Mellie Geplaatst: 17 oktober 2021 Geplaatst: 17 oktober 2021 Stamppot andijvie en een restje kip met ingemaakte citroen. Wel na elkaar 1 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 26 oktober 2021 Auteur Geplaatst: 26 oktober 2021 Eergister pasta met tomaten-paprika-courgettesaus uit de vriezer, en gehakt en nog een extra paprika in blokjes. Gisteren een grote salade van sla en radicchio en rucola, met gerookte kip en croutons. Vandaag (weer) pasta met deze keer een saus van roomkaas en pesto. Met meerdere paprika's er door, en nog wat resterende radicchio. Morgen... hm... ik denk gekookte bietjes met een speklap. Meer niet Er staat echt nog veel eten in mijn tuin, dat zag ik dit voorjaar niet meer gebeuren hoor, toen alles op werd gegeten door engerlingen. 2 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Arja Geplaatst: 26 oktober 2021 Geplaatst: 26 oktober 2021 Ovenschotel met spruiten, pompoen, pastinaak, knoflook en wortel uet. 2 Quote
jootje Geplaatst: 26 oktober 2021 Geplaatst: 26 oktober 2021 Met gehakt gevulde paprika! Zowel het gehakt als de paprika komen uit Zelhem! lekker hoor, Jorieke! 😊😋🫑🐖 2 Quote
appelvrouw Geplaatst: 27 oktober 2021 Geplaatst: 27 oktober 2021 17 uren geleden, Jorieke123 zei: veel eten in mijn tuin, dat zag ik dit voorjaar niet meer gebeuren Ja heerlijk toch? Ik heb dat ook. Ik dacht al aan de asperges te beginnen waar de vriezer voor een (klein) deel mee gevuld is maar er is nog meer dan genoeg uit de tuin. Snijbiet, bietjes, boerenkool, andijvie, rode kool, wortels en veel kruiden. Lang leve de regen. Eergisteren aten we everzwijn karbonaadjes met stamppot van boerenkool en gisteren boerenkoolkliekje gevolgd door in de oven geroosterde bieten, pastinaak, wortel en aardappel en dat geserveerd met haring in tomatensaus ( pilchard) en een flinke lepel condiment ( dat is een ietwat zurige, zachtpittige mosterd ) Een hele rare maar heerlijk combinatie 😜 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Mellie Geplaatst: 27 oktober 2021 Geplaatst: 27 oktober 2021 Eitjes met Ethiopian brown pepers. Ben helemaal fan joh. Quote
Mellie Geplaatst: 28 oktober 2021 Geplaatst: 28 oktober 2021 Ik ben roti aan het maken met adjumas. Ik doe er extra peper in die ik bovenin de snelkookpan doe. Die worden dan heerlijk zacht en kan ik dan zelf opeten zonder de rest van de maaltijd te ontzien. Nu al zin in. Aardappels zelfgeoogst, maar niet eigen oogst en zojuist nog 4 uien in de tuin gevonden. Die gaan er misschien allemaal in. En veel peper dus. Mmmm 1 Quote
jootje Geplaatst: 28 oktober 2021 Geplaatst: 28 oktober 2021 Spaghetti pompoen, leuk én ( boven verwachting) lekker! 😋 3 Quote
appelvrouw Geplaatst: 28 oktober 2021 Geplaatst: 28 oktober 2021 Gisteren een heerlijke roze kool salade( heerlijk zacht die roze kool, zoveel lekkerder dan onze rode langerdijker kool) waarin ook de laatste venkel in beide heel fijngesneden met een lekker sjalotje. Lekker door onze favoriete kok vers gerookte zalm erbij en speltbroodje. Vandaag een Pakistaanse curry van Veldvarkenslever met paprika, bleekselderij en een verse boemboe van ui, gember, sjalot, knoflook en specerijen waaronder eigen gemalen koriander zaden. 2 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 28 oktober 2021 Auteur Geplaatst: 28 oktober 2021 Hier gisteren idd bietjes en een speklap, vandaag weer een grote salade maar deze keer met gebakken kastanjechampignons (helaas gekocht...) en blauwe kaas die ik al een tijd geleden had gemaakt uit de vriezer. Morgen pannenkoeken als lunch, want ik heb net weer een emmer melk getankt bij onze buurman. Ik denk dat ik ze weer maak met kweepeer er op/in. 2 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Mellie Geplaatst: 29 oktober 2021 Geplaatst: 29 oktober 2021 Restje pompoenrisotto en roti met eigen eitjes en pepers! 4 x adjuma en 3 numex suave orange. Gisteren was ik na 2 pepers helemaal uitgeblust.. hoeiiiiii, wat was dat heftig. Mijn maag was wel enigszins van streek en bij de kinderen werd geklaagd door de jongste dat ik heet was. Klopt ook, voelde mijn lippen ook nog nabranden. Vandaag na 3 pepers ging het nog ok. Waren wat minder heftig dan die van gisteren. Ik heb ze bovenin de snelkoookpan gelegd met het steeltje eraan. Toen de pan open ging, werd ik bedwelmd door de geur ervan… maar het was gelukkig niet zo heftig. Het eten zelf was prima. Niemand heeft geklaagd dat was nog wel mijn angst. De hitte zat alleen in de pepers. Maar die hitte was wel heul heul heftig…! Ik had verwacht ze allemaal op te kunnen eten, maar niet dus. Mijn pepergrenzen zijn bekend Quote
Arja Geplaatst: 30 oktober 2021 Geplaatst: 30 oktober 2021 Uit de tijdmachine: boontjes en tomaten/knoflook/ui/paprikasaus. Quote
aseel Geplaatst: 31 oktober 2021 Geplaatst: 31 oktober 2021 15 uren geleden, Mellie zei: Gepofte kastanjes Zijn de tamme kasranjes echt uit je eigen tuin...wouww Quote
appelvrouw Geplaatst: 31 oktober 2021 Geplaatst: 31 oktober 2021 (aangepast) Eergisteren gekookte roze kool met een berg appeltjes en een stukje heilbot erbij. Gisteren een Noodlesoepje uit pak opgeleukt met eigen paprika, wortels, peterselie en Daikon. ( Die daikon heb ik veel te dik gezaaid dus maar kleintjes, maar wel heel erg veel. Weet iemand hoe kougevoelig ze zijn?) 31 oktober 2021 aangepast door appelvrouw Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Mellie Geplaatst: 31 oktober 2021 Geplaatst: 31 oktober 2021 Zijn de tamme kasranjes echt uit je eigen tuin...wouwwNee, deze zijn geraapt in Appelscha. Quote
Mellie Geplaatst: 1 november 2021 Geplaatst: 1 november 2021 Bietensoep pruttelt. Nu nog bedenken wat erbij. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 2 november 2021 Auteur Geplaatst: 2 november 2021 Soep van paprika, courgette, een restje tomaten passata, en roomkaas ( @jootje jouw recept) met broodjes, en een kleine salade van radicchio en rode little gem sla en rode ui. En als toetje een zoete-aardappel-taart. Sweet potato pie. Voor het eerst gemaakt, en heeeel goed te eten. 2 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jeanne heijmans Geplaatst: 2 november 2021 Geplaatst: 2 november 2021 Morgen boerenkoolstamppot,met rookworst Quote
Mellie Geplaatst: 3 november 2021 Geplaatst: 3 november 2021 De bietensoep was overheerlijk. Zat een koud gerookte zalm in van de buurman. Denk dat de suppengewürz met sommige dingen zo’n opmerkelijk verschil geeft. Heel lekker. Bij de lunch de laatste pardons gegeten van gisteren. In de kas zitten ze ook niet meer. Koud ook heel lekker. Vanavond gövec met de laatste rode tomaten, knof en ui, paprika’s en pepers en tomatenpuree uet. Gekocht Turks brood. 1 Quote
appelvrouw Geplaatst: 3 november 2021 Geplaatst: 3 november 2021 Grote salade met uet de sla, rucola, tomaatjes, sjalot en een paprika. Gerookte ham erbij en gekookte mona Lisa aardappeltjes. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
jootje Geplaatst: 3 november 2021 Geplaatst: 3 november 2021 Hier paksoi en een salade met roodlof! Voor het eerst gelukt in de tuin. Roodlof word in ieder geval een blijver! 1 Quote
Mellie Geplaatst: 5 november 2021 Geplaatst: 5 november 2021 Aaaaah net echt!De paksoi was zo klein en daar baalde ik van. Maar voor dit, kon het prima! Echt leuk! De knof, wortel, ui, pap en de paddenstoelenmix allemaal van moi. Rijst met eigen sereh. Had ook waterspinazie met knoflookpasta en suppengewürz. Heb eindelijk een goed recept voor de Chinese heldere saus. Jeej. Het was net echt https://thewoksoflife.com/chinese-white-sauce/ 1 Quote
appelvrouw Geplaatst: 5 november 2021 Geplaatst: 5 november 2021 Ziet er schattig uit die paksoitjes. wij aten de onovertroffen frietjes van Lie, met een omelet gevuld met peterselie en een salade van bietjes, paprika, daikon en tomaatjes. Vanavond koken mijn workawayers een quiche met snijbiet en een radicchiosalade met tomaatjes. 2 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Arja Geplaatst: 5 november 2021 Geplaatst: 5 november 2021 Chili con carne achtige constructie met Borlotti's uet. 😺 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.