Geplaatst: 10 februari10 Feb 3 minuten geleden, Tanja65 zei:niet duur.Ja inderdaad. Als ik nu zou moeten beginnen had ik ook daar een aantal van genomen. Voor kruiden e.d. prima. Maar ik heb toch liever wat grotere potten voor bonen, tomaten, aubergine, enz.Ik heb 2,5 jaar geleden ook veel te veel uitgegeven. Gewoon met ijsbakken, yoghurtpotten, chineesbakjes, bouwemmers, dan kom je al een heel eind.
Geplaatst: 11 februari11 Feb Op de site van All4plants zag ik ook deze:.Iets minder goedkoop dan bouwemmers. Ziet er wat netter uit dan zo'n bouwemmer, je mist (?) echter wel het hengsel. Hou wel rekening met verzendkosten (v.a. € 6,99) Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 11 februari11 Feb Toch nog wel een nieuwe aankoop. Ook ik ben gevallen voor de Action kweektafel. Nog even zien waarmee ik deze ga vullen maar ben bang dat ik nu niet uit kom met de eerder gekochte zak potgrond...
Geplaatst: 11 februari11 Feb 7 uren geleden, henkg zei:je mist (?) echter wel het hengselTerecht vraagteken wat mij betreft 😉. Ik vraag me altijd af wat je aan dat hengsel hebt als je planten wat groter zijn in zo’n emmer. Als je dat hengsel dan gebruikt, trek je de planten toch kapot?
Geplaatst: 11 februari11 Feb 33 minutes ago, Dahli said:Ik vraag me altijd af wat je aan dat hengsel hebt als je planten wat groter zijn in zo’n emmer. Als je dat hengsel dan gebruikt, trek je de planten toch kapot?Klopt,maar als je geoogst hebt,kan je achteraf met 2 volle emmers tegelijk naar je composthoop of kippenhok....😁
Geplaatst: 11 februari11 Feb Ja bij ons ook de Action kweektafels te koop voor dezelfde prijs als in Nederland. Maar mijn wederhelft vindt het even genoeg wat ik heb staan en hij heeft wel gelijk ook. Wij hebben heel veel kostenposten gehad. Maar voor grootte/prijs verhouding een goede koop.
Geplaatst: 11 februari11 Feb Een doos vol met kleinere potjes. Hopelijk lukken de peperplanten en kan ik uiteindelijk wat sambal maken en enkele potjes vullen. En anders heb ik een heleboel aardbeien om jam proberen te maken, zijn leuke potjes voor de weggeef.
Geplaatst: 11 februari11 Feb 2 analoge timers gekocht om m'n kweeklampen aan te sturen.Ik kon m'n smartplugs d'r niet voor gebruiken,want zover reikt m'n wi-fi signaal niet.
Geplaatst: 13 februari13 Feb Dit heb ik gisteren binnen gekregen. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 13 februari13 Feb Ik heb een nieuw campinggasstelletje gekocht, zo'n goedkoop ding, met 12 spuitbusjes butagas erbij. Kostte bij elkaar 3 tientjes en had ik gekocht in een opwelling. Met als uitleg tegen mijn vrouw dat je een noodpakket moet hebben tegenwoordig😇. Maar hij gaat dus tzt mee naar de tuin. Niet om mijn kasje te verwarmen, maar om een vers bakje koffie of thee te kunnen zetten, of een blik soep desnoods, als ik of om me lekker aan te warmen als het pauze is en ik heb het koud. Fluitketel gaat ook mee.
Geplaatst: 13 februari13 Feb 22 minuten geleden, driepinter zei:campinggasstelletjeWij hebben het een half jaar geleden ook gekocht, altijd handig als je plotseling weg moet. Maar goed dat jij het in de tuin gaat gebruiken, ook een goed idee van je vrouw, of was het van jouzelf!
Geplaatst: 13 februari13 Feb 1 hour ago, driepinter said:Met als uitleg tegen mijn vrouw dat je een noodpakket moet hebben tegenwoordig😇.Snap ik....door alle spullen wat ik voorzien en aangekocht heb,noemt mijn 31-jarige dochter mij zelfs 'walking Dad'.......😁
Geplaatst: 14 februari14 Feb Mijn nieuwe 20 liter emmers, toch nog maar wat potgrond gekocht, en mijn campinggasstelletje zojuist even neergegooid in de tuin voordat mijn vrouw de auto nodig hasEn nog even zo'n kweektafel gekocht bij de Action met een paar van die kokosblokken.
Geplaatst: 15 februari15 Feb Gekocht bij Plukkers.com:1 plantje doorlevende boerenkool1 plantje eeuwige moes1 plantje Kaukasische spinazie.Ze waren alledrie nogal duur,€7,50 per stuk,en de Kaukasische spinazie heb ik zelf óók gezaaid,dus misschien is die aankoop weggegooid geld,maar anderszijds is het wél zo dat er beweerd wordt dat dit allemaal afgeharde plantjes zijn die al een winter doorstaan hebben en zo de moestuin in kunnen.
Geplaatst: 15 februari15 Feb Ook ik had even 4 zakken potgrond bij Karwei gehaald.Oeh, wat is dat duur geworden! 6,79 voor 40L!Ze stonden bij de uitgang, ik zag het pas toen ik bij de kassa was, toen afgerekend en daarna gepakt.Anders had ik het zeker niet gedaan... (was dan wel een aanbieding 3+1 gratis, maar nog steeds te duur eigenlijk) Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 15 februari15 Feb 2 uren geleden, Bernaar zei:1 plantje eeuwige moesEeuwig moes had ik vorig jaar ook, 2 plantjes, niet goedkoop en na 2 maanden weggegooid. Ik bleef slakken rapen daar, ondanks dat ze onder een gordijn stonden en vele andere ellende. Een had ik in de volle grond gezet, en die werd al snel opgegeten. Ik ben benieuwd hoe die het van jou gaat doen. Wel goed onder vlies zetten zou ik zeggen.
Geplaatst: 15 februari15 Feb 1 hour ago, acpronk said:(was dan wel een aanbieding 3+1 gratis, maar nog steeds te duur eigenlijk)Vind ik niet.....door die 3+1 promo kom je uit op ongeveer €5 per zak van 40l.Ik ben benieuwd waar je zo'n zak van 40 l goedkoper kan vinden.....😉
Geplaatst: 16 februari16 Feb Zie hier een topic over potgrond: facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 20 februari20 Feb 8 kg bio koemestkorrels bij Aldi voor 9,99 euro. We kunnen voorlopig vooruit! Er stonden overigens ook diverse fruitstruikjes (ik geloof voor 3,99), maar daar is hier geen plaats voor. Ook nog 1 liter vloeibare meststof meegenomen, die was 2 euro. Aan de mest gaat het niet liggen dit seizoen.
Geplaatst: 20 februari20 Feb Recente aankopen:1 zelfbestuivende Honingbes.1 Japanse wijnbes4 bonenwielen van 20 inch2 bonenkoorden van 70 lmEn natuurlijk moeten de 2x pronkboonzaden,de 2x sugar snaps,de 1x Kaukasische rankspinazie,de 1x doorlevende boerenkool en de 1x eeuwige moes hier óók nog bijgeteld worden...net zoals de 40kg zak Agrofino kleikorrels...😉
Geplaatst: 20 februari20 Feb Én natuurlijk ook de 5 zakken potgrond van 50l voor bloembakken bijtellen....😉
Geplaatst: 20 februari20 Feb 3 uren geleden, Dahli zei:koemestkorrels bij AldiIk heb ze gisteren bij ons niet gezien bij de Aldi en vergeten naar een andere winkel te rijden die ze wel heeft. Stom!
Geplaatst: 21 februari21 Feb Veel klus-spullen en een wandplanken systeem, kelder opgeknapt om plek te maken voor al mijn inmaak-potjesHéél veel hakpotjes en grote appelmoespotten (in de grote wil ik een voorraad passata gaan maken)Bij de kringloop nog 2 leuke kleine weck-sapflesjes gescoord.Diverse stortmodel weckpotten (16x mooie kleintjes gevonden bij de rossman (DE) - alles meegenomen. En 20x 290ml, met diverse accessoires voor een leuk prijsje via MP). Op de foto is nog niet alles, ik moet nog 4 kratten aan potjes afwassen.. Ik ben bang dat ik alsnog te weinig ruimte heb 🫣 'Afwasteilen' bij de Posten Börse (DE), diverse maten van groot tot klein (grootste bijna 50cm diameter) helemaal niet duur en mega handig voor mengen van zaaigrond en allerlei andere moestuin klusjes. Stokjes voor bij mijn peper zaailingen
Geplaatst: 21 februari21 Feb Niks te maken met de moestuin,maar wél met m'n vrouwtje want die is gék op die plant!👍Dus heb ik de serie van 4 bellenplanten 'winterhard' aangekocht bij Vreeken.Nu nog een paar grote potten kopen en dan die planten deze lente in haar gezichtsveld zetten,en dan maak ik haar weer blij.......❤️
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.