Geplaatst: 10 november 201114 j Ik ben bijna jarig, en ik vind het moeilijker dan ooit om een verlanglijstje te maken Wat een probleem he? Als ik namelijk iets nodig heb (snoeischaar, iets voor de keuken, etc.) dan koop ik het. En verder koop ik amper wat, omdat ik het niet nodig heb. Denk aan: sierraden... die draag ik amper, komt toch alleen maar zand tussen/in/achter of blijft ergens aan hangen tijdens het spitten ofzo .Prullaria... we hebben (nog) geen woonkamer dus vaasjes, bakjes, potjes en lijstjes kunnen we echt niet gebruiken.Kamerplanten.... ik krijg ze in no-time dood. etc. En om mijn familie nou te vragen vele pakken suiker, zout, azijn of olie mee te nemen.....? Of zaad van suikerbieten? Of die ene hevel van (bijv.)brouwmarkt die een handpompje heeft waardoor je niet steeds je mond vol hebt met de over te hevelen wijn? Tja Ik verzin nog wel wat... maar eens even kijken of Dille&Kamille nog iets leuks en tevens praktisch verkoopt ofzo. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 10 november 201114 j Sinds ik de moestuin heb lukt het me juist voor het eerst om iets op mijn verlanglijstje te zetten, daarvoor wist ik echt nooit iets, heb niet veel nodig! Maar waarom niet pakken suiker, azijn etc. het gaat er toch om dat JIJ er blij van wordt?Ik vind het zelf bv niet leuk als ik iets krijg waar ik niks mee kan, niet voor mezelf dan maar voor de gever, zonde geld toch? Dan heb ik liever niks! Even a broken clock is right twice a day
Geplaatst: 10 november 201114 j Auteur Ik heb Joep om een hek (van en naar ons landbouw stuk) gevraagd, die gaat hij maken van een lange pallet. Nu klimmen we steeds over een soort gat in het gaas en dat is met mijn korte beentjes geen doen Ook gaat hij een ophangsysteem maken voor alle bezems, scheppen, harken en scharen. In de nieuwe Kitchen Garden hebben ze veel tips over het maken daar van, met afvalhout(jes). facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 10 november 201114 j Jorieke...in kader van zelfvoorziener...heb je al alles om zelf wol te maken...wijn te maken...kaas te maken...voor al die hobby's zijn er kleinere en grotere zaken die van pas komen..... (mijn dochter komt terug van een reisje Italie met reeks kruidenmolentjes met 9 verschillende soorten peper in....9 stuks en allemaal hervulbaar en keramisch.. ik was echt blij verrast: "als je ze op hebt kun je er je eigen kruiden mee malen mam" )
Geplaatst: 10 november 201114 j Kijk dat zijn kadootjes, daar zou ik nou ook echt blij van worden, een zelfgemaakt hek van pallets...wauw!(en dit is niet cynisch bedoeld, meen ik echt, veel leuker!) Al die onzin (dure) kado's, dat hoeft van mij liever niet. zo bepalen wij bv. dit jaar ook de kerstkaarten: die krijgt niemand! Ze krijgen allemaal een mailtje en gaat het bedrag van de kaarten en postzegels naar een goed doel! Even a broken clock is right twice a day
Geplaatst: 10 november 201114 j Nu Koert aan zoiets heb ik ook al gedacht, altijd mensen een kaart sturen een x per jaar, die je verder niet ziet, die paar die ik echt heb zouden een kaart kunnen krijgen, maar een goed doel ben er helemaal voor, nu zijn ze al geschreven maar volgend jaar ga ik het echt anders doen. En verder op mijn st nicolaas lijstje staat echt alles voor de moestuin, van bemeste tuinaarde, tot kweek bakken, nee aan dure cadeau's doen we al jaren niet meer, moet leuk blijven. als je dat graag wil dan is er toch niets mis mee? wij zijn allen nu eenmaal gek van tuinieren, en dat weet mijn omgeving[ hopelijk] wel ha ha, Jeanne
Geplaatst: 11 november 201114 j Waarom zou je je familie niet vragen om pakken suiker,azijn enz? Juist aan je familie zou je dat soort dingen moeten kunnen vragen...die weten toch hoe en wie je bent? En anders inderdaad misschien iets/apparaten om straks kaas te maken, die hevel voor de wijn....en als je veel met de wol van de schapen wil gaan doen misschien die kaardemolen die je wilde? Ze zijn duur, maar op MP nog wel voor een redelijke prijs te vinden. Ik weet niet hoe groot je familie is, maar misschien kunnen ze gezamelijk iets doen? Iets " duurders/groters" waar je ook wat aan hebt? Nou, ben benieuwd wat jij straks allemaal voor je verjaardag krijgt.
Geplaatst: 11 november 201114 j Auteur Ik ben wat gaan neuzen, en vond iig een mooie grote (beugel-)weckpot van 2 liter en ook 1 van 3 liter. We maken wel eens kleine beetjes wijn, en de 'echte' gistingsfles van 2 liter (van o.a. brouwmarkt/land/wereld) is donker groen! Dus als je de wijn wilt hevelen, en dus niet het laatste laagje drap op mag zuigen, zie je in die fles dat laagje drap niet! Dus die pot (of meerdere) staan nu op mijn lijstje Ook wil ik heel wat gaan bleken in de moestuin, en zijn die officiele bleekpotten (waar ik er 2 van hem voor de rabarber) echt prijzig. Maar je hebt natuurlijk hetzelfde effect door een zwarte emmer, of iets mooier, zo'n saaie terracotta bloempot. Met bijbehorende onderschotel, die je dan weer bovenop de op-de-kop pot legt. Staat nu ook op mijn lijstje! En... we hebben nogal een hoge waterrekening. Nou kwam dat dit jaar vooral door de droogte en het hebben van maar 1 grondwaterpomp en het moeten sproeien van meerdere gebieden om het huis. Komend jaar is dat al beter, maar ik denk dat het watergebruik in huis ook zuiniger kan. Bijv. de afwasmachine die op de een of andere manier elke 2 dagen aan moet hier. En we zijn maar met zijn 2-en!Dus... Meneer Ikea heeft iets moois: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50202538/ met daar in:http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10208523/ Die bak kan je in zijn geheel even ergens anders neer zetten. Of in 1 van de 2 spoelbakken laten staan 's nachts. We hebben een houten aanrechtblad, dus de hele nacht een gewoon afdruiprek op het aanrecht kan niet. En zo 1 waar een plaat onder zit, is in zijn geheel veel te groot. Het gaat bij ons om 2 kopjes, 2 borden, wat bestek. Een pan laat ik sowieso al vaak op de kop op de wasbak uitlekken. Lijkt me een mooi ding En diegene die dat gaat kopen bij de Ikea, kan ook meteen wat tubes handcreme meenemen, want die van de Ikea vind ik de beste. Nou.. ik ga nog even verder denken... Inderdaad even denken wat we zoal missen bij het maken van wijn/bier, of verwerken van grote hoeveelheden groente. Ik vind het zelf altijd wel leuk om iemand te verrassen voor zijn verjaardag, en iets kopen wat op zijn/haar lijstje staat is dan wat saai omdat diegene er zelf om vraagt. Dus ik kan me voorstellen dat pakken suiker en azijn wat stom zijn om te geven Ook vier ik mijn verjaardag niet groots (past gewoon nog niet hier in huis) en dus komen vooral mijn ouders, broertje en zusje, en schoonouders. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 11 november 201114 j He chips, heb ik net voor niks de super leeg gekocht met azijn en suiker, wordt ik weer niet uitgenodigd voor een feestje! Even a broken clock is right twice a day
Geplaatst: 11 november 201114 j Auteur Oh, iedereen is welkom hoor! Maken we er weer een moestuindag van Zitten we weer op de deel, of rond een groot kampvuur.Dat kan ik alleen bijv. mijn opa's en oma al niet aan doen. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 15 november 201114 j Auteur Nou, ik heb mijn lijstje ingeleverd, en ben benieuwd wat ik ga krijgen facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 15 november 201114 j Toch niet vergeten de eche graag hebbedingen aan te duiden met één of meerdere ******? Heb jij ook op het einde van je loon nog een stukje maand over?
Geplaatst: 15 november 201114 j Auteur Er staat al niet zoveel op het lijstje, en ik heb gezegd dat ik alles echt nodig heb facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 16 november 201114 j En nu natuurlijk DE vraag: wanneer ben je jarig Jorieke?Ik was maandag jarig. Heb jij ook op het einde van je loon nog een stukje maand over?
Geplaatst: 16 november 201114 j Auteur Hee, nog gefeliciteerd! Ik ben 1 december jarig. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 29 november 201114 j Auteur Nou, het hek is nu al een weekje af. Ik zal er morgen eens een foto van maken. Donderdag (1 dec.) komen mijn schoonouders op de koffie, zondag komen mijn ouders, mijn zusje, en mijn broertje+zijn vriendin. Ik ben benieuwd wat voor een bergen met fantastisch handige cadeaus ze mee hebben genomen facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 1 december 201114 j Jorieke:Nous te souhaitons un joyeux anniversaireNos voeux de bonheur profonds et sincèresBeaucoup d'amour et une santé de ferUn joyeux anniversaire!!! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 1 december 201114 j Auteur Jeeee, dank jullie wel! Nu eerst uitgebreid ontbijten hoor. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 1 december 201114 j Hieperdepiep! Een toffe dag vandaag en omdat ik de beroerdste niet ben morgen ook dan maar! Even a broken clock is right twice a day
Geplaatst: 1 december 201114 j Jorieke,van harte gefeliciteerd met je verjaardag, Hoop dat je krijgt wat er op je lijstje stond. fijne dag,geniet er van. Jeanne
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.