Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo iedereen. Ik ben dus ronald, 34 jaar en afkomstig uit belgisch limburg. Ik ben opgegroeid tussen de fruitbomen en heb de "tuiniers-genen" dan ook van mijn geboorte meegekregen.

Naast enkele boomgaarden (van mijn ouders) heb ik ook een leuk tuintje aan mijn huis. Vroeger kweekte ik de normale groenten maar mede door ebay probeer ik steeds meer andere dingen. De absolute favorieten van dit jaar zijn de waterspinazie (kangkung), daikon, de okra (ook al was het een rotzomer) en de pastinaak (wat een geweldige groente).

Ik hou van experimenteren en nieuwe dingen proberen, mede daarom dat ik mij geregistreerd heb. Het lijkt me leuk om nieuwe ideeën op te doen en wie weet wat het volgend jaar brengt

Geplaatst:

Welkom hier Ronald.....uit Hoeselt...heb daar vroeger nog n keer in de buurt gewoond(Mopertingen)....en veel leesplezier.

Aparte dingen vind je hier genoeg

Ja die waterspinazie...wil ik ook wel meer van weten....

Geplaatst:

Het is het 2de jaar dat ik waterspinazie zet. Vorig jaar was de eerste oogst goed maar daarna ging het snel bergaf. Ik vermoed dat de pot te klein was.

Ik zaai die rond juni in grote potten met gewoon aarde uit de tuin. We hebben zware leemgrond hier, maar ik denk dat lossere grond beter is. Het is wel belangrijk dat er vanonder gaten in de pot zitten. Die potten maak ik dan goed nat en zet die op een (hoge) schotel met water. (door de gaten in de pot is de grond altijd nat.) Dan zet ik die potten in mijn kas. (een kas is geen vereiste)

Gewoon zorgen dat het altijd nat is en veel zon krijgt.

Het groeit echt razendsnel en als je het afsnijt, komen er gewoon nieuwe scheuten.

Nog een leuk youtube filmpje (in het engels)

Voor de gerechten moet je maar googlen op "morning glory"

Geplaatst:

Morning Glory, dat is toch Ipomea ( blauwe winde)?

En volgens mij ook de naam van een drug uit de jaren 70...

Edit: sorry vergat ik helemaal: welkom!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Wikipedia zegt mij dat de zaadjes inderdaad gebruikt werden voor drugs. "Groovy"

Ik ben een aantal jaren geleden naar Vietnam geweest en daar kregen we altijd "Morning Glory" op ons bord. Ik vond het erg lekker en heb toen beslist om het zelf te proberen. Tot mijn grote verbazing lukte het dan ook nog. In mijn kas kan ik ongeveeer 3 keer oogsten van 1 plant.

Neen, het smaakt helemaal niet naar spinazie. Het is zo een typisch vietnamees gerecht waar ze veel oestersaus en look in doen. Ik vind het dus ook erg moeilijk om te vergelijken met iets. Het is een totaal andere 'keuken'

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...