Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedemorgen allemaal! 

Na jarenlang meelezen, toch maar eens besloten mij aan te melden om ook mee te kunnen babbelen. 

Ik ben nu zo'n 6 jaar besmet met het moestuinvirus, ik had tot voor kort een volkstuin van 100 m2 maar ben vorig jaar verhuisd en heb nu ook thuis een wat grotere tuin tot mijn beschikking. Die hebben wij helemaal leeggemaakt en ik ben opnieuw begonnen met hem inrichten. Ik moet die tuin wel delen met mijn man en kinderen, maar heb een eigen afgezet stuk van zo'n 40 m2 waar ik een glazen kas geplaatst heb nu en de rest van de tuin ben ik zelf aan het ontwerpen nu. De bedoeling is om hier kleinfruit, wat laagstam boompjes en vaste kruiden en groenten te plaatsen, afgewisseld met veel bloemen en vaste planten. 

Hiernaast heb ik ook nog een volkstuin van 60m2 waar ik meer voor de seizoensgroenten ga, plus nog wat kleinfruit, die ik ook dit jaar opnieuw mag inrichten. Ik hoef mij dus niet te vervelen. Ik kweek het liefst volgens de no dig methode, en met wat permacultuur principes. Ik ben ook bezig met de opleiding tot ecologisch tuinontwerper en mijn eigen tuin is mijn eerste project. 

Als bijlage een foto van mijn nieuwe kas, en van mijn oude moestuin. Ik kan niet wachten tot het in mijn nieuwe tuinen net zo'n groene oase wordt. 

Momenteel druk bezig met binnen voorzaaien zoals elk jaar, met smart wachtende op eindelijk beter weer zodat we meer naar buiten kunnen!  

IMG-20210409-WA0006.thumb.jpg.04ba4000ce65151bef0b54da427d6af3.jpg

Screenshot_20210411-091004_Instagram.thumb.jpg.232826f332de332cb538ca30ff414019.jpg

• Like 1
Geplaatst:

Goedemorgen Yvonne en welkom.  Het is een goed idee je e-mailadres even te verwijderen uit je forum naam. Als je iemand je adres wilt geven kan dan via een persoonlijk bericht.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Dat ging helaas mis bij de registratie, mijn telefoon heeft blijkbaar mijn emailadres in dat vak vooraf ingevuld en ik ben niet zorgvuldig genoeg geweest in het nakijken. Ik heb al gemaild naar het beheer en hoop dat zij dit snel kunnen aanpassen, want ik wil natuurlijk liever niet dat dit hier zo staat 🙃

Geplaatst:
4 minuten geleden, appelvrouw zei:

Goedemorgen Yvonne en welkom.  Het is een goed idee je e-mailadres even te verwijderen uit je forum naam. Als je iemand je adres wilt geven kan dan via een persoonlijk bericht.

Dat zou je zelf kunnen doen in je profiel?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Welkom en hopelijk heb je geen emails ontvangen, Jorieke was er vast snel genoeg bij.

Beloofd wat moois te worden, kijk uit naar je berichten en foto's.

Geplaatst:

Welkom! Wat een mooie tuin had je! Dat gaat je vast ook weer lukken met je nieuwe tuin. Veel plezier hier. 

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...