paddestoelengek Geplaatst: 25 januari 2016 Geplaatst: 25 januari 2016 ik ben benieuwd hoe dit er uit gaat zien... succes gr Adriaan Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Jorieke123 Geplaatst: 27 januari 2016 Geplaatst: 27 januari 2016 Ze hangen nu nog wat te drogen, terwijl het vuurtje op gang komt. Bovenin hangt dus een rek waar losse stukken spek aan zouden kunnen hangen. En de rookworsten hangen aan cv-buizen die er uit kunnen. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
angela († maart 2025) Geplaatst: 27 januari 2016 Geplaatst: 27 januari 2016 Ziet er weer goed uit.Je hebt wel een beetje verschillende maten worst is dat bewust gedaan of komt dat toevallig zo uit? Valt me trouwens mee dat Hera en Pleun niet mee op de foto staan zo kwijlend onder aan die deur? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 27 januari 2016 Geplaatst: 27 januari 2016 Ha, die 2 liggen achter me, superbraaf te wezen alsof ze dan ineens een hele worst krijgen. De worsten zijn gemaakt door onze slager, zoveel kilo's kunnen mijn gehaktmolentje en worstpers (ok, die misschien wel ) en vooral wij niet aan. En de 1 is wat voller gestopt dan de ander, en dus wat kleiner. Ik heb ze niet gewogen, misschien zit er ook wel gewichtverschil in. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Erny Geplaatst: 27 januari 2016 Geplaatst: 27 januari 2016 Mooi hoor! Dat ziet er super profi uit! Kan ook lekker veel in. Worsten hangen er mooi bij. Quote
speets Geplaatst: 27 januari 2016 Geplaatst: 27 januari 2016 Prachtig gezicht Hoe lang laat je ze ongeveer hangen? Tot morgenavond? Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Jorieke123 Geplaatst: 27 januari 2016 Geplaatst: 27 januari 2016 We roken ergens tussen koud en warm in, dus ze kleuren flink en het vuurtje is nu wel uitgerookt. Ik laat ze tot morgenochtend hangen, maar meer om af te koelen dus. Er zal weinig tot geen rook meer langs de worsten gaan. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
speets Geplaatst: 27 januari 2016 Geplaatst: 27 januari 2016 ... ergens tussen koud en warm in ... O ja, dat kan ook nog Ik vroeg me al af hoe je dit precies noemt Mooi, zo experimenteren... Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Jorieke123 Geplaatst: 27 januari 2016 Geplaatst: 27 januari 2016 Als het bevalt dan verzin ik er een naam voor Ze moeten dan natuurlijk nog wel worden na-gegaard voordat je ze eet. Even in een pannetje met water. Maar dat moet ook met koudgerookte worsten. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 28 januari 2016 Geplaatst: 28 januari 2016 Ik ruik zelf helemaal naar een rookworst, maar dit is het resultaat: Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
paddestoelengek Geplaatst: 28 januari 2016 Geplaatst: 28 januari 2016 Ik krijg spontaan zin in een bordje stamppot met ..... ziet er mega uit. gr Adriaan Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
angela († maart 2025) Geplaatst: 28 januari 2016 Geplaatst: 28 januari 2016 Zo zien ze er uit als cervelaatworstjes ook zo mooi rood.Zijn ze zo ook al eetbaar? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 28 januari 2016 Geplaatst: 28 januari 2016 Nee, ze zijn niet gaargerookt. Dus moeten nog even na worden gegaard. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
loes Geplaatst: 28 januari 2016 Geplaatst: 28 januari 2016 *kwijl* ik krijg er spontaan honger van! Quote
speets Geplaatst: 12 februari 2016 Geplaatst: 12 februari 2016 Ik heb de mijne 's ochtends om 11 uur met de coldsmoker in het Action-ei gedaan en de hele dag & nacht laten staan. De laatste krul was (alwéér!) niet opgesmeuld, maar hij heeft zeker 12 uur gerookt! In de stromende regen, fijn onder mijn nieuwe afdak Ik had het ei iets schuin gezet omdat er vorige keer condens op het vlees was gevallen. Nu was het mooi langs de wand gedropen.En lékker dat die worsten zijn! Goddelijk Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
paddestoelengek Geplaatst: 12 februari 2016 Geplaatst: 12 februari 2016 HET ZOU VERBODEN MOETEN WORDEN dit soort berichten te plaatsen kort voor etenstijd gr Adriaan Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
speets Geplaatst: 12 februari 2016 Geplaatst: 12 februari 2016 Hm, ja, sorry, ik ken het gevoel Maar ik wilde er nog even bij zeggen dat ik ze gevacumeerd heb gegaard. Daardoor blijven alle sappen binnenboord, zoooooooo lekker Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Jorieke123 Geplaatst: 12 februari 2016 Geplaatst: 12 februari 2016 Goed gedaan Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 15 februari 2016 Geplaatst: 15 februari 2016 Over 2 weken gaan we weer een berg worsten roken. En die week daarna lekker wat spek. Yeah De kast is al lekker 'ingerookt', af en toe doe ik even het deurtje open en ruik ik aan de rokerige binnenkant In de kleinere ton roken we nu vooral koud. En de grotere tijdelijke kast is nu voor warm roken. Ik heb vorige week wat worsten, kaas en kinnebakspek koud gerookt (kaasje is hier nog ongerookt) : Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 2 maart 2016 Geplaatst: 2 maart 2016 Daar hangen ze weer! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
paddestoelengek Geplaatst: 3 maart 2016 Geplaatst: 3 maart 2016 Dat ziet er weer uit als een waar feestje geniet er van Adriaan Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Jorieke123 Geplaatst: 8 december 2016 Geplaatst: 8 december 2016 We hebben weer rookworsten laten maken door de slager, en het blijken er wel heel veel Dus we doen 2 sessies Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 11 december 2016 Geplaatst: 11 december 2016 Yeah! (het bleken er 200....) Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
speets Geplaatst: 18 december 2016 Geplaatst: 18 december 2016 Vv-ham, vv-spek en rode peper. Twee maal een volle smoker (koud).Smullen Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.