Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Aardappelplant


Aanbevolen berichten

Een leuke manier van aardappels kweken.

De soort ga ik niet raden, die moet je maar verklappen want jij bent de enige die weet waar ze vandaan komen.

 

De vorm zal te maken hebben met te donker en te warm staan, ze gaan op zoek naar het licht, zoals bijna alle planten.

Ook is er een redelijke kans dat ze ook nog in te rijke grond staan, gemeste potgrond ofzo, je krijgt dan ook lang loof.

Ik heb zelfs ruim 2 meter gezien bij iemand die een dikke laag oude koemest had onder geploegd.

Dit gaat wel ten koste van de knolvorming. Je krijgt dan geen of heel kleine misvormde knollen.

 

Ik ben wel benieuwd naar de reden van dit experiment.

Zelf heb ik ook al aardappeltjes gepoot, maar in de lage kas.

Die aardappels zullen nu niets doen en over een week of twee/ drie langzaam gaan groeien als de grond daar wat warmer wordt.

Dit is dan ook extreem vroeg en kan nog mislukken bij een goede nachtvorst half maart.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mi@Patrijs Ik had ze ooit meegenomen bij een surinamse toko geloof ik. 2 aardappelen maar nooit gebruikt. Ze lagen maar op het aanrecht met allemaal spruiten eraan en ik had nog potgrond van vorig jaar en heb ze dus maar in de aarde gestopt i.p.v. weggooien en ze zijn zeker niet ziek. Ik heb ongeveer dit soort gezien bij een reclame voor aardappel kweekzak van wish maar verder geen google foto's van deze plant. Ik was gewoon benieuwd en ach er staat wat groen in de huiskamer. Ik hoef ook niet perse aardappelen haha die eet ik ook te weinig maar vond het zonde om weg te gooien.

Screenshot_20210211-195806_Chrome.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

:lol: Wat een geweldige foto van die kweekzakken. En ik maar moeilijk doen met die aardappels in de grond stoppen en ze er na maanden weer uit moeten graven. Je kunt ook gewoon het klepje van zo'n zak open trekken en er aardappels uit halen! 

 

Aardappelplanten worden niet echt 'hoog', de stengels zullen gaan hangen als ze nog wat langer worden. Wie weet komen er wel wat nieuwe aardappeltjes aan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk, ik hou wel van experimenteren.

Ze doen me wel wat denken aan gebleekte groenten zoals deze gebleekte Roomse kervel.

 

roomse-kervel-gebleekt.thumb.jpg.2ad60375594a1364cc01dfa701627ca8.jpg

 

Maar die Chinezen zijn niet gek, de aardappels rollen daar de zak uit!

En zitten er in Suriname niet ook Chinezen?

Dat wordt straks nog wat als je maar weinig aardappels eet.

 

Geef nog eens een update over een week of wat.👍

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later ...

@Patrijs Nou de aardappelplant heb ik vorige week weggegooid. Was helemaal aan het verpieteren en ging vanzelf weer naar de grond groeien zo scheef hing hij van de zwaarte. Experiment gefaald haha. Ik heb er nu een tomatenplant voor in de plaats maar natuurlijk de verkeerde soort aangeschaft aangezien ik alleen een dakgoot heb en geen tuin of balkon pfff. En ook maar wat peperplantjes gezaaid en ik heb er nog 1 van vorig jaar over,  waar niks is aangekomen en dus ook nog steeds niet weet of het paprika of peperplant is. Maar ja al doende leert men. Vorig jaar ook te laat begonnen met zaaien, maar kreeg in de lockdown vorig jaar ineens een nieuwe hobby. Ooit zal het lukken.

20210323_171255.jpg

20210323_171112.jpg

20210323_171238.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...