Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag gezaaid of geplant? 2021

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik weet niet wanneer het is gezaaid, maar tussen de adjumas komen doperwten op. De dochter is kennelijk bezig geweest. Ik vind het te leuk om boos te kunnen zijn

• Like 1
Geplaatst:

In bakjes voorgezaaid (wel buiten)

- koriander

- blauwgroene herfstprei

- kropsla

- capucijners

in de volle grond: 

- geel mosterdblad

- raapstelen

Verder nog wat voorgezaaide sla, bietenblad, rode spitskool en andijvie buiten uitgeplant.

ook een wigwam voor de lathyrus geplaatst en de zaailingen eronder verspreid.

Geplaatst:

Lakritztagetes, oftewel dropkruid. Tussen keukenpapier gekiemd, ging super. Net in potjes overgedaan. Het is een nieuw plantje voor mij en ik verheug me erg erop 

Verder tomaten aan het kiemen.

Geplaatst: (aangepast)

Tussen de hagelbuien door de capucijners uitgeplant. Binnenshuis eerste tomaten van zaaicel naar P9 potje verplant. Het begint al lekker druk te worden :)

Ook nog wat bestaande bieslookplantjes opgegraven en gescheurd en op een nieuwe plek uitgeplant.

aangepast door mdubbelm
Geplaatst:

Ja jij hebt al fijn weer hè, heerlijk. Ik heb gisteren wat wedstrijvenkelzaadjes gezaaid, een klein gokje. En vandaag broccoli gezaaid. Plus weer een deel tomaten verspeend. Ruimtegebrek in huis, ook hier!

• Like 1

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Oehhhhh, ik heb tomaten bijgezaaid.
Dat krijg je als je zaden loopt uit te zoeken. Ik werd er zelf weer hebberig van.
Moonlight mile
Sher khan
Galina’s

Ook bonen te weken gelegd om te zaaien.
Ik heb ook veel te veel etiketten geschreven voor de nog te zaaien bende buiten of in de kas en met de zaden apart gelegd. In de weg, zodat het vooral snel doe. Weet nog niet of het gaat werken...

Geplaatst:

Ik heb capucijners, doperwten, en peultjes gezaaid. Normaal zaai ik die direct bij een rek, buiten in de tuin. Maar op die plek lopen nu nog krielkippen en die moeten we eerst verhuizen en dan het rek nog opbouwen en en en :crazy:

Dus ik heb nu maar even alvast in een bak gezaaid en zal ze dan uitplanten zodra dat kan. 

Ik zal snel mijn bericht plaatsten want @Jorieke123 is geloof ik aan  het spammen.

Ik krijg iedere minuut hetzelfde bericht binnen....

Bruine sjalotten, drie bolletjes knoflook voor het groen.

Een bak doperwten aan gaas.

Een maggiplant in pot naar huis meegenomen om daar te oogsten.

aangepast door Patrijs
Geplaatst:

Heb peterselie en radijs buiten gezaaid. En nog wat palmkool en andijvie voorgezaaid. Kan niet wachten totdat het warmer is en ik de hele tuin vol kan zaaien en planten. 

Geplaatst:

Dit weekend aardappelen buiten gepoot (ras  Vitabella en Alouette )

In potjes in de serre:

Zonnebloemenl, bloemkool koolrabi, broccoli, peterselie, bonenkruid voorgezaaid in de serre.

Geplaatst:

peulen, capucijners, sla uitgeplant

in de kas is alles opgegeten, behalve de bloemkool, door muizenfamilie (muizenfamilie=muizenfamilie-4 inmiddels))

Geplaatst:

Ik heb gisteren 2 soorten zonnebloemen voorgezaaid. Vandaag ga ik nog een paar soorten tomaten zaaien. Alles wat ik heb gezaaid groeit goed, ik kan niet wachten op de eerste bloemetjes!

Aardbeien: Amandine, Lambada en Frau Mieze S. 

Aspergeklauwen, paars. Ik had geen plekje voor de asperges, heb enorm lopen puzzelen, toen een plek leeggeruimd waar allemaal takken lagen. Grrr, iedere keer als ik de spade in de grond stak, zaten er weer takjes onder. Uiteindelijk een te smalle geul gegraven door plaatsgebrek, zijkanten die steeds instorten, wortels die er niet inpassen, brandende zon op mijn hoofd. Alles volgegooid, blijkt er nog één klauw in de emmer te zijn achtergebleven. Weer gat gegraven, plant erin gepropt, soms vind ik tuinieren niet leuk en heb ik zin om te gaan gillen. 😫

aangepast door fre3ke
  • Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...