Geplaatst: 6 september 20241 j Is het ook. Prachtige plek, leuk aanbod met interessante soorten. Zo'n beetje het tegengestelde van Intratuin, zullen we maar zeggen 😆 Zo heeft hij allerlei soorten gember (sier), en zag ik een verbena die ik niet kende, veel verschillende soorten begonia's met prachtig blad, en varens met roodachtig of zilverachtig blad, en nog veel meer. 6 september 20241 j aangepast door Arja
Geplaatst: 12 september 20241 j Dit heeft echt niets met de moestuin te maken, maar ik heb nieuwe sokken met daarop varkens in allerlei soorten en maten! (varkens worden meestal roze afgebeeld...) De pompoenen en appels die er ook op staan zijn dan wel weer moestuinig. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 17 september 20241 j Het is waarschijnlijk vloeken in de kerk hier, maar ik heb allerlei dingen gekocht uit de moestuin omdat ik ze zelf helaas niet heb. Natte noten: zou zoooo graag een notenboom hebben, maar helaas niet genoeg plaats voor. Vroeger thuis hadden we er twee in de tuin en als ik iets lekker vind dan zijn het wel natte noten. Ook een beetje jeugdsentiment dus. (Kom er net achter dat we geen notenkraker hebben 😳, morgen naar de Hema). Verse bietjes: heb nota bene zaad liggen, maar te laat aan gedacht om te zaaien. Koolrabi: daarvoor geldt hetzelfde als voor de bietjes. Honingtomaatjes: kan nergens zaad vinden, wil ze toch volgend jaar zaaien (ik weet dat het lastig wordt dezelfde te kweken). Grote verse uien: lekker en dan hoef ik er zelf niet mee te sjouwen. Rauwe honing: Na die aflevering van de Keuringsdienst van waarde koop ik geen honing meer in de supermarkt, gewoon ingedikt suikerwater. Het zand zat nog aan de groenten, komt duidelijk van andere kwekers dan de supermarkt 😃.
Geplaatst: 17 september 20241 j @Dahli Niks vloeken hoor, ik ben ook niet bepaald zelfvoorzienend kwa groenten. In de zomer is het wel een sport om geen groentes te kopen, maar in de winter lukt me dat echt niet. @Jorieke123 ik zie nu dat dat ene varken een appeltje aan het eten is, en dat maakt het wel een heel realistische afbeelding 😃
Geplaatst: 17 september 20241 j Op 12-9-2024 om 10:09, Jorieke123 zei: varkens in allerlei soorten Echt superleuk! Die heb ik nog niet, ik heb wel koeien en eenden en meeuwen en muizen. Weer iets te vragen met Sinterklaas😉 We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 18 september 20241 j Wat doe je op een vrije dag, nadat je de tuin al gezien hebt? Even naar de kringloop... en thuisgekomen met een leuke oogst; Ik ben even niet aanspreekbaar 😅 @Jorieke123,die sokken! Zo gaaf!! Dit soort sokken zijn toch gewoon de leukste! 🐖🍎
Geplaatst: 24 september 20241 j De rode uien en knoflook zijn binnen. Ik heb ook nog wat moestuin mutsen aangeschaft, deze miste ik nog voor die bakken.
Geplaatst: 26 september 20241 j De zaaikalender 2025 van Charles Dowding. Die ga ik eens rustig bekijken, er staat zo veel in!
Geplaatst: 27 september 20241 j Oh. Die wil ik ook! Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Geplaatst: 27 september 20241 j @bonnie f Ik heb hem even goed bestudeerd, ik vind hem echt goed. Er moeten nog wel invoerrechten over worden betaald, daar had ik dan weer geen rekening mee gehouden. Maar ik heb besloten het toch maar te doen, en ik ben heel tevreden over de hoeveelheid informatie, die er in staat. Hier heb ik echt iets aan.
Geplaatst: 27 september 20241 j Die kalender bedoel je? Ik zie hem wel op Amazon. Er zijn heel veel zaaikalenders, maar ik wilde echt die van hem hebben. Ik heb er eerlijk gezegd niet aan gedacht, om hier in Nederland te kijken... blond. 27 september 20241 j aangepast door Rookie
Geplaatst: 27 september 20241 j Rechtstreeks bij de schrijver is natuurlijk ook mooi 2 uren geleden, Arja zei: Maar die kun je toch ook gewoon in Nederland kopen? Ik zag hem bij de plaatselijke boekhandel liggen ( Libris: de webshop van zelfstandige boekhandels) Bruna heeft hem ook op de website staan. De zelfstandige boekhandels hebben het al moeilijk genoeg dus ik probeer altijd eerst daar te kijken en pas als laatste optie bij bol/amazon. Ik kon het niet laten er even doorheen te bladeren, erg leuk! maar ik heb al een digitale agenda en een familie planner en de zaaiagenda van Diana. Nog eentje erbij is echt teveel van het goede. 27 september 20241 j aangepast door loes
Geplaatst: 28 september 20241 j Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Is dus tijdens de onduidelijke, ontransparante druk van nieuwe regime (nog steeds geen duidelijkheid, geen communicatie, geen antwoorden op mijn vragen, geen bevestiging dat het goed is... niets) dus natuurlijk is mn bosmaaier er nu juist weer mee opgehouden. Doet de motor het geweldig (bijna te geweldig, ik schudt helemaal uit elkaar) is de maaikop er mee opgehouden. Start, draait ff een paar rondjes en houdt er dan mee op. Iets met aandrijfstang of koppeling oid dacht ik uit info via het web te vernemen. Reparatie duurt wel ff bij mij, moet ook nog verder checken of andere onderdelen het wel doen etc. en rij niet zomaar even naar de reparateur zonder auto. Oeps... maar straks gaan ze zeiken over dat het gras op het pad te lang is oid... (nieuwe beheerster is OCD). Dus... heb ik toch zo'n Parkside accu trimmertje besteld bij de Lidl. Want.... voor maar 30 euro!!! Zonder accu/ lader, maar die 20V lader en accuus heb ik al voor die accu zaag (die erg goed bevalt als tussenversie naast de Stihl benzinekettingzaag). Apparaat kwam gisteren aan... en jeetje... voelt echt degelijk aan zeg! En dat voor 30 euro???? Daar zijn ergens mensen zwaar onderbetaald want anders kan dit echt niet uit. Alleen aan materiaal zit dat er al in. 🤔 Sorry dat ik nu meedoe aan dit consumentenkoop gedrag. Maar ja, de nood is aan de vrouw. Morgen het testrondje. https://www.lidl.nl/p/parkside-accu-grastrimmer-20v-zonder-accu/p100375563
Geplaatst: 28 september 20241 j Diverse dingen voor de kweekopstelling, maar hier ben ik het meest benieuwd naar... 50W 12V (Ac/Dc) diy Verwarming
Geplaatst: 30 september 20241 j Voor een ultra uitgebreide DIY ledlamp systeem: Vanaf 280 nm tot over 800 nm led's 🥰
Geplaatst: 2 oktober 20241 j Met @jootje weer eens naar Van Der Plancke geweest, hiero in Hummelo. Altijd leuk rondlopen en sneupen daar! Wat zaden gekocht, en wat plantjes voor Appelvrouw facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 3 oktober 20241 j Hoera, na wat vertraging (your package may be lost 😧) heb ik vanmorgen mijn bakbeest opgehaald, joepie, joepie. In het weekend maar eens vanalles uitproberen. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 3 oktober 20241 j Wat een mooi ding! Ik val voor de muffinvormpjes... 3 oktober 20241 j aangepast door Rookie
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.