Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het weer in 2021

Featured Replies

Geplaatst:

Ja, @appelvrouw mooie luchten, rond 18u was hier (Oost-Vlaanderen dan)ook een volledige regenboog, kleinigheid maar maakte me instant happy.

aangepast door redzebra

• 2 weken later...
Geplaatst:

Volgens mij viel zojuist de eerste fatsoenlijke regenbui sinds een week of drie. Dus hopst de hele meute meteen weer door de tuin, altijd leuk om te zien. Eet maar veel slakken op, padje! 

20210927_174441.jpg

Geplaatst:
  • Auteur

Gisteren nog een prachtige dag hier. Korte broek, T-shirtje. 

Nu heel anders. Veel wind, koud, guur. Vele mm's regen. Onweer ook.

Misschien kan ik over een kwartiertje even naar buiten, zonder kletsnat te worden.

Gisterenavond al even de houtkachel aan gehad, vanochtend de CV.

Dan kunnen ze wel zeggen "It's the seasons, stupid" (vrij naar Bill Clinton). Toch moet ik nog effe wennen. 

Geplaatst:

Yep hier vanmorgen ook grijs en grauw..en regen. We moeten vandaag en morgen een paar uur rijden, hopelijk houden we het een beetje droog want in de regen rijden op een drukke weg achter een stel vrachtwagen vinden we echt niet fijn. Voor de tuin is het wel heerlijk..het is hier kurkdroog! Overal scheuren in de grond. 

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

1 en 2 oktober samen gaven meer regen dan heel september. Niet dat dat zo moeilijk was, in september viel er maar 17,0mm.
Met vandaag erbij is de hoeveelheid regen meer dan het dubbele van september.

Morgen een dagje droog, daarna weer regen, en tot en met dinsdag blijft het stormen. Dan donderdag of vrijdag kijken hoeveel van de mais en aardpeer/zonnewortel (sommige zijn echt 2,5m!) Er nog rechtop staan.

Geplaatst:

Het was de moeite. 

20211004_122127.jpg

Geplaatst:

Hier viel in deze 6 dagen van oktober 89mm, waarvan 41mm alleen vandaag al! Gelukkig komen er weer enkele drogere dagen aan.
Ben al enkele dagen niet op de tuin geweest, vanwege de wind en regen. Ben benieuwd hoe omgewaaid het erbij staat.

Geplaatst:

Met het weer van vandaag en gister heb ik gewoon het gevoel dat het voorjaar is. Alle insecten zijn weer wakker, bijen, hommels, wespen, wantsen, lieveheersbeestjes, vlinders. Vanalles komt voorbij vandaag. 😀 Geniet er van!

Geplaatst:

Hier ook, prachtig weer! De veldjes met mosterd in mijn tuin zitten vol met allerlei insecten die nog even profiteren om hun mondvoorraad aan te vullen.  Het is een aanrader aan iedereen om na de aardappels bv mosterd te zaaien en lekker in de bloei te laten komen..met dit weer een feestje voor de beestjes en voor je eigen ogen..

8C5D50A2-7C2F-4F52-9AF5-4BDF0FEA2A28.thumb.jpeg.c203a377bdadb904247dbacc95832917.jpeg

F11FF860-4170-4607-B628-937D17CBEE2C.thumb.jpeg.508c7adf017681a96ab5cf0a545ee275.jpeg

Geplaatst:

Hier ook nog steeds veel insecten, zo blij mee! Al die fladderende vlinders en bijtjes en hommels en vliegen en torretjes... En het stikt ook nog steeds van de wantsen. Wel is de eerste vorst aan de grond voorspeld voor komende nacht, brrr. En morgen is misschien ook de laatste zonnige dag, daarna wordt het voorlopig buiig herfstweer. 

Geplaatst:

Hier vriest het alweer bijna elke nacht. Helaas, want mijn vijgen zijn nog niet rijp. En ik wil dit jaar toch wel minstens 1 rijpe vijg hebben geoogst.

Geplaatst:

Vorst ja joh? Heftig!
Hier aan de kust nog nix hoor.
Behalve hemelwater. Heel veel.
Gelukkig hebben we ook veel slootjes, die dat allemaal afvoeren weer.
Al zijn er natuurlijk nog altijd onvermoede plassen die je toch weer een natte sok bezorgen als je fjes niet oplet. Ach. Het hoort erbij!

(Oh en hier ook maar 2 rijpe vijgen hoor. Lange koude voorjaar heeft ze géén goed gedaan)

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

Hier nog geen vorst..gelukkig..er moet nog van alles naar binnen, pompoenen ook. En de buitenkraan afsluiten😱

Geplaatst:

Het was hier wel even goed fris een paar nachten terug. Er lag wat dun ijs op o.a. het hok van de eenden. De yakon heeft een enkel donker blad door de kou, maar verder staat alles er nog fris en fruitig bij. Er is in 2 dagen tijd weer 7 mm bij gevallen. :thumbup:

• 2 weken later...
Geplaatst:

Een paar dagen geleden keek ik op het weerbericht, het zou toch wel minimaal een week 15-20 graden blijven?
Nou, mooi niet. De komende dagen wordt het slechts 13-14 graden...

Geplaatst:
  • Auteur

Hier is het complete dak van een bijgebouw afgewaaid!

20211021_124545.jpg

^ Dak (kleur: muisgrijs) is onbeschadigd teruggevonden, en herplaatst.

(Voerkast (winter) annex nestkast (zomer), in de stijl van De Stijl: ik ben niet bang van red, yellow en blue)

Geplaatst:

Bewoners met de schrik vrijgekomen ? Of overwinteren die momenteel in een zonnig land.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Volgens de 24-uur-neerslagsom-kaart van Buienradar viel er hier +/- 24 mm. Maar onze regenmeter heeft daar maar 11 mm van opgevangen? Hier vlakbij zijn bomen omgegaan door een windhoos (of windstoot, het ligt aan welk nieuwsbericht je leest), maar daar hebben wij niets van gemerkt. 

Geplaatst:

Wij hebben echt weer een prachtig najaar. Zoals alle afgelopen jaren eigenlijk. Op de storm na is het vaak windstil, frisse nachten en een heerlijk zonnetje overdag. Inderdaad 14 graden ongeveer, dat is heerlijk in mijn tuintje. De laatste dagen is er rijp in de morgen en beginnen de bladeren met een hoger tempo te vergelen en langzamerhand valt er ook blad, te beginnen met de wilde pruimen en nu ook dus de hazelaar en de walnoot onder invloed van de lichte ochtend vorst. Op deze foto van 10 uur zie je rechts nog wat rijp op het gras.

CC904880-C56D-4ED7-A9E9-CD29CA25E60E.thumb.jpeg.7f1d9df28676e6595f64a52dd3d3ad70.jpeg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.