Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Merle stelt zich voor!

Merle

Recommended Posts

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier, onder het pseudoniem Merle. Ik ben 31, moeder van 3 kinderen en graag in de tuin bezig.

Enkele jaren geleden begon ik enthousiast met 6 m2 bakken bij onze oude woning, en enkele rijen 'traditionele' moestuin. Inmiddels zijn we verhuisd naar een grotere woning met 1,3 hectare eigen grond, en willen we dit voorjaar een moestuin opbouwen waar we voldoende kunnen telen voor 6 personen (ons eigen gezin + mijn moeder). Inmiddels hebben we een nieuw kippenhok gebouwd van restmaterialen met ruimte voor zo'n 10 kippen (Brahma's en Australorp), en zijn er plannen om nog wat meer dieren te houden (we hebben al wel paarden). Ook de eerste fruitbomen staan inmiddels in de grond, en een tweede lichting wordt begin volgende week bezorgd tbv een strookje 'voedselbos'.

We zijn nog erg zoekende in wat we precies willen qua methode, grootte en indeling maar ik hoop hier leuke tips en ideeën op te gaan doen.

Bij vragen stel ze gerust! :)

Groetjes

• Like 2

Welkom, moeder van drie
Houdt er in ieder geval rekening mee, dat niet alles qua fruitbomen klakkeloos bij elkaar gezet kan worden....appels bijvoorbeeld, houden niet zo van walnoten in hun buurt...houdt tevens rekening met kruisbestuivig...zet bij een conference peer (als voorbeeld) een doyenne du commice peer in de buurt.

Veel succes! :-)

Welkom Merle,

wat heel goed werkt, en zeker met een gezin, is een indeling met een kwart van je oppervlak aan aardappels. Bijkomend voordeel is dat er 's zomers weinig onkruid door de bladeren komt zodat je dan weinig onderhoud hebt op dat stuk. Bovendien is het nog lekker ook. Ik heb al een paar jaar met veel succes  rode kool en spitskool geteeld. Net erover tegen de vlinders, ieder jaar een stukje opschuiven en niet te zwaar mesten. Suc6 verzekerd.

Ricus.