Geplaatst: 6 juni 20256 Jun 2 rollen kippengaas, 10 dikke bamboestokken en een net.....kijken of dit de herten bij mn plantjes weghoudt. Ben ze even helemaal zat nadat ze mn aardbeienplanten hebben geruïneerd 😞 Ook een stoffen tunneltje meegenomen van 3m. Dacht dat die mogelijk wat kan helpen bij t slechte (aka NIET) ontkiemen van diverse zaden in de volle grond door t ietsje warmer te maken....kreeg ik ook nog eens 60% extra korting! Bordje gaf al aan van circa €14 naar €9, heb m nu voor ong €3.50 😀
Geplaatst: 7 juni 20257 Jun @dahliWaterkers kun je nog prima zaaien. Groeit heel makkelijk en snel wel wat vochtiger houden dan je bent gewend denk ik. Waterkers hè…?!
Geplaatst: 7 juni 20257 Jun @Dahli Zaden om te zaaien zijn op andere manieren getest op ziektes/schimmels/ongedierte dan zaden om te consumeren. Dit kan betekenen dat zaden die je voor consumptie koopt dit kan bevatten. Dit kan voor consumptie geen kwaad maar voor verdere opkweek wel.
Geplaatst: 9 juni 20259 Jun Ging naar de Lidl voor blauwe bessen, die waren er niet....er waren wel nog pink lemonades. Als t goed is krijgen ze overmorgen een 2e lading...hopelijk kan ik dan wat blauwe bessen scoren.
Geplaatst: 9 juni 20259 Jun @VlavlipDie staan toch helemaal niet in de folder?! Enkel zomerplantjes vanaf woensdag. https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Geplaatst: 10 juni 202510 Jun 44 minuten geleden, Rookie zei: Misschien in Zweden wel? Inderdaad, hier oa diverse bessenstruiken in de folder voor iets meer dan €6 per stuk 😀 6 uren geleden, donaldk zei: @VlavlipDie staan toch helemaal niet in de folder?! Enkel zomerplantjes vanaf woensdag. Sorry, ik woon in Zweden. Op de originele foto vrij duidelijk te zien ivm de Zweedse tekst onder 'pink blueberry', maar hier uploaden verminderd de kwaliteit blijkbaar dusdanig dat t totaal niet meer leesbaar is.
Geplaatst: 10 juni 202510 Jun Misschien een tip voor je @Vlavlip: je kunt in je profiel een locatie opgeven, je zou er "Zweden" in kunnen zetten? Dat praat wat makkelijker en voorkomt misverstanden.
Geplaatst: 10 juni 202510 Jun 4 minuten geleden, Rookie zei: Misschien een tip voor je @Vlavlip: je kunt in je profiel een locatie opgeven, je zou er "Zweden" in kunnen zetten? Dat praat wat makkelijker en voorkomt misverstanden. Done!
Geplaatst: 10 juni 202510 Jun Op de grote website (PC en laptop) zie je dat wel, maar op de mobiele website helaas niet. Vandaag gekocht, 10 kuipen met handvatten van 30L elk, en 4 kuipen van elk 40L (zonder handvatten) plus onderschotels voor slechts 35,88 euro bij Telermaat in Boskoop. De eezijn voor de moestuin, de 2e voor de dahlia's voor de achtertuin. (Toch besloten om de dahlia's hier te houden, behalve de dahlia's van vorig jaar en die ene die ik van Mellie heb gekregen. ) Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 11 juni 202511 Jun Gister bij de Lidl... stonden er weer potjes in de Parkside display. En alles was wéér 99 cent. Dus in dit geval 5 kleine potjes voor 1 euro, dus 20 cent per stuk. Doen we het voor.Dit keer was het een wat steviger modelletje dan de vorige keer toen het die dunne plastieken waren. En.. deze hebben een soort mini afneembaar lekbakje erbij. Bijna hele display weer leeggehaald, waren grijze en groene. Denk dat ik nu wel even voorzien ben.
Geplaatst: 11 juni 202511 Jun Helaas weer geen blauwe bessen, dus maar een honingbes meegenomen...en een plantenbak die met korting ong €8 was en 4 lavendelplanten voor ong €3.60 per stuk.
Geplaatst: 16 juni 202516 Jun Bij de lidl. Vorige week 1 flesje gekocht. Deze week is het zaaiassortiment 1+1 gratis met de lidl plus app. Op de gok de gieter-opzetstukjes en een 2e flesje gekocht. Het past niet helemaal perfect maar wel lekvrij.
Geplaatst: 16 juni 202516 Jun Die flesjes zijn heel handing.Ik heb een paar van dat linker flesje met die lange tuit.Die is zo fijn voor het bewateren van net gelegde zaadjes.
Geplaatst: 16 juni 202516 Jun Die rechter is datzelfde flesje maar dan met het gieter-opzetstukje. Ik moet nog even gaan uitproberen wat mij beter bevalt.
Geplaatst: 17 juni 202517 Jun Van de week nog even een setje van 10 kleine kweekbakjes voor volgend jaar aangeschaft. Ik was nu constant bezig met plastic folie en gaatjes, dat kwam mij een beetje de keel uit. Ook heb ik kleine bakjes om voor te zaaien, maar die zijn dan breder maar minder hoog. Dat beviel mij niet. Misschien dat ik die volgend jaar ook gewoon weg doe. De groente kon ik er ook niet gemakkelijk uithalen, nu heb ik er speciale stekers bij om de kruiden te zaaien en te oogsten (ik zat altijd te rotzooien met een kaasmesje) en de wortels kunnen er gemakkelijker in weg en het is ruimtebesparend. Als het mij bevalt, dan koop ik er volgend jaar er nog een serie bij en die andere gaan weg.. 17 juni 202517 Jun aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 18 juni 202518 Jun Met dank aan @loes voor de tip! 4 van deze setjes besteld. Morgen eens een paar installeren om te kijken hoe het precies werkt. Ik heb best veel potten dus het gaat de planten-oppas hopelijk helpen tijdens onze vakantie.
Geplaatst: 19 juni 202519 Jun Wij kochten een Einhell aquina pomp, een heel aantal geka koppelingen en een Tstuk voor op de waterbronbuis.Wat een genot zeg om nu water te geven. We zitten hier op gortdroog zand, dus water geven is echt een noodzaak.Mijn kinderen vinden het ook heel leuk om te doen, dus ik kom er vaak ook heel makkelijk van af. 😆Vanmiddag zelfs het zwembadje in de tuin gevuld met de pomp. 3/4" slang van 50 meter uitgerold en van de pomp in de achtertuin, vulden we zo het badje in de voortuin. Op dezelfde accu sproeide ik ook nog bijna de hele tuin. Wat een heerlijkheid! 19 juni 202519 Jun aangepast door hazeltje typo. A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson
Geplaatst: 27 juni 202527 Jun Eindelijk eens bij kwekerij De Stek geweest hier 'om de hoek'. Voor wat planten voor in de siertuin (phlomis russeliana, Gillenia trifoliata, en pimpernel ‘Proud Mary’ ) Zeker een aanrader! https://aaldering-destek.nl/ facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 1 juli 20251 Jul Een ( nieuwere) Ipad…….nu kan ik gewoon weer alles doen op het forum! Yeah! 😊💻
Geplaatst: 1 juli 20251 Jul Die kan je wegschrijven onder noodzakelijke moestuinbenodigdheden. Fijn dat je weer terug bent @jootje !
Geplaatst: 2 juli 20252 Jul Maandag deze gekocht bij de ene soort van Zweedse Action (Dollarstore), was 10 Zweedse kronen (delen door ong 11 voor euro) voor 3 trays....ik heb dus 3 setjes meegenomen voor volgend jaar.En vandaag bleek de andere keten (Öob) 50% korting te geven op de zaden, dus voornamelijk opnieuw alvast ingeslagen voor volgend jaar. De zakjes met 1 waren 2.5 kroon, de zakjes met 2 5 kronen en t zakje met 3 10.Ze hadden ook nog allerlei peperzaadjes liggen met een nummer 2 en ook een stuk of 20 meer aparte tomaten/peper/paprikarassen liggen voor nu 25 kronen.....twijfel nu of ik niet meer mee had moeten nemen nu ik eindelijk mn kas binnen heb...volgens mij is 3.5x2m best veel ruimte. 2 juli 20252 Jul aangepast door Vlavlip
Geplaatst: 8 juli 20258 Jul Uit een uitverkoop-grabbelbak van Xenos, voor een euro: 125 meter! facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 8 juli 20258 Jul Mijn nieuwste aankoop, een elektrische tomatenpers. Het zal niet de allerbeste kwaliteit zijn ,maar ik hoop goed genoeg voor een incidentele gebruiker zoals ik met (hopelijk) een bescheiden oogst tomaten . Hopelijk maak ik er straks heerlijke saus mee om in te maken zonder gedoe van ontvellen en zaadjes verwijderen
Geplaatst: 20 juli 202520 Jul Mijn ouders hebben ook zo’n ding. Te minste, een maatje groter. Zij maken ongeveer 350 kg tomaten jaarlijks tot puree en vorig jaar ook een kilo of 40 pepers tot paprika puree heel intens en pittig. Ik zie het nut er absoluut van in. Scheelt heel veel tijd. Ook met een kilo of 10 al.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.