Geplaatst: 9 augustus9 Aug Een blauwe Lilly Pilly (Australische niet winterharde plant met eetbare bessen). Helaas door het slechte zicht in de winkel niet gezien dat de plant last heeft van een of andere bladziekte. Dat zou dus jammer zijn van mijn 20 eur en ik hoop in elk geval dat ie mijn andere recente aankopen en andere planten niet besmet.
Geplaatst: 9 augustus9 Aug 3 uren geleden, Arja zei:Zo'n slijpertje, die ene midden in beeld, heb ik ook.Waar gebruik je die voor? Ik heb geen slijpertje.
Geplaatst: 9 augustus9 Aug @hazeltje Lijkt me handzaam slijpertje, die middelste. Ik heb er eentje van Felco zelf, maar eigenlijk gebruik ik het wetsteentje dat bij mijn messen zat meestal. Mooi setje scharen heb je 😃.
Geplaatst: 3 uren geleden3 u Joepieee mijn electrische tomatenpers uit Italië is zojuist binnen ! Dat komt heel goed uit want mijn vriezertje in de schuur zat nagenoeg vol met tomaten en eergisteren had ik ook nog minstens 10 kg tomaten geoogst die ik niet meer kwijt kan. Later vandaag even uitproberen, ik heb goede hoop dat dit prima werkt om mooie passata mee te maken.
Geplaatst: 3 uren geleden3 u Op 9-8-2026 om 19:23, hazeltje zei:slijpertjesDat is een goed idee. Ze passen niet in het ding voor de scharen en de wetstaal is te dik. Waar koop je zoiets?
Geplaatst: 3 uren geleden3 u 6 minuten geleden, driepinter zei:electrische tomatenpers uit ItaliëOh! Mooi man!
Geplaatst: 1 uur geleden1 u 1 uur terug, driepinter zei:mijn electrische tomatenpers uit Italië is zojuist binnen !Wat een tof apparaat! Erg benieuwd naar je bevindingen. Foto’s 🤞?
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Ja foto's van het apparaat volgen nog, ik heb 5 teiltjes met tomaten die ik ga verwerken. Ik heb een teiltje geprobeerd te wegen maar onze keukenweegschaal sloeg op tilt want die kan maar tot 5 kilo wegen. Het gaat dus om minstens 25 kilo tomaten totaal. Ik ga die eerst maar even koken want ik kan mijn kont niet keren in ons kleine keukentje . Ik gebruik daarvoor de pressurecanner want die is lekker groot
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.