Jump to content

Peper en paprika topic 2021

Lsjr33

Recommended Posts

@rorror nu ik een en ander nog even terug lees, denk ik er staat toch echt peperkorrels Willem! Dus dank je wel voor het erop wijzen.

Wat is wijsheid dat ik een takelwagentje pak en het item onder jouw topic plaats? Met hier dan een kleine verwijzing.

Wel mooi voor triviant overigens. Peper en peper. 🙂

• Like 1

[*]

Op 21-11-2021 om 19:07, willemGN zei:

klein vraagje misschien: Mag volgend jaar dit thema ook gesplitst worden in een thema pepers en en thema paprika? 

Ondanks dat het dezelfde familie is zitten er toch wel grote verschillen in kweekaanpak,  heb ik gemerkt. De eerste paprikabloemen eruit halen, zorgt er direct voor dat de eerste paprika's pas 2-3 weken later verschijnen en is volgens mij toch niet zo effectief als dat het bij pepers wordt gedaan.

En ik merk dat mensen echt of voor paprika's (ik bijvoorbeeld) of pepers gaan, merk ik als ik het hele topic weer eens doorploeg op zoek naar een paprika momentje :)

Nou scheelt ook weken bij kleinere pepers. Enige verschil is mogelijk een hoger ec ofwel sterker mesten voor de hete soorten.

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.