Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik ben benieuwd hoe dit er uit gaat zien...

succes

gr Adriaan

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:

Ha, die 2 liggen achter me, superbraaf te wezen alsof ze dan ineens een hele worst krijgen.

De worsten zijn gemaakt door onze slager, zoveel kilo's kunnen mijn gehaktmolentje en worstpers (ok, die misschien wel ) en vooral wij niet aan. En de 1 is wat voller gestopt dan de ander, en dus wat kleiner. Ik heb ze niet gewogen, misschien zit er ook wel gewichtverschil in.

Geplaatst:

Prachtig gezicht

Hoe lang laat je ze ongeveer hangen? Tot morgenavond?

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:
... ergens tussen koud en warm in ...
O ja, dat kan ook nog

Ik vroeg me al af hoe je dit precies noemt

Mooi, zo experimenteren...

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Ik krijg spontaan zin in een bordje stamppot met .....

ziet er mega uit.

gr Adriaan

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Ik heb de mijne 's ochtends om 11 uur met de coldsmoker in het Action-ei gedaan en de hele dag & nacht laten staan. De laatste krul was (alwéér!) niet opgesmeuld, maar hij heeft zeker 12 uur gerookt! In de stromende regen, fijn onder mijn nieuwe afdak

Ik had het ei iets schuin gezet omdat er vorige keer condens op het vlees was gevallen. Nu was het mooi langs de wand gedropen.

En lékker dat die worsten zijn! Goddelijk tongue0022.gif tongue0022.gif tongue0022.gif

2016-02-10rookworsten-en-kookham-252261455294442.JPG

Geplaatst:

HET ZOU VERBODEN MOETEN WORDEN

dit soort berichten te plaatsen kort voor etenstijd

gr Adriaan

Geplaatst:

Hm, ja, sorry, ik ken het gevoel

Maar ik wilde er nog even bij zeggen dat ik ze gevacumeerd heb gegaard.

Daardoor blijven alle sappen binnenboord, zoooooooo lekker

Geplaatst:

Over 2 weken gaan we weer een berg worsten roken. En die week daarna lekker wat spek. Yeah De kast is al lekker 'ingerookt', af en toe doe ik even het deurtje open en ruik ik aan de rokerige binnenkant

In de kleinere ton roken we nu vooral koud. En de grotere tijdelijke kast is nu voor warm roken.

Ik heb vorige week wat worsten, kaas en kinnebakspek koud gerookt (kaasje is hier nog ongerookt)

IMG273550871455556466.JPG:

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Dat ziet er weer uit als een waar feestje

geniet er van

Adriaan

• 9 maanden later ...
Geplaatst:

2016-12ham-en-spek-367581482079598.JPG

Vv-ham, vv-spek en rode peper.

Twee maal een volle smoker (koud).

Smullen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...