Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2021

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

The van Marokkaanse munt. Die munt is zowat het enige bereikbare zonder vislaarzen te moeten aan te trekken.

Geplaatst:

Zaterdag soep dag! Mét shii-takes van eigen stam en maïskorrels uit de vriezer. Er zat ook een kip karkas in voor de bouillon. Broodje erbij, mm

• Like 1

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Dit jaar ontzettend veel aardbeien uit de kas, soms wel bijna twee bakken per dag! Dus vanmorgen in alle vroegte maar een lekkere aardbeien-kwarktaart gemaakt. 

Aardbeien.jpg

Aardbeientaart.jpg

• Like 7
Geplaatst:

Hij is een beetje aan de zure kant, en hij valt uit elkaar. Ik heb er geen problemen mee, partner kijkt een beetje zuur. Slagroom heelt alle wonden. Rabarber uet, verder met appel en citroen en het gebruikelijke crumble-gebeuren. 

20210523_214049.jpg

• Like 5
Geplaatst:

Pulled-pork uit de oven. (Met een dry-rub van gerookte paprika, bruine suiker, Chili-vlokken en zeezout) Beetje te droog geworden. Maar super lekker van smaak. Met wat in de schil gekookte (gekochte) verse piepertjes en een frisse salade uit eigen tuin met lekker veel tuinkruiden. Het was weer akelig lekker

• Like 1

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

Nou, mijn weegschaal zegt dat je met dit weer wel wat extra calorieën kan gebruiken.🤫

Vandaag wordt de asperge preisoep aangevuld met Grunninger snijmoes, hoe is nog een verrassing, en wat salade.

'S middags had ik een rest pad thai. met groentes van de tuin. 

• Like 1
Geplaatst:

Ik had een asperge van ruim 1,5 meter!!!
Begon al uit te lopen samen met dit exemplaar.

41d358fd291c0927009bb4f51b7cc46f.jpg

Dit is het kleinere zusje van bijna 1,5 m. Mocht even in een vaas totdat de man thuis was en ooh en aah kon roepen.

Ik sta er nog van te kijken. Kennelijk te klein om over het hoofd te zien

De jongste heeft een dikke halve meter rauw opgeknaagd! Ik durfde het eerst niet te eten eigenlijk, maar als hij het kan, kan ik het ook. Heb een dikke meter asperge geschild, want was wel houtig en gekookt. Heerlijk met een grassige olijfolie en parmezaan erover. Smaakte echt supergoed.

Ow ja, maar het hoofdgerecht bestond uit veel eigen eitjes in tomatensaus met sereh in de rijst en de overige gekochte groentes. Was een fijn maaltje

• Like 4
Geplaatst:

Mmmm. Zuurkool met rookworst. Lekker hoor. De appie gooit er in z’n kant en klaarmaaltijden dan ananas doorheen, en noemt het iets als ‘zomerstamppot’, zag ik vorig jaar.

En Mellie: 1,5 meter over het hoofd zien! Nou fijn dat je er toch nog van hebt kunnen smullen. Hier schiet het voor geen meter op met de asperges. Goede start, met een stuk of 5 en sindsdien is het stil...

Afijn. Hier vanavond een ‘bandeja paisa’. Streekgerecht van waar mijn lief vandaan komt. Heel simpel maar erg lekker. En behalve de witte rijst allemaal uit eigen tuin (niet alles vers maar dat boeit niet)

Het officiële recept hieronder.
Maar wij maken een simpeler versie hoor. Nix geen plataan en arepa’s maar gewoon rijst en daar vleesjes rondom, ei en avocado (oh dies ook gekocht natuurlijk)
Ay que rico.

Geplaatst:

Si que rico maar simpel? Ik zag wel 5/6 verschillende pannen op t vuur gaan. Wel lekker koken, met muziek en zo. Maar net iets te veel voor mij denk ik, ik wil net een topic gaan starten: Hoe kan ik minder tijd doorbrengen in de keuken? 
Ik zie maar een oplossing: Ik kom een keertje bij je eten! Dan neem ik de eau de vie mee🍾🥂👍

• Like 3

Geplaatst:
Op 23-5-2021 om 22:13, Arja zei:

Slagroom heelt alle wonden.

🤣

hier kleine bloemkooltjes uit eigen kas, waren kennelijk buitenbloemkolen want boorders, (alpha)

én voor het eerst sinds 1 half jaar weer uit eten geweest...frietje met kroket op "terras" van de lokale frietboer; we hadden aanspraak van langsfietsende locals en veel te zien: bde-tje met wandelaar en elektrische bakfiets met yupvrouw  met 30-in-het-uur (was in Bloemendaal hè...)

• Like 1
Geplaatst:

Tortilla’s met oa de ingemaakte pepers van vorig jaar. Moet zeggen dat je de lemon drop nog herkent qua smaak, maar de rest is gewoon pittig. Geen variatie in smaak meer na de inmaak. Mijn little gem wordt trouwens geen krop, maar steeds los, meer alsof het pluksla is. Nou ja, werkt ook prima. Dat zat er rijkelijk bij, een lekkere sla vind ik dat!

Iedereen had berehonger alsof ik nooit iemand te eten geef. 3 grote volkoren tortilla’s per kind hè?! Dat is meer dan ik op kan

Geplaatst:

Altijd welkom hoor, hier een lekkere bandeja paisa komen eten. Met de eau de vie zorgen we ervoor dat we ons geen indigestie eten zeg. Hahahaa.
Hier ook weer veel sla. Little gem wordt bij ons trouwens ook nooit echt een mooi kropje. Maar frisbee vind ik wel echt een super geweldig fijne sla.
Over eenvoudig / snel koken: van bijna alle restjes eten kun je de dag erna een pastasalade maken. Zo hadden wij dus nog wat gehakt, bruine bonen en spekjes. In n schaal, mayo erbij en wat tuinkruiden, citroensap enzo / ofzo. Gekookte pasta erbij, veel sla erdoor. En in nog geen 10 min heb je een heerlijke maaltijd. :)

• Like 1

Geplaatst:
6 minuten geleden, Charly zei:

dag erna een pastasalade maken

Op een dag kom ik Charly!

Ik vind de meeste dingen lekker maar koude pasta brrrrr neeeuh☹️

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...