Geplaatst: 8 april 201213 j Oh, dat lijkt me heerlijk, sinaasappeltijm. Ik vind de lucht en smaak van sinaasappel heerlijk. Als iemand het heeft of zaad ervan. Ik hoor het graag. Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Geplaatst: 8 april 201213 j Vanmiddag even naar een open dag geweest van een kweker.... Was dat Bastin ? Wil ik ook binnenkort heen. Lavendel-soortjes kopen. Maar die sinasappeltijm neem ik ook mee !!
Geplaatst: 8 april 201213 j ohh die wil ik ook sinaasappeltijm, ik ben echt tijm verslaafd ik ben benieuwd waar hij binnenkort te koop is.. Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet het onkruid van een ander niet
Geplaatst: 8 april 201213 j Yep, dat was inderdaad bij Bastin....wist niet dat hij beroemd was tot in Krimpenerwaard. Ik ben geabonneerd op zijn nieuwsbrief ; Hij organiseert vaker leuke open dagen per jaar....Dre lavendeldagen zijn 14 en 15 juli....niet meer normaal trouwens hoeveel soorten lavendel hij daar heeft staan hier de nieuwsbrief van Bastin voor wie interesse heeft : http://www.bastin.nl/BastinProgramma2012.pdf?utm_medium=email&utm_campaign=Pulmonariadagen+2012%2C+nieuwsbrief+79+van+...&utm_source=YMLP+nieuwsbrief&utm_term=BastinProgramma2012.pdf oeps...allemaal off topic En ik zal voor jullie in de gaten houden wanneer de tijm orange in de verkoop komt....koop ik er wel een paar >>>>=on topic zo he?!! nieuwe aankopen in de toekomst En deze kwam ik er ook nog tegen...kende ik nog niet:
Geplaatst: 9 april 201213 j @ Geedee, die salvia ziet er tof uit. Kende ik ook nog niet.Waar is die tekoop? Want bij ons kan je echt nog niks kopen bij de tuincentra's.Ik struim nu iedere week door de bekende paden opzoek naar brocoli, bloemkool, koolrabi en kruiden. Maar niks niks niks en nog een x niks. Ik heb de strijd maar opgegeven en ga alles in zaad kopen. Maar ziet eruit als een leuk soortje Salvia! Gr Glenn
Geplaatst: 9 april 201213 j @ Geedee, die salvia ziet er tof uit. Kende ik ook nog niet.Waar is die tekoop? Ook gewoon bij een grotere intratuin hoor. ( Sorry Gedee ) Maar Bastin is helemaal top ! bestel er wel es wat , perfecte verstuur-afdeling en niks duur in verhouding. en inderdaad, die lavendels he ? en andere kruiden en zonnenhoed en aardbeien en en en....
Geplaatst: 9 april 201213 j Want bij ons kan je echt nog niks kopen bij de tuincentra's.Ik struim nu iedere week door de bekende paden opzoek naar brocoli, bloemkool, koolrabi en kruiden. Maar niks niks niks en nog een x niks. Geen aveve of boerenbond of zoiets in de buurt? die verkopen meestal van allerlei groenteplantjes.
Geplaatst: 9 april 201213 j Zag ze laatst hier ook, 1,19 bijv. voor een bloemkoolplantje.....Wat zijn we toch rijk met onze eigen zaaisels
Geplaatst: 9 april 201213 j Vandaag nieuwe rodekool plantjes gehaald ( hazen hadden alles lekker opgegeten ) en knolselderij, ook nog 30 prei plantjes erbij.Staat nu lekker onder afdakje, morgenvroeg kan het de tuin in. Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Geplaatst: 9 april 201213 j Eigenlijk geen echte aankopen van mezelf maar gister wel een heel leuk fruitstruikje gekregen! Een tayberry Ik wilde graag een framboos en een braam en nu heb ik een braamboos En van de week had ik al 2 aalbessen gekregen voor m'n rapport, een rode en een witte En van de buren verderop zakjes met professioneel kwekerzaad gekregen:* Ingesneden bladsla rood* Rode kool* Multibladsla groen* Kroten* stoksnijbonen Staat alleen geen dummie info op de zakjes
Geplaatst: 9 april 201213 j Op zich ben je dus wel een ideale dochter als je aalbessen wilt voor je rapport (tenzij je er alcoholische dranken mee gaat stoken natuurlijk). Heb zojuist de klimmende courgettes en pompoenen die in struikvorm groeien besteld. Ben er heel erg benieuwd naar. Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
Geplaatst: 2 mei 201213 j Kon het niet laten, mijn arme portemonnee! Verbanddoosje hoort er niet bij, trouwens 3 bollen van de dubbelbloemige witte knolbegonia, Red Russian kale, Little Tom Thumb sla, Tokyo Bekana mosterdspinazie en Baby Choi - China Taisai. Verder tien kweekbakjes, zwarte verspeenbakjes en nog wat plantenbakjes. Och och, m'n arme portefeuille
Geplaatst: 3 mei 201213 j Auteur Nou niet echt een aankoop maar gratis gekrege: tussen de 3 en 5 kuub potrond-klei mengsel, nou al n paar dagen met de kruiwagen heen en weer aant rijden. Omdat het kan.
Geplaatst: 3 mei 201213 j Plantjes voor de vijver!Even precies kijken waar ze komen te staan, hoe hoog ze worden etc. en dan van de week de vijver in. Eerst even bij de poel verderop wat klei-smeurie halen om in de rand te zetten.Best leuk een oma hebben met een cadeaubon We zijn naar de Intratuin geweest, 1 tomatenplantje, net zo groot als hier in de vensterbank kostte 3,95 en 4,95 ook wat peperplantjes en paprika plantjes gezien die echt zo ielig waren en dan die prijzen
Geplaatst: 4 mei 201213 j Ook ik ben naar de intratuin geweest, en heb nog 2 dahlia's met 50 % korting gehaald. 1 zakje met violenzaad met 50%korting (voor volgend jaar) Een nieuwe knuffel voor de hond (ik kan het niet laten)en een brood-bak-bloempot, ook met 50% korting, leek me we een keertje leuk.
Geplaatst: 4 mei 201213 j Over ímpulsaankopen gesproken' . Ik heb iets debiels gedaan vandaag. Helemaal tegen al mijn ratio in. Ik reed vanmiddag over een weg bij Schoonhoven en moest een heel stuk 30 rijden van de wegbeheerder. Ik kreeg een bord in t oog : 'Aardbeiplanten te koop' Ik ben gestopt. Ik heb nog gaatjes voor een paar doordragers. Dus heb vandaag 3 doordragers aangeschaft. Van onbekende herkomst , van onbekende soort. Ik geloof wel dat het doordragers zijn , want in een andere bak stonden de 'vroege' en weer in een andere bak 'middentijds' en 'laat ' haha En toch gedaan. Heb 3 labels gemaakt : "doordragers Schoonhoven" Ik raad u overigens aan, mede forummers, niet ook aan zulke impulsen gehoor te geven .....
Geplaatst: 4 mei 201213 j Ach ja zo heb ik laatst brocoli plantjes gekocht bij de intratuin maar daar was ik maar 1 euro kwijt. En aangezien ik beetje ongeduldig ben en net begin vond ik het wel leuk om daarmee te beginnen. kan in de tussentijd de rest binnen gaan kiemen mitst het lukt.Ik heb al gehoord dat wortels niet houden van verplaatsing maar heb ze toch binnen in een kweekkastje staan en dan in een eirerdoos. Kan het straks in de grond met eierdoos en al en hopelijk hebben ze dan niet zo'n verlatingsangst
Geplaatst: 9 mei 201213 j Vier dwerg-petunia's die me heel zielig aan stonden te kijken in de Albert Heijn. Toch maar even van de dood gered, arme drommels.
Geplaatst: 9 mei 201213 j Zonet nog zaden besteld van; blad kool red russian, purple russian tomaat ( voor volgend jaar ), roman candle tomaat ( idem volgend jaar ), olijfkomkommer ( heb er al 2 maar ze doen het zo leuk! ), plum purple radijs, helios radijs en Amish deer tongue sla. Ben benieuwd.. Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Geplaatst: 26 mei 201213 j Deze was in de opruiming en dan ook nog 20% extra vroege vogelkorting eroverheen, tja... toen kon ik hem niet meer laten liggen!!! Dit slaat voor 200% op mij, haha...
Geplaatst: 29 mei 201213 j geen ukkies meer in huis , maar wel een kinder-picnictafel gekocht bij Lidll. Daar staan nu mijn andijvie en sla planten op.
Geplaatst: 29 mei 201213 j Leuk!Is het een beetje een stevig ding? Heb overwogen 'm ook te halen (heb wel kleintjes ) maar twijfelde aan de stevigheid. Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
Geplaatst: 29 mei 201213 j jazeker, het is een heel stevig tafeltje voor peuters. het geheel zelf in elkaar zetten met het bijgeleverde materiaal. erg deugdelijk voorgeboord, dus fluitje van een cent. kind kan de was doen zogezegd. hoeft niet geverfd te worden, is al behandeld. Voor de zittingen zijn meegeleverde zachte langweppige kussentjes die door middel van stikken vastgezet worden dus kindjes glijden niet van de plankjes en krijgen geen zere bibsjes. Aanrader voor 30 eurogroetjes Wilma
Geplaatst: 4 juni 201213 j Kwam erachter dat ik blijkbaar alleen voor- en najaarspinazie blijk te hebben dus bij de Tuinland maar eens gezocht naar "zomerspinazie".Heb nu spinazie: Bazaroet... (zeer grootbladig en donkergroen van kleur).Nou, ik ben benieuwd... En 5 meter worteldoek om over het courgette/pompoen veld te leggen als het opgehoogd is, tegen de kweek die ik er dit jaar écht niet meer uitkrijg op dat stuk.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.