Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Foto van je kerstboom

Featured Replies

Geplaatst:
On 12/8/2025 at 10:34 PM, Dahli said:

een rendier

En er is post 😆

Ik reed langs een grote kringloopwinkel en bedacht dat ik mijn plant toch wat karig vond. Dus een zak zilverkleurige slingers voor een euro meegenomen en nu is het een heerlijk vol en overdadig geheel, zoals het hoort in december. Tadaaaaa:

PXL_20251210_160427761~2.jpg

Geplaatst:

Heel mooi @Arja

Geplaatst:

Onze kerstboom.

IMGP9052.jpg

Geplaatst:

Wat kunstig gemaakt @de Haan !

Geplaatst:

Zijn er eigenlijk moestuiniers die groentes in hun kerstboom hebben? De Welkoop heeft leuke worteltjes.

PXL_20251211_151145359~2.jpg

Geplaatst:

Och ja, en ook nog andere groentes! Ik had ze gemist, was verblind door het pastel geweld Mooie aubergine 🍆 hoor! 😆

Geplaatst:
3 uren geleden, rorror zei:

aubergine

Goed gezien van jou!

Geplaatst:
5 hours ago, Arja said:

De Welkoop heeft leuke worteltjes.

Ga ik zaterdag als we de wekelijkse boodschappen doen ook maar even langs, leuk die worteltjes😍

Die groentekerstballen die je een tijdje terug in die etalage zag, daar had ik echt mijn spaarvarken voor geleegd! Wat knap dat je er zomaar langs bent gelopen, zonder ook maar eentje te kopen. Was vast heel moeilijk.

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Geplaatst:

Yes daar staat mijn heerlijke grote enorme overvolle blinbling nasuada kerstboom. Niks niet minimalistisch eenvoudig liefst zou ik nog van die grote rendieren en kerstboom in de wei hebben staan maaaaar zoals mijn hubby zegt. Er zijn grenzen😂😂

IMG_3369.jpeg

IMG_3181.jpeg

Geplaatst:

Man had de boom zondagavond al staan met lichtjes. Vandaag kon ik me er pas toe zetten om hem vol te gooien met goud en zilver. Toch wel weer blij dat hij af is.

IMG_8925.jpeg

Mijn echt oude vogeltje kon ik niet vinden, daarom wat andere vogels hierbij.

IMG_8923.jpeg

IMG_8921.jpeg

IMG_8922.jpeg

Geplaatst:

Maar deze vogeltjes zijn ook mooi @Dahli .

Geplaatst:

Ik ben vroeg dit jaar! Zal wel door dit topic komen 😁

IMG_20251219_162332192_HDR~2.jpg

Wie goed kijkt ziet ook drie bosjes Welkoop wortelen. Ik hoop een goed wortelkarma af te roepen voor 2026.

Eigenlijk vind ik mijn winterlampjesboom minstens zo mooi (moeten nog wat meer ijssterren in, maar de haakjes waren ineens op).

IMG_20251219_163748863_PORTRAIT.jpg

Geplaatst:

Ja, de winterboom is ook erg leuk! En die wortelen….dat móet wel een goed worteljaar worden! 😊🥕🥕🥕

Geplaatst:

Ik kwam bij de Appie net ook nog zomaar aubergine-, citroen- en avocadoballen tegen! Totaal niet verwacht.

IMG_20251220_153203847_PORTRAIT.jpg

Geplaatst:

Nog een paar kerstboompjes

IMGP9054.jpg

Geplaatst:

Door alle schilderwerk stond de boom vrij laat, eigenlijk was de bedoeling dat de vloer er ook al in zou liggen maar Cor’s rug was een spelbreker. Helaas pindakaas, dan maar op het beton. De rest is wel gedaan, na de feestdagen de hal nog, en dan boven beginnen. Als je eenmaal bezig bent..,,

IMG_4371_SnapseedCopy.jpeg

Ps en nee de bank is niet wit, maar zonder hoes. Die gaan er morgen weer op.

aangepast door Tanja65

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

Mijn lief zet altijd de boom en kids of ik de versiering.

Dit jaar kom ik in de kamer en was mijn lief tot mijn stomme verbazing met versieren begonnen!!!! 😳

Aaahh …😍… ik heb mij stilletjes terug getrokken…😊

……nooit eerder in zijn leven gedaan……

Op mijn verzoek hing hij ook nog (deel van mijn wel heel uitgebreidere collectie ) houten figuurtjes erin 😍

En toen ik als grapje opmerkte dat ik ook altijd strikjes in de boom had… hing hij die er ook nog bij terwijl hij verzuchte dat dan echt wel het laatste was!!! 😅

🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🎄🌱

IMG_6519.jpeg

Geplaatst:

Oh wacht… ik zal de lichtjes ff aandoen…🫣😅🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🎄🌱

IMG_6513.jpeg

Geplaatst:

Heb je die pas gisteren gezet? Dan kun je er zo kort van genieten vind ik.😀

Geplaatst:

Nee hoor hij staat al een tijdje en wij laten hem zeker tot na Driekoningen staan!! 😊@Petrasmoestuin maar de verlichting die nog van mijn lief zijn allang geleden overleden ouders stamt heeft kuren…😬

Eerst wilde die helemaal niet aan… ineens uit het niets deed ie het toch…. 😬 eigenlijk was het plan nieuwe verlichting… maar uiteindelijk doet ie het toch wel (meestal) dus nieuwe verlichting word uitgesteld naar volgend jaar.

Wel doen we de stekker steeds uit als we niet thuis zijn voor de zeker heid. 😬😊🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🎄🌱

aangepast door Vrouwholle

• 3 weken later...
Geplaatst:

Alvast voor volgend jaar: Hoe berg ik die enorm lange sliert lampjes weer op?

In een doos proppen is niet de beste methode. Dan heb je in december weer zelfde ellende van het ontwarren. Al dan niet onder het slaken van kreten die niet echt bij kerst horen.

Al jaren doe ik het zo (zoals zonet in de voortuin, want nu mooi en droog weer):

Neem een lege Pringles bus (of iets anders dat buisvormig is, zoals een Whisky koker, merk maakt niet uit).

Maak er een keepje in, en begin vanaf de stekker, doe die in de bus (als klaar: ook de evt. afstandsbediening!).

Start met rollen. Niet door met je hand om de koker te wikkelen (dan krijg je kinken in de kabel) maar door de koker steeds rond te draaien. Het eindlampje van buiten naar binnen in het keepje, dekseltje erop.

Iets meer werk dan in een doos proppen, enorm veel minder werk bij het optuigen.

Zo dus (hier 20 meter voortuin lampjes) :

20260114_150946.jpg

PS. Volgorde kan natuurlijk ook andersom: beginnen met het eindlampje.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.