Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Je nieuwe aankopen

Featured Replies

Geplaatst:

Hij ziet er goed uit! Dat zijn geen muffin vormpjes Rookje maar broodjesvormpjes. Wat tof WD dat die er dubbel inzitten en ook de ciabatta vorm. Ik ben enorm benieuwd hoe hij jou gaat bevallen hopelijk wil je ruim posten..ik volg je baksels op de voet. Zit er een ruit in de deksel eigenlijk.

aangepast door appelvrouw

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Kan je zien hoeveel verstand ik ervan heb... 😁

Ik ga hem eens opzoeken, mijn broodbakmachine loopt op zijn laatste beentjes.

Geplaatst:

Dit is ook wel een geavanceerd systeem. Ik ken alleen de ouderwetse variant met één verticaal bakblik. 

Laat je weten hoe deze bevalt, @woldistel? Ik zal niet de enige zijn die daar erg benieuwd naar is.

Geplaatst:

Ja, hoor. Ik ga mijn best doen. Eerst dit weekend een wegwerpbrood bakken om de machine schoon te maken. En dan maar proberen. Ik zal ook nog wel de nodige bakstenen produceren denk ik 😁

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Geplaatst:

@woldistel Ohhh, wat een tof apparaat 😍! Ik ben ook zeer benieuwd naar je bevindingen! Is dit een apparaat speciaal voor glutenvrij, omdat er Zeroglut op staat of is dat een extra functie? Die extra vormen lijken me heel handig en praktisch.

Geplaatst:

De machine is vooral bedoeld voor glutenvrij, maar er zitten ook programma's voor gewoon brood, broodjes, pizzadeeg e.d.  met gluten op. 

Ik moet me nog verdiepen in de meelsoorten enzo die in het receptenboek staan en kijken wat er bijvoorbeeld als alternatief kan dienen. Zoeken om glutenvrij meel  één op één te vervangen door gewoon meel is via Google niet te doen; ik krijg alleen suggesties voor vanalles glutenvrij. 

IMG_20241003_110656721_PORTRAIT2.thumb.jpg.aa27b2b19cd8f5542e789ab9fd50d3ea.jpg

@appelvrouw raampje 👍

aangepast door woldistel

Geplaatst:

Twee studiolampen voor mijn YT kanaal zodat ik de DIY projecten goed kan filmen.

IMG_E31801.thumb.JPG.fea0acbe2c64df44432654651581f959.JPG

Geplaatst:

De houtvoorraad aangevuld, maar met hoog calorisch hout.

Ik wil graag gaan "koken" op de houtkachel.

Misschien blijft het bij opwarmen of pruttelen, maar ook dat vind ik leuk.

De nieuwe houtkachel komt over een week of twee, de huidige bevalt ons niet goed.

Nu alles naar het houthok brengen, waar hubby de blokken opstapelt.

P1050979.JPG

P1050980.JPG

P1050981.JPG

Geplaatst:

Magneten die ik had besteld zijn zoek geraakt en ze hebben het geld teruggestort. Verwarming is binnen. Mistgenerator is half aangekomen en niet compleet. Studio lampen zijn vandaag door de verkoper geannuleerd en stort het geld terug... Moet zeggen dat dit de eerste keer is dat het compleet misgaat en spullen niet aankomen, ik bestel veel uit China van elektronica wat nog altijd goed is gegaan tot nu toe. 

Geplaatst:

Wij krijgen ook een nieuwe houtkachel, met kookplaatje haha wat dat ook moge betekenen. De houtkachel verkoper vond koken op de houtkachel geloof ik iets heel ergs. 
Enfin, bij voorbaat al wel een mooie nieuwe stalen ketel van Demeyere gekocht..een beauty!

image.thumb.jpg.3c170156f4a91d11487479e17f409261.jpg

aangepast door appelvrouw

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Toen een vriendin van mij deze zomer terug kwam uit Thailand, waar ze met haar gezin ook een kookworkshop had gevolgd, kon ze terug in Nederland nergens in de buurt kaffirlimoenblad krijgen. Ze was vandaag bij me en ik heb haar daarom dit kaffirlimoenplantje cadeau gedaan. Ik had er twee gekocht (via internet besteld) omdat ik het risico niet wilde lopen dat het een mislukt exemplaar was en ik haar zo de mooiste kon geven. Dan kon ik er zelf ook meteen eentje houden, kaffirlimoenblad is zoooo heerlijk! En leuk om hem deze winter op te kweken. Ik ben er zelf dan ook erg blij mee 😊.

IMG_6611.jpeg

Geplaatst:

En voor wie het nog niet meegekregen had; mijn Bakbeest is alweer retour afzender. Een van de kneedhaken maakte het na tien minuten ontzettend lawaai (denk aan klopboordecibels) en ik denk aan een gebroken lager o.i.d. 

Maar ik zit inmiddels weer te koekeloeren naar een ander Bakbeest. 😁

Geplaatst:

@woldistel heb je dezelfde gekozen? Hoop op mooie baksels nu voor je! En leuke foto’s voor ons + je bevindingen 😃.

Geplaatst:

Nee, ik ben me nog aan het beraden 🤔 Ik ben ook wat huiverig om hetzelfde model weer aan te schaffen. Bovendien kon ik die ook niet 1 op 1 omruilen. Dus nog wat meer lezen en reviews enzovoorts etcetera. Ik meld me wel weer.

Geplaatst:

Oh, ik dacht je letterlijk alweer zat te koekeloeren naar een nieuw bakbeest 😂… snap dat je huiverig bent. 

Geplaatst:

Ik ben als een kind zo blij, aan het spelen met de microscoop en het is beter dan verwacht (ik verwachte dus bar weinig). Omdat ik zo leuk aan het spelen was, keek ik bij Ome Alie voor petrischaaltjes en aanverwanten, spul is goedkoop, maar maatbekers met hals zijn absurd duur! Vervolgens dacht ik, wie weet heeft de kringloop wel leuke flesjes van het één of ander, en tot mijn volle verbazing en immens geluk..... Kijk, daar word ik wel vrolijk van. 

IMG_32021.thumb.JPG.d9521ef492f9bd561bf809f1a5f35d9d.JPG

Vandaag nog even een bestelling de deur uit voor lab aanverwanten om het setje compleet te maken in de basis, zal wel even zien wat het allemaal gaat worden; omdat ik natuurlijk moet opletten dat met volwassen mensen geld, je jezelf niet als kind moet gaan gedragen in de speelgoedwinkel :)  Ik krijg dan zo'n fanatiek klik vingertje op de bestelknop omdat het allemaal euro werk is. 

Ondertussen een nieuwe softbox lampen set besteld met standers en armen, hopen dat deze wel wordt verstuurd. 

aangepast door Vrolijk

Geplaatst:

@Dahli  Bij de Amazing Oriental (mocht je daar in de buurt komen) staan ook vaak deze plantjes te koop (heb de mijne een aantal jaren levend gehouden, helaas dit jaar verdord, kijken of ie weer uitloopt) en in de vriezer liggen ook de blaadjes.

@woldistel Nou ja zeg, wat vervelend. Na tien minuten!!!! Dat is geen goede reclame voor het product. 🤔

Geplaatst:

@Erny dank voor de tip, ik kom graag bij amazing oriental! Heb de blaadjes zelf ook altijd in de vriezer, maar het leek me zo leuk er eentje zelf op te kweken. Heb het plantje nog nooit gezien bij A.O., volgende keer eens op letten! Het kan een boom worden van 3 meter las ik 😳. Dat hoeft nu ook weer niet 😊. Wel hoop ik er ook ooit vruchten aan te krijgen. We zien het wel, leuk klein projectje weer.

Geplaatst:

USB microscoop van 4 tientjes is inderdaad niet 'Matt Powers niveau'. lol. Ook in USB heb je veel (prijs)verschil, dus ik ben benieuwd. 150ML bekertjes 150ml? passen mooi in babyflesverwarmer. Schoonmaken is de klassieker Isopropanol/isopropylalcohol/2-propanol, ook aangeduid als propaan-2-ol/C₃H₈O.

Dus je bent een Overlander? Unimog????

aangepast door donaldk

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

Geplaatst:

De nieuwe houtkachel met kookplaat is geïnstalleerd.🤩

Zo dadelijk ga ik er hout in doen en de kachel even goed opstoken, om de stank er uit te krijgen.

Er staat ook al een pannetje met een liter water op, ik wil wel eens kijken hoe warm dat wordt.

P1060032.JPG

Geplaatst:

@Rookie Gefeliciteerd met je aanwinst, lekker warm en gezellig!

Geplaatst:

Aha, een Jøtul F200, zo te zien. Zelf een Morsø 6141. Daarop kan ik wel prima iets goed warmhouden, of héél langzaam iets opwarmen. Uiteraard alleen bij een mooi vuurtje.

Geplaatst:

Ja, dat klopt, jij kent je houtkachels!👍

Ik heb hem vanmiddag getest, bij een warm vuurtje brengt hij het water aan de kook.

Daar ben ik heel tevreden mee, ik had dat eigenlijk niet eens verwacht.

Er kan tenminste een pruttelpotje of een pannetje soep op, lekker kneuterig.

Laat die winter maar komen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.