Swa Geplaatst: 23 juli 2021 Geplaatst: 23 juli 2021 Eindelijk de eerste bloemetjes gezien aan de plantjes in de serre. In de winkel stonden gisteren een groot aantal 5 liter potten te koop met 60 cm à 70 cm grote planten en een vijftiental zo goed als reeds gedroogde pepers eraan. Vergelijkbaar met wat op de foto van Mellie te zien is. 10,95€ per pot als ik het goed voor heb. Naast de pepers plukken of ermee stoeffen, heb je dan nog iets aan zo'n plant? 1 Quote
redzebra Geplaatst: 23 juli 2021 Geplaatst: 23 juli 2021 (aangepast) Niet echt, toevallig niet Brico of aveve daar verkochten ze er ook, pepers en paprika's stonden er al in het voorjaar op, wat nu overblijft zal wel gedroogd zijn, dan kan je beter de vruchten op de markt kopen dan heb je er meer. 23 juli 2021 aangepast door redzebra 2 Quote
rorror Geplaatst: 23 juli 2021 Geplaatst: 23 juli 2021 Toen ik die mini sier peper kocht, had ik ook snack paprika planten daar gezien, voor 6euro ofzo 40/50cm hoog. Met een stuk of 10/15 pepers per plant. Voor 1,50 heb je 3 grote paprikas bij de AH. Dus voor 6euro heb je 12grote. Dus kan net zogoed de paprika's in de winkel kopen. (andere winkels of aanbiedingen goedkoper natuurlijk) De afgelopen week is het hard gegaan met de bloemen, ik zie overal nu de pepers verschijnen, jammer dat het weer wat slechter wordt. Ook het mini potje, heeft nu 5nieuwe vruchten en nog 10open bloemetjes, dus de volgende foto gaat daarvan ook weer leuk worden. 1 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Swa Geplaatst: 23 juli 2021 Geplaatst: 23 juli 2021 Neen, was niet van de bekende ketens maar een lokale serre/plantenboer. Quote
rorror Geplaatst: 23 juli 2021 Geplaatst: 23 juli 2021 De pepers groeien rustig door, aansteker lengtes. Ze zijn groter dan deze plant vorig jaar gaf. Om het mos in leven te houden, giet ik deze twee keer per dag met een liter water. Maar zoals je ziet, de kant waar de zon vol opstaat is aardig aan het verdorren. 1 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
rorror Geplaatst: 23 juli 2021 Geplaatst: 23 juli 2021 Mini potje vervolg, gaan voor een tweede oogst, foto van voor het water geven. En de eerste vruchtjes! 2 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Frans Geplaatst: 24 juli 2021 Geplaatst: 24 juli 2021 Mijn rijtje paprika's in de kas. Weliswaar een ras voor de buitenteelt maar sinds een paar jaar zet ik ze ook in de kas waar ze het meer dan voortreffelijk blijken te doen. Voordeel van de kasteelt is een hogere opbrengst aan rijpe paprika's waarvan de oogst ook nog eens eerder begint en later eindigt dan die van de rasgenoten in de vollegrond. 2 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
donaldk Geplaatst: 24 juli 2021 Geplaatst: 24 juli 2021 (aangepast) Het is een onverwarmde kas, dus enige wat je hebt is minder tegenslag voor de plant. Oververhitting zul je niet snel hebben, anders groot blad snoeien en ventileren tegen oververdamping. Echte kasplantjes hebben veel licht en vooral warmte nodig dus een deel van het seizoen moet je dan stoken. Doel je nu op je kuipplanten of kuipplanten en planten in de volle grond in de kas versus buiten de kas? 24 juli 2021 aangepast door donaldk Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Liekie Geplaatst: 25 juli 2021 Geplaatst: 25 juli 2021 Gisteren de eerste sambal badjak gemaakt van de eerste grotere lading pepers dit seizoen. Ik heb hem vooral met lemon drop pepers gemaakt, aangevuld met jaloro pepers, anders werd het wel heul pittig en het resultaat was meteen klaar voor een proeverijtje bij de nasi. Echt zo superlekker! Heerlijk fruitig, zoetig en precies goed qua pit (voor een Hollander dan he). Gelukkig 2 potjes kunnen maken. Kinders vinden het bruine heksenmengsel ook lekker. Dit keer dus geen rode sambal, want de jaloros heb ik er onrijp doorheen gedaan en dan zijn ze nog crème wit. Dus het spulletje was bruin, kruidig, zoetig en jummerdejum! Veel zaden kunnen oogsten van de lemon drop, die komt er weer volgend jaar! 3 Quote
Frans Geplaatst: 25 juli 2021 Geplaatst: 25 juli 2021 14 uren geleden, donaldk zei: Doel je nu op je kuipplanten of kuipplanten en planten in de volle grond in de kas versus buiten de kas? Misverstandje denk ik. Ik heb geen paprika's in kuip staan. In de kuipen staan alleen maar zoete aardappels waarvan het blad op het eerste gezicht wel wat op paprikablad lijkt. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
donaldk Geplaatst: 25 juli 2021 Geplaatst: 25 juli 2021 Op 25-7-2021 om 08:01, Liekie zei: Veel zaden kunnen oogsten van de lemon drop, die komt er weer volgend jaar! Ik had een jaar duizenden zaden, echt niet normaal hoe vol die grote vruchten veelal zitten. Hier zijn ze nog niet verder dan bloemetjes. 1 Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Arja Geplaatst: 29 juli 2021 Geplaatst: 29 juli 2021 Ik heb een paar Amanda paprika's staan, volgens mij van zaden afkomstig uit de biozadendoos. Inmiddels hangen er mooie vruchten aan. Omdat ik dit ras niet ken, vraag ik me af wanneer ze rijp zijn. Ze zijn nu een soort van lichtgeel. Kleuren ze nog verder of zal ik ze al oogsten? 1 Quote
Liekie Geplaatst: 29 juli 2021 Geplaatst: 29 juli 2021 Heej leuk! Die heb ik erin gestopt! Dit zijn ze: https://www.mooiemoestuin.nl/paprika/amanda/ Ze worden nog rood, maar nu zijn ze ook al lekker. 1 1 Quote
Arja Geplaatst: 29 juli 2021 Geplaatst: 29 juli 2021 Heee leuk, dank voor je antwoord. Ik ga voor rood, maar zal binnenkort een gele proberen 😀 2 Quote
Mellie Geplaatst: 4 augustus 2021 Geplaatst: 4 augustus 2021 Peper jungle is wat beter beheersbaar dan de tomatenjungle Gisteren wat gedroogde koeienmest gestrooid. Achteraf misschien beter geweest vloeibare voeding te geven..? VraagIk heb voor het eerst peper Buena mulatta met én hete pepers én alleen maar paarse. Op internet lees ik dat het een milde peper is op nl sites en Engelse sites zeggen net zo of iets heter als cayenne. Dat komt al meer in de buurt bij mij, want echt wel pittiger dan een cayenne. Ook zie ik op de foto’s pepers met alle kleuren aan dezelfde plant. Ik dacht eerst nog dat ze in een andere kleur gingen afrijpen, maar zijn nog net zo paars als toen ik met vakantie ging. Nog geduld of heb ik weer eens een raar fenomeen te pakken? Quote
fre3ke Geplaatst: 4 augustus 2021 Geplaatst: 4 augustus 2021 Ik heb dat ook, met de Hot Cosmo. Die zijn ook al weken paars, ik kocht de plant op 7 juni in bloei. De pepers hangen dus al bijna twee maanden eraan. Ze zouden rood moeten kleuren als ze rijp zijn, maar ik zie alleen maar dat eentje een beetje geel begint te worden. Maar de cayennepeper is ook pas sinds een week rood, dus ik dacht dat het normaal was dat een peper zo lang doet over de rijping. Quote
Mellie Geplaatst: 5 augustus 2021 Geplaatst: 5 augustus 2021 De smaaktest van de dag:Paarse buena mulatta loeiheet maar smakelijk Shishito (rood restje) geurig en heet Geel: sarit gat hoort pittig was hij vorig jaar ook. Deze is nog niet helemaal afgerijpt zoals je aan het beetje groen kunt zien, maar smaakt als een paprika. Had ondanks de niet complete afrijping echt wel wat pit in moeten zitten. Wel leuk voor de kinderen, ben benieuwd of dit blijft of eenmalig was. Zal vanavond die andere eten en testen. Blijven rare dingen die pepers! 2 Quote
rorror Geplaatst: 5 augustus 2021 Geplaatst: 5 augustus 2021 @Mellie vind het knap dat je de pepers altijd zo opeet. Met de hetere varianten heb ik daar wel moeite mee. Vandaag de eerste rijpe peper van buiten, meteen een hapje gesnoept. Goed heet! Soort weet ik even niet, pepers groeien omhoog, maar door gewicht krullen ze naar beneden. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Mellie Geplaatst: 6 augustus 2021 Geplaatst: 6 augustus 2021 @rorror gaat niet probleemloos hoor. Soms echt wel met een vloek of een slok water na. Maar over het algemeen kan ik er goed tegen. Vind het ook echt lekker. Wat betreft smaaktest deel 2: de sarit gat was een eenmalige niet pittige. Heb er nog 2 op en die zijn zoals ze horen. Tot tranen toe ‘ontroerend’ zal ik maar zeggen. 1 Quote
mdubbelm Geplaatst: 6 augustus 2021 Geplaatst: 6 augustus 2021 Ik ga morgen denk ik maar mijn groene jalapeños uit de kas halen. Ze vormen dit jaar helemaal geen bloemen, zo raar. Nooit eerder gehad. Quote
rorror Geplaatst: 7 augustus 2021 Geplaatst: 7 augustus 2021 (aangepast) @mdubbelmheb je een foto van de Jalapeno? Bij mij bloeien ze buiten nog steeds wel. Nog een fototje van de chinese 5 color. Chocolade habanero Links ik gok 'paprika corbaci' van @Jorieke123 maar bij mij groeien die pepers eerst omhoog en daarna door gewicht naar beneden. Zou paprika zijn, maar is heet. Stond deze misschien vorig jaar naast een thaise soort? Rechts boven/midden zie je bolletjes naar boven groeien. Dit is de Tondo rosso pepechecchia. Heb twee van deze rawit planten staan. Zeker 100peppertjes per plant. 1van de 8 jalapeno planten: Geduld beloont. 7 augustus 2021 aangepast door rorror 2 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Jorieke123 Geplaatst: 7 augustus 2021 Geplaatst: 7 augustus 2021 Rorror die corbaci van mij groeien meteen naar beneden en worden eerst lichtgeelgroen voor ze rood kleuren. Foto's van vorig jaar: En ze zijn echt niet pittig, ook hebben ze niet naast een pittige soort gestaan want die heb ik eigenlijk nooit (dit jaar toevallig wel, maar vorig jaar dus echt niet) Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
rorror Geplaatst: 7 augustus 2021 Geplaatst: 7 augustus 2021 Want hangt ie bij jouw mooi vol, gaat echt wel harder in een kas. Dan toch nog een ander soort, bij deze is het labeltje verdwenen tijdens een storm. Zal van de week even alle soorten noteren waar het labeltje er nog staat, dan hou ik vanzelf wel wat soorten over welke het kan zijn. 1 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Mellie Geplaatst: 8 augustus 2021 Geplaatst: 8 augustus 2021 Peper corbaci is een Turkse soort die normaal toch echt wel pittig is. Heb ik ook vaker gezaaid. Is minder pittig dan Turkse kil, maar echt niet een milde variant. Hoogstens milder te noemen, maar zeker niet mild. Quote
mdubbelm Geplaatst: 8 augustus 2021 Geplaatst: 8 augustus 2021 @rorror kijk (en ik zag zowaar de eerste bloemknop in wording, duurt wel achteijk lang dit jaar) Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.