Geplaatst: 21 augustus 202421 Aug Auteur Nieuwe koeien! 2 dames en hun kalfjes Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 21 augustus 202421 Aug Auteur Zeker prachtig, al is het wel lastig om er dan goeie foto's van te maken! Het is al gauw een zwarte vlek. Deze is wel mooi gelukt: Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 21 augustus 202421 Aug Schitterend! We komen gauw kijken👀 We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 22 augustus 202422 Aug Auteur Vandaag kwamen ze al heel dichtbij, bij de waterbak. Ik heb daar een tijdje tegen ze zitten praten, en na +/- 5 minuten vonden ze het wel mooi geweest en liepen ze grazend weer weg. Ze weten nog niet wat ze moeten met de appels die ik voor ze heb. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 22 augustus 202422 Aug Altijd leuk nieuw dieren! Ze zullen vast wel snel wennen aan de nieuwe lekkernijen.
Geplaatst: 25 augustus 202425 Aug Auteur Ze doen nog steeds niets met de appels... wel ben ik begonnen met het geven van koolbladeren, en die vinden ze nu erg lekker. Pakken ze zelfs aan uit onze hand. Of nou ja: de moeders dan... de kalfjes staan steeds een stap naar achteren en 1 van hen heeft al wel een koolblad opgepakt en er wat mee gezwiept. Daarna liet ie hem weer vallen en at zijn moeder het op . Ook heb ik een bak luzernebrokken gekocht. Die zijn volgens de verpakking eigenlijk voor paarden (oh nee: er staan meer plaatjes van dieren op. Maar wel 1 grote foto van een paard) ik volg iemand op Youtube die ze aan zijn koeien geeft als traktatie en die koeien lopen als hondjes achter hem aan dan. En ja hoor: baas-koe (de grootste van de 2) vond ze meteen heerlijk en begon er ook nog eens flink van te kwijlen Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 26 augustus 202426 Aug Auteur Ja heel zachtjes Zijn moeder is wat lomper: Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 30 augustus 202430 Aug Auteur @appelvrouw was hier vanmiddag even, en ze heeft de koeien van dichtbij gezien. En 1 van de kalfjes wat luzerneblokjes gegeven. Vanavond ben ik weer even naar het weiland gelopen om te zien of ik iemand nog wat tammer kon maken, en verrek: het 2e kalfje nam ineens eeuwig moes en luzerne van me aan!! Dat is/was steeds de enige die nog niets van mij moet weten. Staat altijd wat duf van zich af te kijken (en dan duffer dan een normale koe he ) en ziet er ook gewoon wat plukkiger en korstiger uit. En nu had ie ineens zin in koolblad!! Yeah Ik mocht zelfs even op zijn bolletje krabbelen. Nou moe. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 30 augustus 202430 Aug Top! Het kalfje was vast dolblij dat ik er niet bij was en dat er geen op brommers scheurende boerenzonen in het weiland ernaast waren. Hij is vast een beetje verlegen. Hij zal ook wel snel bijkomen in het mooie groene veld💚 We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 2 september 20242 Sep Auteur Men liep te dreigen dat het vanmiddag al op tijd zou gaan regenen. En wij hadden weer een keer gehooid dus we hebben lopen haasten om alles netjes en droog op tijd binnen te krijgen. Uiteraard regent het nu nog steeds niet... en hadden we dus ook wat rustiger in de schaduw kunnen werken. Maar goed, de koude douche was wel weer erg verdiend en lekker net Weer een kleine 3 zakken vol. En de zakken van vorige week zijn nu ook naar de hooizolder getakeld. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 14 september 202414 Sep Prachtig allemaal, die kalfjes zullen zekker mak worden met die verwennerij. En dan het hooi al klaar voor de winter zullen ze het goed op doen.
Geplaatst: 25 september 202425 Sep Auteur Ze moesten voor het eerst door 1 van onze doorgangen, om naar een nieuw veld te gaan. En dat ging heel goed! Mooi rustig ook, de kalfjes stonden vooraan en liepen zo achter mij en een emmertje peren aan Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 30 september 202430 Sep Auteur Nou dat gras was vrij snel 'op', ook omdat de grasmat daar niet geweldig is omdat een groot deel heel wat weken/maanden onder water heeft gestaan. Ze konden gisteren dus alweer door naar een nieuw veld In deze doorgang staat een boom, dat was even een nieuwe uitdaging voor ze, maar het ging verder helemaal goed. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 30 september 202430 Sep Geweldig! En ze zijn gelukkig al behoorlijk mak 👍 "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 30 september 202430 Sep De kalfjes zijn goed gegroeid zeg! Of lijkt dat maar zo? Mooi hoor, zo met de zon op hun vacht 😍.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.