Geplaatst: 26 november 20214 j 15 hours ago, mdubbelm said: @Liekie een Ooni: https://ooni.com/products/ooni-karu lekker compact Oh wauw wat een leuk ding!! Die ga ik de man eens onder z'n neus drukken! Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen ermee!
Geplaatst: 3 december 20214 j Voor hen die kleine hoeveelheden nauwkeurig willen afwegen, zoals meststoffen. Maar ook voor wijnmakers; keukenprinsen M/V; en zo meer. Weegschaaltje 0 - 200 gram. Officieel weegt een 5 cent stuk 3,92 gram. Bij Action: € 2,99. Ligt daar bij de gewone keukenweegschalen. Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 3 december 20214 j Het nadeel van weegschalen met een verlicht display, is dat ze batterijen vreten. Ik heb bij mijn keukenweegschaal daarom bewust voor onverlicht display gekozen: minder ergernis en beter voor het milieu. Maar ik heb ook zo'n kleintje, (daardoor weet ik dit 😉) en ik heb mezelf aangeleerd om hem direct weer uit te schakelen. Dus tip: na het wegen direct uitzetten
Geplaatst: 4 december 20214 j Ik heb hand-tuingereedschap gekocht: verplantschepje, handspork etc. Ik hoop een review te plaatsen in het nieuwe tuinseizoen van mijn vijf nieuwe tuinmaatjes. Ik had vooral iets nodig om tussen de planten te wieden, ik hoop maar dat ik straks tevreden ben. Het is zo onhandig om online te bestellen, omdat je het niet kan vasthouden, maar je hebt wel veel keuze.
Geplaatst: 5 december 20214 j Gesmede gereedschap zal je goed bevallen, goed onderhouden en generaties hebben er plezier van.
Geplaatst: 5 december 20214 j Ja, van De Wit. Ik heb al een plantschepje en twee schoffels, waar ik heel tevreden mee ben
Geplaatst: 5 december 20214 j Ik hebb het vroeger zelf verkocht en zweer er nog steeds bij. Wat ik wel merk is, dat de voorkeur voor het type gereedschap heel erg afhangt van de grond. Op mijn vorige 2 kleituinen kon ik bijv. niks met de cultivator en cape cod wieder. Nu op mijn veengrond gebruik ik die juist wel en de schoffels weer minder.
Geplaatst: 5 december 20214 j Wat leuk @mdubbelm dat je het zo goed kent. Ik heb wat veel besteld dus er zit vast iets bij dat handig is voor zand met stenen. Ik twijfelde heel erg over de spork, maar bij het handwieden leek hij me juist handig. Ik heb daatnaast de Japanse weeder gekozen die erg lijkt op de cape cod. Verder een paardenbloemsteker en een guts, ook een beeltje dubbelop.
Geplaatst: 5 december 20214 j Ik vind de spork een ideaal ding, heb geen handspork. De ‘grote’ spade-spork is fijn op kleigrond, maar ook om plantkluiten te delen bijv. grond met stenen is altijd ugh… zwaar werk, iedere x op zo’n steen stuiten. ja, ik woonde 10 jaar in de buurt van de fabriek. Mooi Gronings familiebedrijf.
Geplaatst: 9 december 20214 j 100l zak perlite gekocht voor 19,50 daar heb ik de komende jaren genoeg aan.
Geplaatst: 9 december 20214 j Dat ligt eraan wat je ermee doet. Ik had vorig jaar 2 zakken van 100L gekocht, en vorig jaar zomer heb ik de tweede zak al open gemaakt.Heb het alleen voor de vijgen gebruikt, en die staan nu in 5L en 10L potten, niet eens kuipen van 30L waar ik ze later in wilde zetten. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 9 december 20214 j Huiskamerplanten, binnen en buiten bonsai's. Elke pot van de pepers een handje of twee. Vind de grond te nat blijven als het lang regend. Zelfde geld voor meer planten die met het weer van nu, te nat staan in de potten met potgrond. De bakken van de aardbeien trekt elk jaar zoveel taxuskevers / larves aan, dat ik dit jaar een proef ga doen, dat de aardbeien in onorgansche grond gaan staan. (perlite, kleikorrels, split, lava) En dan alleen vloeibare voeding geven.
Geplaatst: 9 december 20214 j 1 uur terug, acpronk zei: Dat ligt eraan wat je ermee doet. Ik had vorig jaar 2 zakken van 100L gekocht, en vorig jaar zomer heb ik de tweede zak al open gemaakt. Heb het alleen voor de vijgen gebruikt, en die staan nu in 5L en 10L potten, niet eens kuipen van 30L waar ik ze later in wilde zetten. je weet 100liter perliet in 15 liter te proppen?
Geplaatst: 9 december 20214 j Nee, ik heb veel potten.Ik heb het trouwens ook gebruikt voor de 15 aardbeibakken. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 9 december 20214 j Nee, meer[emoji28]Ben met @Lsjr33 een wedstrijd aan het doen wie de meeste rassen heeft[emoji1787] Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 9 december 20214 j ahh heel veel 5 en 10 liter potten dan gaat het wel hard ja. Ik gebruik voor de aardbeienbakken vermiculiet maar ik doe al 8 jaar met dezelfde 100liter zak, heb duidelijk te weinig bakken
Geplaatst: 10 december 20214 j 14 uren geleden, acpronk zei: Nee, meer Ben met @Lsjr33 een wedstrijd aan het doen wie de meeste rassen heeft Op naar de 100 😂😱 we blijven gezellig bestellen.
Geplaatst: 18 december 20214 j Op 3-12-2021 om 16:38, fre3ke zei: Het nadeel van weegschalen met een verlicht display, is dat ze batterijen vreten. Ik heb bij mijn keukenweegschaal daarom bewust voor onverlicht display gekozen: minder ergernis en beter voor het milieu. Maar ik heb ook zo'n kleintje, (daardoor weet ik dit 😉) en ik heb mezelf aangeleerd om hem direct weer uit te schakelen. Dus tip: na het wegen direct uitzetten Bij mijn keukenweegschaal gaat er weer een stukje huishoudfolie tussen knoopcel en contactjes. Helaas Action is dicht. https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Geplaatst: 18 december 20214 j Bij bulk is scorio/lavarock goedkoper dan perlite. Zoek zelf ook nog verluchtingsmateriaal, dus verwelkom alle tips. Ah je hebt het over vermiculite... https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Geplaatst: 19 december 20214 j 14 uren geleden, donaldk zei: Ah je hebt het over vermiculite... Ik maakte een uitstapje naar vermiculiet maar het ging over perliet. Voor mijn aardbeienbakken (balkonbakken) is vocht vasthouden en afgeven een belangrijke eigenschap vandaar dat ik vermiculiet gebruik ipv perliet.
Geplaatst: 19 december 20214 j 16 uren geleden, donaldk zei: Bij bulk is scorio/lavarock goedkoper dan perlite. Zoek zelf ook nog verluchtingsmateriaal, dus verwelkom alle tips. Als jij weet waar ik 100liter lavarock in de maat 3 tot 5mm kan kopen voor 19,50 wat een de zak 100l perlite kost. Of naalbomen schors a 100l in de maat 3 tot 5mm, ben ik ook nog naar op zoek. 2 uren geleden, loes zei: Voor mijn aardbeienbakken (balkonbakken) is vocht vasthouden en afgeven een belangrijke eigenschap vandaar dat ik vermiculiet gebruik ipv perliet. Hiervoor gebruik ik de kleikorrels(linda moller), dat houdt een hoop vocht en voedingsstoffen vast, en kost niet zoveel. Gister nog even snel naar een lokaal tuincentrum geweest, alle planten en kerstspullen hadden die dag plotseling enorme korting, omdat ze anders met de planten bleven zitten vanwege lockdown. Dus een sparrenboompje van 40cm hoog voor 99cent... Ficus benjamina 25cm voor 1,99 En een bloeiend kado voor mijn vriendin, een kerstcatus 😅(lidcactus) 10cm, 99cent... Vind ik ook nog eens een euro op de vloer in het tuincentrum. Mijn dag kan niet meer stuk 🤣
Geplaatst: 21 december 20214 j @rorror 100L is geen bulk. Lavarock en ook Puimsteen is wel veel zwaarder dan perlite, dus transport . Waar heb je die perlite gehaald voor 19,- per zakje? Ik betaalde twee jaar terug 18,50?, was een aanbieder online goedkoper, maar als je niet kon ophalen dan 6,95 per zak porto. En die bespaarde ik door twee zakken met te bestellen met de pallet potgrond. Mocht ik geen pallet bestellen dan zoek ik weer een of twee zakjes Perlite. https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.