Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

ook nieuw


teuthor

Aanbevolen berichten

eyy..ik ben teuthor..36 jaar en nieuw in de tuinderij..hiervoor was ik meer bezig met de beestjes in de tuin!! ik kweekte insecten en had hagedissen,slangen en spinnen als huisdieren..nu ben ik omgeschakeld naar planten..afgelopen jaar heb ik voor het eerst groente verbouwd in de achtertuin. in tegenstelling tot de meeste hier had ik een kaboutertuin tot mn beschikking +/- 25m2!! maar ik was zeer tevreden..goede opbrengst..veel geleerd en een hoop plezier aan beleeft. wel een beetje jammer dat juist de geliefde insecten mn grootste vijand zijn gebleken...aardvlooien bijv. had ik echt nog nooit van gehoord

vond het altijd zeer boeiend hoe rupsen veranderen in vlinders..totdat ik in de gaten kreeg dat ze mn spruitkool en rode kool overnamen zoals de amerikanen de olie in irak!! via mn oom heb ik nu een stuk land van ongeveer 325m2 tot mn beschikking dus tijd voor het echte werk..voorlopig is het voorbereiden en bouwen aan mn kippenhok

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom enne.....best wel jammer van de vlindertjes...toch?!...

 

ik heb meer een hekel aan slakken in mn moestuin.....veelvraten zijn het...zaai ik al meer radijzen om er dan minstens een bosje voor mezelf over te houden.....eten ze gewoon van alle radijsjes een klein stukje eraf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niks pffff... je moet maar denken: ze zullen wel een functie hebben... alhoewel ik natuurlijk moet toegeven dat ik ze ook liever bij de buren of waar dan ook zie kruipen ipv in onze tuin! Pfff...

Ik heb eens gehoord: de schelpen van hardgekookte eieren heel fijn wrijven en rond de belaagde plantjes leggen: de schelpen blijken niet echt aangenaam aan te voelen aan hun buikje. Zelf wel nog nooit geprobeerd.

Naar het schijnt zou zout (zeker als je dat op de slakken strooit) ook helpen maar dat is al wat meer freaky: de combinatie "vochtige" slak + zout geeft voor de slak uitdroging, dus een zekere dood. Aan jou de keuze...

Heb jij ook op het einde van je loon nog een stukje maand over?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze hebben zeker een functie hilde...maar helaas lust ik ze niet

 

ik heb wel gehoord om koffieprut rond je planten te strooien...waneer het droog is kruipen ze er niet over en waneer het nat is eten ze het op en sterven dan door de caffeine....maar nog niet geprobeerd!!

 

ik weet dat als ze bijv. in een dierentuin termieten houden....dan zorgen ze dat rond de heuvel een soort slotgracht word aangebracht..op die manier houden ze ze gevangen en voorkomen ze een plaag...je moet wel goed in de gaten houden dat er niet bijv. blaadjes met termieten in het water belanden want dan varen ze zo naar de overkant hahahah

 

in geval van de slakken zou je ze zo mischien buiten kunnen houden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...