Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Je nieuwe aankopen

Featured Replies

Geplaatst:

@driepinter Gefeliciteerd! Ik ben jaloers op je, prachtig apparaat 😍. Grote wens hier, alleen denk ik dat ik er te weinig oogst voor heb, dus ik ben verstandig. Maar ik wil hem wel 😉. Ik ben benieuwd naar je bevindingen, voor je tomaten gaat het volgend seizoen in ieder geval superhandig zijn!

Geplaatst:

Prachtig automaat, ik zou het wel willen, maar mijn man en ik ook wel willen geen machines erbij hebben. Ik vries nu alles in, maar het nadeel is wel dat er toch veel ijs in de zakjes komen, dus in potjes inmaken is beter denk ik. Heel veel succes ermee!

Geplaatst:

Ik heb ook maar weinig oogst hoor. Ik zie het voorlopig als een mooi hebbeding, Ja ik had veel tomaten dit jaar, maar die hoef je niet perse te pressure cannen. Wel handig voor de sperzieboontjes etc, daar valt niet tegenop te eten in het oogstseizoen. En qua tijd maakt het niet heel veel uit of je nou 3 liter soep maakt of 10, dan kun je dus maar beter een hele grote pan soep maken en meteen wat potten inmaken , dan heb je eigengemaakte soep op de plank liggen voor als je eens geen zin hebt om te koken. Je kunt er ook (zelfs rauw) vlees mee inmaken die dan minstens 1 jaar (maar waarschijnlijk jarenlang) goedblijft.

Niet gek in deze tijden van D66 en hun vermeende stikstofcrisis waardoor boeren het veld moeten ruimen en vlees nog veel duurder zal worden, En natuurlijk de oorlogshitserij van onze regering wat maakt dat je een noodpakket moet aanleggen voor als de stroom straks overal dagenlang uitvalt en de inhoud van vriezers zal bederven... Maarre... ik dwaal een beetje af geloof ik 😇

Geplaatst:

@driepinter Of gewoon omdat je een hamster bent zoals ik en gelukkig wordt van voorraden. Vooral in zelf gevulde potjes 😉.

Geplaatst:

Och mensen... toch weer zaden gekocht! 🤭

De broccoli nine star perennial is nieuw voor mij. De rest wil ik wederom weer terug in mijn moestuintje.

20251121_185425.jpg

Geplaatst:

Dat was ook mijn eerste gedachten toen ik het voor het eerst tegenkwam @acpronk. Maar het is geen bloemkool!

Op het forum kan je er meer over lezen/zien:

https://www.moestuinforum.nl/topic/414-spruitbroccoli-oa-nine-star-teelt-oogst-problemen/

Geplaatst:

Bij de allerfijnste biowinkel, kocht ik vandaag, tegen inkoopsprijs deze zakjes. Ze zijn gestopt en vandaag was het afscheid en de verkoop van de laatste voorraad. Dan help ik ze graag van wat zaad af.

Paprika zaad had ik eigenlijk al meer dan genoeg, maar voor de naam nam ik ze toch maar mee ❤️

IMG_3786.JPG

aangepast door hazeltje

A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson

Geplaatst:

Ach, wat jammer dan he @hazeltje dat ze moeten stoppen. Wel toppie zaad!

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:
1 uur terug, hazeltje zei:

Paprika zaad had ik eigenlijk al meer dan genoeg, maar voor de naam nam ik ze toch maar mee ❤️

Zeker leuke naam, liefdesappel! Heel benieuwd naar je ervaringen daarvan volgend seizoen.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Weer voldoende plakstrips voor de komende jaren. 100stuks van elk.

DSC_0086.JPGDSC_0085.JPG

Mijn laatste strip..

DSC_0088.JPG

Geplaatst:

Japanse snoeischaar. Maar mijn velletje zat er al direct tussen.

En de handvatten zijn te glad. Ik dacht eraan wielrentape over de handvatten te draaien voor meer grip. Iemand een beter idee?

IMG_20251204_113422827.jpg

Geplaatst:

Krimpkous?

Geplaatst:

Misschien een beetje offtopic voor het moestuinforum maar mijn pannen waren veel te klein voor de tomatenoogst, dus een mooie grote pan gekocht van 11 liter. Gaat ook goed van pas komen om een beste pan soep of bouillon te maken voor het pressure cannen.

20251208_194805.jpg

Geplaatst:

Daar ga je plezier van hebben, ook als je bv bouillon wil maken. Ik moet toch altijd even nadenken bij een pan van 11l en hoe die betekenis bij jullie is, hier in Vlaanderen denken we dan aan een braadpan ( en dan moet dat echt wel een heel brede zijn😀), voor koken gebruiken we soep(kook)pot, wat dan weer een soeppan in Nederland is.

aangepast door redzebra

Geplaatst:

haha grappig taaltje dat vlaams..... Onze grootste pan (of pot) was 6 liter dus dan is dit best een grote verbetering. Ik heb onlangs ook zo'n pressure canner gekocht, die is wel iets van 20 liter ofzo en kun je uiteraard ook als gewone pan gebruiken, maar met het oog op het inmaken in potjes leek het me wel handig om deze erbij te nemen.

EDIT : met het inmaken in potjes bedoel ik dus niet inmaken in grote vlaamse braadpannen , maar in gewone glazen potjes 😂

aangepast door driepinter

Geplaatst:

Vandaag kreeg ik mijn bestelling van https://naturalworld.nl/ binnen! O.a. een pandan plant (schroefpalm) en kardemom en laos )

Het zijn mooie planten, de kardemom en pandan staan nu als kamerplant in de vensterbank. Ik waag me pas sinds kort weer aan de kamerplanten, zeker de eetbare moet ik toch gewoon wel alle liefde en aandacht kunnen geven die ze nodig hebben? angel

Links pandan, rechts kardemom

227_5255.JPG

Geplaatst:

Wat een leuke site is dat @Jorieke123 !

Geplaatst:

Wat bijzonder @Jorieke123 En die planten blijven altijd binnen staan en dan maak je je eigen kardemom. Wat leuk!

Geplaatst:

Zo die zijn ook weer binnen. Laat het nieuwe seizoen maar beginnen.

20251215_230416.jpg

20251215_230433.jpg

20251215_230449.jpg

Geplaatst:

Hier ook zaden binnen gekregen, en dus ook die groene pompoen! Je hebt wat aangehaald, Woldistel! 😊

Geplaatst:

Fluit deuntje
20251217_181337.jpg

You can bury a lot of troubles by digging in the dirt

Geplaatst:

Tjonge, die Guatamalan green word nog eens populair! 😄

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Geplaatst:

Hij verdient een eigen groei mee met woldistel 2026 draadje haha

You can bury a lot of troubles by digging in the dirt

Geplaatst:

Ga jij hem in de volle grond zetten @Kruidenvrouwtje ?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.