Geplaatst: 9 september 20214 j Hier viel iig al wat! En hopelijk in de komende uren nog meer. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 9 september 20214 j Ja, @appelvrouw mooie luchten, rond 18u was hier (Oost-Vlaanderen dan)ook een volledige regenboog, kleinigheid maar maakte me instant happy. 9 september 20214 j aangepast door redzebra
Geplaatst: 20 september 20214 j De nieuwslezer op 3fm verteld net dat het aan de grond wel eens flink koud kan worden komende nacht facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 27 september 20214 j Volgens mij viel zojuist de eerste fatsoenlijke regenbui sinds een week of drie. Dus hopst de hele meute meteen weer door de tuin, altijd leuk om te zien. Eet maar veel slakken op, padje!
Geplaatst: 27 september 20214 j Hier een krappe 2 mm regen. Schiet niet echt op, maar het gras (voor onze ossen) groeit er wel weer even van. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 29 september 20214 j Auteur Gisteren nog een prachtige dag hier. Korte broek, T-shirtje. Nu heel anders. Veel wind, koud, guur. Vele mm's regen. Onweer ook. Misschien kan ik over een kwartiertje even naar buiten, zonder kletsnat te worden. Gisterenavond al even de houtkachel aan gehad, vanochtend de CV. Dan kunnen ze wel zeggen "It's the seasons, stupid" (vrij naar Bill Clinton). Toch moet ik nog effe wennen. Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 29 september 20214 j Yep hier vanmorgen ook grijs en grauw..en regen. We moeten vandaag en morgen een paar uur rijden, hopelijk houden we het een beetje droog want in de regen rijden op een drukke weg achter een stel vrachtwagen vinden we echt niet fijn. Voor de tuin is het wel heerlijk..het is hier kurkdroog! Overal scheuren in de grond. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 30 september 20214 j Hier viel 8,5 mm, waardoor we voor deze maand op slechts 44 mm komen. En als ik op de neerslagkaart kijk dan is dat nog veel, vergeleken met de rest van het land. Vorige maand viel er in totaal 56. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 3 oktober 20214 j 1 en 2 oktober samen gaven meer regen dan heel september. Niet dat dat zo moeilijk was, in september viel er maar 17,0mm.Met vandaag erbij is de hoeveelheid regen meer dan het dubbele van september.Morgen een dagje droog, daarna weer regen, en tot en met dinsdag blijft het stormen. Dan donderdag of vrijdag kijken hoeveel van de mais en aardpeer/zonnewortel (sommige zijn echt 2,5m!) Er nog rechtop staan. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 4 oktober 20214 j Hier ook lekker 20 mm gisteren. Heerlijk. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 6 oktober 20214 j Hier viel zo'n 7 mm in 2 dagen. Ik kon lekker overdekt (in de kas) mijn tomatenplanten opruimen en de aller-allerlaatste tomaatjes oogsten. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 6 oktober 20214 j Hier viel in deze 6 dagen van oktober 89mm, waarvan 41mm alleen vandaag al! Gelukkig komen er weer enkele drogere dagen aan.Ben al enkele dagen niet op de tuin geweest, vanwege de wind en regen. Ben benieuwd hoe omgewaaid het erbij staat. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 9 oktober 20214 j Met het weer van vandaag en gister heb ik gewoon het gevoel dat het voorjaar is. Alle insecten zijn weer wakker, bijen, hommels, wespen, wantsen, lieveheersbeestjes, vlinders. Vanalles komt voorbij vandaag. 😀 Geniet er van!
Geplaatst: 9 oktober 20214 j Hier ook, prachtig weer! De veldjes met mosterd in mijn tuin zitten vol met allerlei insecten die nog even profiteren om hun mondvoorraad aan te vullen. Het is een aanrader aan iedereen om na de aardappels bv mosterd te zaaien en lekker in de bloei te laten komen..met dit weer een feestje voor de beestjes en voor je eigen ogen.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 9 oktober 20214 j Hier ook nog steeds veel insecten, zo blij mee! Al die fladderende vlinders en bijtjes en hommels en vliegen en torretjes... En het stikt ook nog steeds van de wantsen. Wel is de eerste vorst aan de grond voorspeld voor komende nacht, brrr. En morgen is misschien ook de laatste zonnige dag, daarna wordt het voorlopig buiig herfstweer.
Geplaatst: 10 oktober 20214 j Hier vriest het alweer bijna elke nacht. Helaas, want mijn vijgen zijn nog niet rijp. En ik wil dit jaar toch wel minstens 1 rijpe vijg hebben geoogst.
Geplaatst: 12 oktober 20214 j Vorst ja joh? Heftig!Hier aan de kust nog nix hoor. Behalve hemelwater. Heel veel. Gelukkig hebben we ook veel slootjes, die dat allemaal afvoeren weer. Al zijn er natuurlijk nog altijd onvermoede plassen die je toch weer een natte sok bezorgen als je fjes niet oplet. Ach. Het hoort erbij!(Oh en hier ook maar 2 rijpe vijgen hoor. Lange koude voorjaar heeft ze géén goed gedaan) wees bevriend met kleine dingen
Geplaatst: 12 oktober 20214 j Hier nog geen vorst..gelukkig..er moet nog van alles naar binnen, pompoenen ook. En de buitenkraan afsluiten😱 We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 13 oktober 20214 j Het was hier wel even goed fris een paar nachten terug. Er lag wat dun ijs op o.a. het hok van de eenden. De yakon heeft een enkel donker blad door de kou, maar verder staat alles er nog fris en fruitig bij. Er is in 2 dagen tijd weer 7 mm bij gevallen. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 21 oktober 20214 j Een paar dagen geleden keek ik op het weerbericht, het zou toch wel minimaal een week 15-20 graden blijven?Nou, mooi niet. De komende dagen wordt het slechts 13-14 graden... Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 21 oktober 20214 j Auteur Hier is het complete dak van een bijgebouw afgewaaid! ^ Dak (kleur: muisgrijs) is onbeschadigd teruggevonden, en herplaatst. (Voerkast (winter) annex nestkast (zomer), in de stijl van De Stijl: ik ben niet bang van red, yellow en blue) Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 21 oktober 20214 j Bewoners met de schrik vrijgekomen ? Of overwinteren die momenteel in een zonnig land. -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Geplaatst: 21 oktober 20214 j Volgens de 24-uur-neerslagsom-kaart van Buienradar viel er hier +/- 24 mm. Maar onze regenmeter heeft daar maar 11 mm van opgevangen? Hier vlakbij zijn bomen omgegaan door een windhoos (of windstoot, het ligt aan welk nieuwsbericht je leest), maar daar hebben wij niets van gemerkt. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 25 oktober 20214 j Wij hebben echt weer een prachtig najaar. Zoals alle afgelopen jaren eigenlijk. Op de storm na is het vaak windstil, frisse nachten en een heerlijk zonnetje overdag. Inderdaad 14 graden ongeveer, dat is heerlijk in mijn tuintje. De laatste dagen is er rijp in de morgen en beginnen de bladeren met een hoger tempo te vergelen en langzamerhand valt er ook blad, te beginnen met de wilde pruimen en nu ook dus de hazelaar en de walnoot onder invloed van de lichte ochtend vorst. Op deze foto van 10 uur zie je rechts nog wat rijp op het gras. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.