Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Je nieuwe aankopen

Featured Replies

Geplaatst:

@appelvrouw, snel weer terug, volgende week zijn ze dood of op. Hier was er geen tijm meer en de rest had ik nog, dus niks meegenomen.

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Geplaatst:

Ahaa.... Thanx @woldistel en @driepinter Zoektocht voorbij, raadsel opgelost. :cool: 

@appelvrouw Wees blij dat er überhaupt kruiden stonden bij jouw aldi, want die waren hier niet te bekennen. :roll:

Geplaatst:

Ja @woldistel en @Erny k had geluk dat @MarjaP hier was en we samen vroeg gingen kijken. Er stond hier best wel veel. Dat zegt niks natuurlijk men eet hier misschien veel kruiden. Morgen als ik in de buurt ben kijk ik toch nog even. In de winkel zullen ze het niet lang redden idd ik heb ze meteen verpot en de wortels waren al onderdoor vast gegroeid.. en water krijgen ze natuurlijk niet. 

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
Op 13-3-2025 om 18:17, woldistel zei:

snel weer terug

Ik moest in de buurt zijn en vloog er nog even langs. Beide stellages helemaal leeg op twee muntplantjes en wat rozemarijn. Daar kwam nog een salie achter vandaan🎉.

En er was een stellage met lavendel bijgekomen dus ik kwam toch thuis met een lavendel en een salie.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Zo snel als het gaat 😯

Gelukkig toch nog wat leuks mee terug 🙂

Geplaatst:
Op 1-3-2025 om 09:21, Rookie zei:

Twintig zakken bio potgrond in de aanbieding bij de Aldi.

Ook drie blauwe bessenstruikjes.

En mijn tajine voor op de houtkachel!

Die 40L van www.presto-humus.de? Of de 20L van BVB?

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

Geplaatst:
Op 27-2-2025 om 15:23, Dahli zei:

Toch nog eventjes weer bij Action langs geweest: een tweede kweekbak aangeschaft 😊. Tot mijn grote verbazing waren alle potgrondblokken al weg… Gelukkig lagen er nog wat cocospotgrondblokken, dus daarvan nog 6 extra gekocht. Plus 3 zakjes slazaadjes en 2 zakjes OI-kerszaadjes. Weer lekker aanrommelen komend weekend 😃!

Vanaf zondag is er een bak met ronde zijkanten voor 12,99 bij de Dirk. Bij Action hebben ze nu volgens mij enkel de 3 euro pakjes kokos die zogenaamd 25L moeten zijn.

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

Geplaatst:
4 uren geleden, donaldk zei:

Die 40L van www.presto-humus.de? Of de 20L van BVB?

We hebben ze allebei.

Geplaatst:

Gisteren kreeg ik nieuwe zaaibakjes met deksel binnen.

Ik heb ze maar gekocht bij Amazon, hoewel ik liever geen chinese dingen koop.

Maar deze waren zo goedkoop, dat ik ook geen dief van mijn eigen portemonnee wilde zijn.

P1060195.JPG

Geplaatst:

Ik heb er alleen geen lichtjes bij.

Maar die van de Lidl zijn ook heel goedkoop.

Geplaatst:

Regenton! In de aanbieding bij de Gamma voor €39,- En mijn gemeente en woningstichting gaven ter plekke ook nog €20,- subsidie. Dus nieuwe regenton voor €20,-

Eigenlijk moet dit in het jubeltopic 😀

Geplaatst:

@woldistel Kijk dat is nog eens een koopje!

Geplaatst:
3 uren geleden, Rookie zei:

Ik heb er alleen geen lichtjes bij.

Maar die van de Lidl zijn ook heel goedkoop.

Lidl heeft 2 opties, 5 stuks met led of 10stuks zonder led.

Geplaatst:

Mijn bestelling gekleurde p9 potjes binnengekregen vandaag, blij mee !

20250317_193451.jpg

Geplaatst:

Mooi kleurtje Driepinter. 

Ik kocht vandaag Abrikoos Orangered, biologisch geteeld, mooi boompje, mooi vertakt, zeker 2 meter hoog al, met een aantal bloemetjes eraan. 

Bij de AH. Ik was echt best verbaasd. Er stond een hele kar vol met ook allerlei appels en peren en nog een andere soort abrikoos (Hargrand). 

aangepast door hazeltje

A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson

Geplaatst:

Joehoe ! Ik kan dan eindelijk gaan proberen om te gaan enten, mijn onderstam tomatenzaadjes kwamen zojuist binnen🥳

20250318_125331.jpg

Geplaatst:

Leuk @driepinter Maak je daar straks een apart topic voor aan? Ben benieuwd hoe dat gaat dit seizoen. En doe je ook een test met ongeente exemplaren? Wat de verschillen zijn? Dat zou leuk zijn.

Waar heb je die mooie blauwe potjes vandaan? :shh:

Geplaatst:

Ja het is wel de bedoeling om een apart topic te maken over mijn probeersels met enten,n,ik zal dan wel wat foto's plaatse ben benieuwd of het lukt allemaal.

En die blauwe p9 potjes komen bij plukkers.com vandaan, je hebt ze in allerlei kleurtjes (tip : koop ze per 100 en niet in de kleur Taupe, dan krijg je een mooie prijs)

Geplaatst:

Ik denk dat ik een soort blog ga maken met foto's over mijn ent-avonturen, zoiets kun je hier toch plaatsen in het Moestuin Seizoen?

Dat is voor mezelf ook handig, want ik ben nogal een chaoot als het gaat om bijhouden van datums wanneer er gezaaid/geënt/geplant en hopelijk ook geoogst wordt.

Anyway, om weer ontopic te gaan, mijn nieuwste aankopen : knietjes en T-stukken om mijn parelslang mooi aan te leggen in de kas waar de tomaten straks komen, een nieuwe lading P9 potjes (rood is ook wel een heel mooi kleurtje), en 2 traytjes om ze te vervoeren

20250319_100214.jpg

Geplaatst:
8 minutes ago, driepinter said:

blog maken in Moestuin Seizoen

Geplaatst:

We hebben zojuist drie blauwe/bosbessen plantjes gekocht.

Ik hoop, dat het bosbessen zijn, maar ik vermoed dat het blauwe bessen zijn.

We gaan het zien.

Geplaatst:

Dankjewel @henkg

Ik ga dadelijk even kijken.

Wij gingen elk jaar een paar maanden naar Zweden, waar we gewoon de bosbessen in het wild plukten.

Die waren laag-bij-de grond, klein en ook aan de binnenkant blauw.

De bessen hier hebben vaak alleen maar een blauw schilletje en de binnenkant is bleek.

P1060214.thumb.JPG.3d023ac00c2a7222714ae62ce134053d.JPG

Weer geen echte bosbes dus...

Jammer.

We zullen toch terug moeten naar Zweden en daar zelf de struiken uit het bos halen.

aangepast door Rookie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.