Geplaatst: 7 uren geleden7 u Ik ga hier ook geen plastic voor kopen. Sorry, maar ik vind het echt een onzinnig product.
Geplaatst: 7 uren geleden7 u Een baksteen had ik nooit onder de courgettes en pompoenen gekregen in de bak waar allerlei bladeren en stammen ook nog eens lagen. Soms moet ik er zelfs een paar dagen mee wachten.Tweede voordeel is dat er gaten in zitten en dat als er toch nog regen opvalt, dit naar de grond kan zakken.Maar ja, iedereen denkt er anders over. Ik vind ze super handig! Ook omdat ze wat uitlopen en je de vruchten er voorzichtig mee op kan tillen. Een baksteen was veel te hoog geweest, dan breek ik de stammen.
Geplaatst: 5 uren geleden5 u Ik leg zelf nooit iets onder mijn courgettes. Hoogstens schuif ik er een nabij blad even onder. Dat is meer vanwege opspattende grond dan iets anders. Ze zijn ook binnen een week (te) groot genoeg om te plukken.Courgettes en pompoenen worden alleen een beetje bleek waar ze op de grond liggen, ze kunnen er verder prima tegen. Het is puur cosmetisch.
Geplaatst: 5 uren geleden5 u Voor courgettes ben ik het helemaal met je eens. Met pompoenen ben ik voorzichtiger. Misschien niet nodig dus.
Geplaatst: 3 uren geleden3 u Hier ook alleen steen onder pompoenen die in de aarde liggen. Courgette niet, die oogst je binnen een paar dagen. Deze mandjes lijken me onpraktisch; door het gewicht van de pompoen lijken de 3 pootjes in de aarde te zakken waardoor er alsnog continu contact met de grond is. Tenminste dat is wat ik op de foto’s van de verkopers terugzie.
Geplaatst: 22 minuten geleden22 min Ja, daar had ik nog niet aan gedacht @Dahli . Vooralsnog gebruik ik ook meestal een steen. Maar soms rollen ze daar af en beschadigen ze juist door de rand van de steen. Zo’n schaaltje op een steen kan natuurlijk ook, maar dat vind ik een beetje overdone. 21 minuten geleden21 min aangepast door Tanja65
Geplaatst: 10 minuten geleden10 min @Tanja65 Als ik geen platte tegel voorhanden meer heb, gebruik ik ook wel eens een omgekeerde water-onderschaal. Die zijn minder ruw en beschadigen de pompoen minder. Werkt hier ook goed.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.