Geplaatst: 11 maart 20232 j Tja... met het idee dat ik wel heel veel "korting" kreeg op mijn aankoop, ben ik thuisgekomen met twee bijzondere frambozen die sinds vorig jaar op de markt zijn. Een geldklopper als Baldur vraagt bijna 40 euro per stuk er voor 🤑en goedkoper dan een euro of 32 heb ik elders niet kunnen vinden. Maar mijn favoriete winkel bij mij in buurt vroeg "slechts" 12,95 per stuk er voor (ter vergelijking voor een mooi klassiek ras framboos vragen ze 2,95). Ik ben nu trotse eigenaar van twee Raspbeary's. Een framboos die je als frambozenboom zou kunnen snoeien (jajaja, geloof er niks van) en die ontwikkeld is door een Japanner. Ik ben benieuwd. Rubus idaeus ‘Hararasp’ (RASPBEARY) – GROEN-Direkt Boskoop Rubus Raspberry Tower | Plantipp
Geplaatst: 12 maart 20232 j @GoldfishDat lijkt mij wel wat, wat ik ervan lees zou t een kanjer moeten zijn.
Geplaatst: 12 maart 20232 j 2 uren geleden, jootje zei: Ziet er wél erg fraai uit die framboos, Vincent! 😊 Dat ben ik met je eens. Met 2cm zijn de vruchten wel kleiner dan hybrides zoals Tayberry die t dubbele kunnen worden. Wellicht dat ik de resterende partij (want het is een restpartij) maar aankoop en door verkoop op de MTFD etc.
Geplaatst: 12 maart 20232 j Niks mis mee om iets bijzonders te proberen. Ik heb een witte braam (volledige deceptie, moet het nog uitgraven, waardeloos) en roze blauwe bes (komend jaar vruchten). Hou ons op de hoogte 🙂 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 12 maart 20232 j Zou ik zeker doen, Vincent…..die partij opkopen en doorverkopen op de mtfd…😃
Geplaatst: 12 maart 20232 j 7 bio dahlia’s bij De Bloemoloog, een heel fijn adres. Kleinschalig en met de juiste instelling. Ook 15 gladiolen van 3 verschillende soorten meegenomen. 😄 En dus narcissen bridal crown en een standaard paarse hyacint omdat vrouwlief daar nostalgische gevoelens van krijgt als ze op de eettafel staan. En nog radijszaden en twee soorten peterselie bij de Lidl. 🙃 Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Geplaatst: 12 maart 20232 j 1 uur geleden, jootje zei: Zou ik zeker doen, Vincent…..die partij opkopen en doorverkopen op de mtfd…😃 Ik doe woensdag (of dinsdagochtend om 8u) een poging. Het gaat om planten in een mooie 6 liter pot, met minimaal 5 dikke stengels.
Geplaatst: 12 maart 20232 j @woldistelik had in 2022 de eerste oogst roze blauwe bes. LEKKER en echt roze, wel lastig te zien of ze rijp zijn. Iedereen die heeft geproefd is fan hier. Veel plezier ermee!
Geplaatst: 13 maart 20232 j Restanten pootknoflook Germidour, Messidor en Violette de Lautrec, plantsjalotten, zaden van tomaat Cookie Melange en aubergine Hansel, tulpenbollen, allemaal met korting vanwege seizoen voorbij of tht verstreken. Eetbare leliebol waar @Mellie iets op Netflix over had gezien, (lilium lancifolium) en tijgerlelie die ook eetbaar schijnt te zijn. Geen idee waar het allemaal moet komen te staan. 13 maart 20232 j aangepast door fre3ke
Geplaatst: 14 maart 20232 j Pootuitjes bij de Lidl, wit, rood, geel en pootuitjes bij de Turkse supermarkt.
Geplaatst: 14 maart 20232 j Op 12-3-2023 om 21:04, jootje zei: Helemaal leuk, Vincent. Als het lukt mag je er een reserveren voor me! 😊 Gelukt! Ik heb alle 6 resterende exemplaren vanmorgen vroeg gekocht. Twee gaan er naar Lia, één naar jou en ééntje naar een collega. Die andere twee raak ik vast nog wel kwijt.. of ik houd die zelf.
Geplaatst: 14 maart 20232 j Echt gaaf, Vincent! Blij mee. Bedankt vast! Zal ik gepast geld meenemen naar de MTFD? Je mag als je dat prettig vind, ook wel vast een tikkie sturen hoor!
Geplaatst: 14 maart 20232 j Ik doe woensdag (of dinsdagochtend om 8u) een poging. Het gaat om planten in een mooie 6 liter pot, met minimaal 5 dikke stengels.Dan wil ik er ook wel een. Wat een plaatje zeg!
Geplaatst: 15 maart 20232 j Sodeju... op de fiets vandaag nogmaals langs gereden en nogeens 9 exemplaren gespot van Rubus Ideaus Hararasp (frambozen"boom"). Als ik met de auto was geweest, had ik een webwinkel kunnen beginnen. Moet nog wel uitvinden wat dan een handige manier van verpakken is. Zijn 80cm hoog en 20cm breed.
Geplaatst: 16 maart 20232 j We gingen wat nieuw en vooral sterker tunnelfolie halen, en toen sprongen er twee peren- en twee pruimenboompjes in ons karretje. Zat al langer in ons achterhoofd, toch maar wat meer kleine fruitboompjes erbij, en dit tuincentrum had een paar leukerds staan.
Geplaatst: 16 maart 20232 j 3 uren geleden, Kobalt77 zei: Black Scorpion Tongue Dat is een mooie, heb ik ook meerdere keren gehad. Mooie plant, mooie pepers, mooie paarse verkleuring.
Geplaatst: 16 maart 20232 j Ben ook benieuwd, ben wat aan de late kant denk ik. 1e keer, we gaan het zien
Geplaatst: 16 maart 20232 j Net een lezing gehad van Pip Gilmore van Groene takken voor de algemene ledenvergadering van onze volkstuinenvereniging. Met een tas vol paddenstoelenbroed weer naar huis 😀 (Stropharia, Koningsoesterzwam, Nameko en Shiitake) Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 18 maart 20232 j Ik denk dat ik wel 40 nieuwe tomatensoorten bij Velt heb gescoord met een heel leuk gesprek met Hugo. Jaaaaaaa, zo leuk. Vorig jaar had ik daar de white tomasol en dat is inmiddels mijn lievelings, dus ik ben zo benieuwd. Moet eigenlijk direct er wat van zaaien… meer tuin mensen, ik heb meer tuin nodig! Ook heb ik aardappel Linda, Astrid en Rosalinde gekocht voor juffendag [emoji38] superleuk toch om een aardappel met je eigen naam te krijgen?!Nog wat meer aardappels gekocht bij reclaim the seeds. Je kunt ze per stuk altijd kopen daar en dat doe ik dan ook. Want ja, mini tuin, zo veel wensen…! (Morgen zijn ze er nog bij de fruittuinen van west!)
Geplaatst: 18 maart 20232 j @Mellie Ik heb de indruk dat jij alleen bij huis kweekt? Je kunt natuurlijk ook nog proberen een stukje volkstuin in de buurt te krijgen, maar ik heb geen idee hoe gemakkelijk het bij jou in de buurt gaat. Ik heb zelf 250 vierkante meter volkstuin en achter huis nog wat ruimte (komend jaar ook in de voortuin, want teveel pepers enzo 😁) en ik heb vaak te weinig grond voor wat ik wil doen en te weinig tijd voor wat ik kan doen. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.