Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal ,,

ik ben Moesfreak Noem me maar stan..

ik ben 12 jaar. ( weer een jeugdige vriend erbij ! )

ik ga me aankomend jaar heel veel inlezen en in de herfst van 2012 ga een grond kopen..

elk jaar als wij de tuin doen help ik me ouders weer .. tijdje geleden heb ik 2 bomen afgeknipt.

bladblazer gebruikt... dus weer een tijdje zoet... en mijn ouders zijn gescheiden en daardoor 2 tuinen..

dus 2 x zoveel werk dus 2 x

dus de moestuin komt in 2013 ( best lang duurt dat )

wil je nog iets weten ! laat het weten

Groeten Stan. ( moesfreak

Geplaatst:

Welkom Stan,

Na al dat lezen krijg je vast nog meer in het moestuinieren.

If you have a garden and a library, you have everything you need. ~ Cicero

Geplaatst:

Welkom Stan

Je kunt natuurlijk wel wachten, maar als je toch twee tuinen ter beschikking hebt....kun je misschien bij beide al eens een paar potjes neerzetten met sla of een paprikaplant of zo erin.....iets wat jezelf lekker vind......zo doe je alvast ervaring op

Succes!

Geplaatst:

Hoi Stan, nu ik ben jaloers op jou 2 moestuinen, ik zou ook graag meer grond willen hebben, maar helaas, wel fijn op de ene grond dat zaaien op de andere totaal wat anders, en dan maar kijken wat het goed doet. Ja laat ons eens weten wat je allemaal van plan bent, veel plezier alhier Jeanne

Geplaatst:
Hoi Stan, nu ik ben jaloers op jou 2 moestuinen, ik zou ook graag meer grond willen hebben, maar helaas, wel fijn op de ene grond dat zaaien op de andere totaal wat anders, en dan maar kijken wat het goed doet. Ja laat ons eens weten wat je allemaal van plan bent, veel plezier alhier Jeanne

als ik beetje schat is het maar 1 bij 1 meter.. grond... bij me vader staan er ook nog bomen en sierplanten...

Welkom Stan!

Wat zou je zoal in je (toekomstige)moestuin willen planten of zaaien?

Van alles... zelf ben ik van de pittige kant... pittig gekruid

en ja ,.... appelboom misschien... dan groenten broccoli sla spinazie... druiven vind ik ook lekker.

bramen struik ,, en tarwe of andere graan dingen uitproberen.. misschien kan ik dan zelf brood maken...

misschien zoals jij jorieke een zelfvoorziening maken... maar dan ook kippen houden ... ( ik denk maar wat hoor )

Groeten

Geplaatst:

ik ga volgend jaar kijken naar grond... misschien bij een boer ofzow... want ik woon in apeldoorn en tegen de snel weg en aan de andere

kant zit het platte land....

maar ik denk gewoon maar wat he....

Geplaatst:

Oke...

dus dan heb jij zeker veel tijd voor de tuin..

Maar ik ga zo naar school heb 1e 2 uur vrij dus...

tot vanmiddag 1 uur ben ik thuis dus dan ben ik weer online !

GRoets... stan ( moesfreak )

Geplaatst:
ik vind laarzen niet lekker zitten

Met dikke sokken erin gaat het beter..echt, ik had er ook altijd moeite mee, maar sinds ik mijn dure wandelsokken in de laarzen doe loop ik er een stuk beter op!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
ik vind laarzen niet lekker zitten

Ik heb al zoveel op laarzen gelopen, toen wij nog in denemarken woonden, dagen lang op de laarzen, altijd tot 12 uur op school en na de middag mee helpen op de boerderij. Was toen zes en reed op de tractors en de bobcat rond te scheuren!

Omdat het kan.

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Hallo Stan en alsnog een warm welkom hier op het forum van mij.

Leuk dat je zo enthousiast bent voor een moestuin op die leeftijd. En dan ben je al blij met een paar m2. Uitbreiding kan altijd nog komen, toch? Eerst maar de ervaringen proeven zou ik zeggen.

Good things come in small packages

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...