Geplaatst: 3 uren geleden3 u Dit (prachtige!) kookboekje stond al wat langer op mijn verlanglijstje. Toevallig kwam ik het weer tegen op de site waar ik mosterdzaad voor de inmaak wilde kopen. Nu dus toch maar toegegeven aan deze wens en er vijf soorten gedroogd zeewier bij gekocht. Je wil de recepten toch proberen 😊. Ook een flesje Tamari erbij gekocht. De groene thee (Lung Ching) kreeg ik er gratis bij. Erg blij mee!
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Blij dat jij blij bent. Ik zou werkelijk niet weten wat ik met zeewier moet….maar ja, dat staat in dat boek natuurlijk! 😉
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Mmm dol op zeewier! Lekker hartig in bouillon of als salade. Heb in Noorwegen wel eens zelf zeewier geoogst voor chuka wakame. Ai toch heel bijzonder dat zelf te kunnen plukken. Vissen? Wat doe je met zeewier?! 😬 nou ja. Eh. Benieuwd naar alle heerlijke recepten die eruit rollen @Dahli !
Geplaatst: 1 uur geleden1 u 1 minuut geleden, Mellie zei:Heb in Noorwegen wel eens zelf zeewier geoogst voor chuka wakame.Dat is leuk!Het is jammer dat je het hier, ver van de kust, niet zo makkelijk vers kunt kopen, misschien dat ik de visman het binnenkort eens vraag. Het gedroogde dulse zeewier zou ook zo lekker als knabbel bij een borrel zijn, straks maar eens proeven. Morgen ga ik er voor het eerst iets mee maken, gecombineerd met de eerste kazerij van het seizoen. Wordt vervolgd in het kaastopic!
Geplaatst: 58 minuten geleden58 min 57 minuten geleden, Dahli zei:Morgen ga ik er voor het eerst iets mee makenWat bijzonder! Ik ben heel benieuwd!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.