Merle Posted January 9, 2021 Share Posted January 9, 2021 Hoi allemaal, Ik ben nieuw hier, onder het pseudoniem Merle. Ik ben 31, moeder van 3 kinderen en graag in de tuin bezig. Enkele jaren geleden begon ik enthousiast met 6 m2 bakken bij onze oude woning, en enkele rijen 'traditionele' moestuin. Inmiddels zijn we verhuisd naar een grotere woning met 1,3 hectare eigen grond, en willen we dit voorjaar een moestuin opbouwen waar we voldoende kunnen telen voor 6 personen (ons eigen gezin + mijn moeder). Inmiddels hebben we een nieuw kippenhok gebouwd van restmaterialen met ruimte voor zo'n 10 kippen (Brahma's en Australorp), en zijn er plannen om nog wat meer dieren te houden (we hebben al wel paarden). Ook de eerste fruitbomen staan inmiddels in de grond, en een tweede lichting wordt begin volgende week bezorgd tbv een strookje 'voedselbos'. We zijn nog erg zoekende in wat we precies willen qua methode, grootte en indeling maar ik hoop hier leuke tips en ideeën op te gaan doen. Bij vragen stel ze gerust! Groetjes 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted January 10, 2021 Share Posted January 10, 2021 welkom!🖐️ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted January 10, 2021 Share Posted January 10, 2021 Welkom MerleVeel plezier met jullie tuinplannen. Wordt vast erg leuk. Buiten zijn en wroeten in de aarde is een genot. Groene groet en veel plezier! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
y-cam Posted January 11, 2021 Share Posted January 11, 2021 Ben ook nieuw hier, met enkele jaren moestuinervaring op de teller. constant kunnen bijleren is ook een mooi aspect van het (moes)tuinieren. Veel succes! yves Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
harms1 Posted January 12, 2021 Share Posted January 12, 2021 Welkom, moeder van drie Houdt er in ieder geval rekening mee, dat niet alles qua fruitbomen klakkeloos bij elkaar gezet kan worden....appels bijvoorbeeld, houden niet zo van walnoten in hun buurt...houdt tevens rekening met kruisbestuivig...zet bij een conference peer (als voorbeeld) een doyenne du commice peer in de buurt.Veel succes! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted January 18, 2021 Share Posted January 18, 2021 Welkom. Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted January 19, 2021 Share Posted January 19, 2021 Welkom! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted January 26, 2021 Share Posted January 26, 2021 Welkom! Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
ricusg Posted February 3, 2021 Share Posted February 3, 2021 Welkom Merle, wat heel goed werkt, en zeker met een gezin, is een indeling met een kwart van je oppervlak aan aardappels. Bijkomend voordeel is dat er 's zomers weinig onkruid door de bladeren komt zodat je dan weinig onderhoud hebt op dat stuk. Bovendien is het nog lekker ook. Ik heb al een paar jaar met veel succes rode kool en spitskool geteeld. Net erover tegen de vlinders, ieder jaar een stukje opschuiven en niet te zwaar mesten. Suc6 verzekerd. Ricus. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moestuin-meisje Posted February 10, 2021 Share Posted February 10, 2021 Het klinkt als een heerlijke plek om te wonen! Succes met alles uit te denken en op te bouwen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts