Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het mini moestuintje van Jeanne in 2012

Featured Replies

Geplaatst:

Je had de . tussen de naam en JPG verwijderd. Probeer de link niet handmatig aanpassen.

Er stond: [img=https://www.moestuinforum.nl/imgupload/uploads/ptdc001782491329944590JPG]
het is: [img=https://www.moestuinforum.nl/imgupload/uploads/ptdc001782491329944590.JPG]

Geplaatst:

Woh wat een strakke tuin Jeanne..maar waar zijn de groentes?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
  • Auteur

Die komen dus, in een klein stukje daar voor, ja straks ga je het wel zien,het is nu zo'n kale boel, heb echt maar een mini tuintje,maar net zo fanatiek hoor. Ik wilde alleen de tuin is laten zien, en dan sta ik in de kamer en denk,stel dat,dat moestuin was, dus wat ik al zei,lekker verder dromen.

Luc alweer bedankt, ooit zullen we het leren [hoop ik]

Geplaatst:
  • Auteur

Nou en daar zijn de diamant steuren uit gehaald, zo jammer. links ziet men de druiven struik. datum op foto klopt niet, wisten we TOEN niet hoe het goed te zetten nu wel pffff

Geplaatst:

Wat een sjieke tuin. Leuk hoor. Mag je daar groenten in zetten? Het zijn wel tegenstellingen.

Al zou zo'n pot met wedstrijdaubergine en een ander met artisjok er niet misstaan

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Geplaatst:
  • Auteur

Nee joh dat mag ik echt niet. mijn man vindt het wel leuk die hobby van me, en haalt ook zakken grond enzo, maar dan houdt het op hoor, Dit moestuin virus slaat niet echt over. Is hier besmettelijk, maar niet bij ons. maar ja zolang ik maar potten, speciekuip, krat, manden straks mag zetten vind ik het best hoor.

Geplaatst:

strakke tuin

leuk die schutting, wij hebben hem ook zo gemaakt!

Ben ook erg benieuwd hoe het er straks uitziet met de groentes erin.

Geplaatst:
  • Auteur

De groenten komen niet in de tuin hoor,hooguit een paar potten tegen de schuur, nee die komen allemaal voor de tuin te staan tegen de zuid muur zeg maar,bij het kamer raam.

Geplaatst:

Ik zie daar bij de bbq toch wel een mooie ruimte voor wat strakke antraciet potten met lekkere kruiden. Of zo'n hang ding voor aan de schutting. Ook antraciet uiteraard.

En waterkers in het vijvertje natuurlijk.

Geplaatst:
  • Auteur

mmmm is wel een idee, nog even heb ik heel de tuin ha ha

Geplaatst:

Wat een mooie tuin hebben jullie

Ik kan me voorstellen dat daar geen groente in hoort, misschien kan je in de voortuin kweken?

Schrijffouten onder voorbehoud

Geplaatst:

Enkele (groente)klimmers langs de schuttingen in een mooie bijpassende pot...en dan gewoon een kaartje erbij van een strakke exotische bloeiende plant Tegen de tijd dat de peulen eraan komen ....flink klagen dat ze je de verkeerde plant hebben verkocht

Geplaatst:

Hem een lekker maaltje voorschotelen....en hem beloven dat z'n eten voortaan zo lekker is maar je wel wat extra tuin nodig hebt....

Anders dreig je gewoon met supermarkt voer, even een site laten zien hoe ongezond dat is en hoe weinig vitaminen daar in zitten...

Maar er zijn meer 'strakke' tuinen waar best wat groenten in te verwerken valt zonder dat die sfeer eruit is hoor!

Geplaatst:

Wow Jeanne, wat een mooie strakke tuin heb je. Heeft je man (?) zeer netjes ingericht

En ik zou er ook wat grote bijpassend gekleurde potten in zetten met groenten die er mooi bij staan. Pluksla met van die rode vlekken? Stamslaboontjes? Rode bieten? Ik noem even iets wat ik zelf wel mooi vind in mijn groententuin. En kruiden staan toch ook altijd mooi. Wat Jorieke zegt, bij die bbq zal dat zeker niet misstaan.

Good things come in small packages

Geplaatst:
De groenten komen niet in de tuin hoor,hooguit een paar potten tegen de schuur, nee die komen allemaal voor de tuin te staan tegen de zuid muur zeg maar,bij het kamer raam.

Voor aan het werk en achter uitrusten met een bakkie

Geplaatst:

Je moet je man hier maar niet mee laten lezen, Jeanne. Al die opruiende ideeën

Geplaatst:
  • Auteur

Nee haha doe ik ook niet. voor heb ik ook een zitje, kan daar ook tussen de bloeiende planten een bakkie doen,dubbel genieten

Geplaatst:
  • Auteur

Vandaag heel even thuis geweest, echt in en uit, toch kon ik het niet laten de stekjes thuis nog even van water te voorzien, en even naar boven, daar liggen de aardappels te spruiten in een heel laag kistje met wat grond, en ja er komen nu heel kleine spruitjes aan. liggen er nu vanaf Dinsdag. morgen middag ben ik weer lekker thuis, dan ook even buiten kijken. Nu digitaal dagboek dat was het weer ha ha

Geplaatst:
  • Auteur

Zo weer thuis,het eerste wat ik heb gedaan de komkommer verpoot na een grotere pot, en dieper gezet. En de meloen gezaaid,dat mocht in Maart nu dat is het bijna, verder alles nagelopen, tot nu toe gaat het goed.

Geplaatst:
En de meloen gezaaid,dat mocht in Maart nu dat is het bijna,.

je bent nog ongeduldiger dan ikke... Ik ga morgen ook meloen zaaien...ook al staat er eind maart op mijn zakje zaad

Geplaatst:

Jeanne, wat een ontzettende mooie tuin! Ik heb wel begrip voor je man dat hij daar geen andijvie en bonenstaken wil! Dus lekker in je minimoestuin rommelen, steeds weer een pot erbij, en inderdaad misschien ook de voortuin " misbruiken" voor groentes. Of is de voortuin ook zo mooi strak?

Geplaatst:
  • Auteur

Ja die ook, buiten dat, er is hier een grote discotheek in de buurt, en de jongelui halen in de nacht[ochtend] al zoveel uit, dat er niet veel van over zou blijven denk

Geplaatst:
  • Auteur

Zo 1 maart, vandaag heb ik de erwten en peulen uit de koude bak, verplaatst naar de mand. Dicht op elkaar als het teveel is dan er maar wat uit halen, maar wie weet,kan het zo ook, verder sla in de koude bak gezaaid,en de ui walla, van binnen naar de koude bak gedaan. Binnen heb ik de 2de komkommer soort marketmore gezaaid. Nu ben ik welke van de 2 het beste gaat doen, deze of de emalia. laat de lente maar komen. zo'n zin in. foto's maken in het weekend, met de Iphone van mijn man,misschien dat ze dan van onze kant beter te plaatsen zijn.

Geplaatst:
  • Auteur

Vandaag opgemerkt dat de meloen al boven de grond komt kijken. das best snel in 4 dagen tijd. Naar het tuincentrum geweest, nu daar hadden ze niet veel o wel een hoop potgrond hoor en zo, maar niet wat ik wilde, toen naar de Welkoop in Geldermalsen, daar hadden ze wel de grond die ik wilde. Verder een foliekas gekocht die in de folder stond voor 10.00 euro voor de houten bak[mm], daar zijn bijna de erwten en peulen, wortelen en sla opgekomen, ja veel op een m² maar ja vorig jaar had ik er te weinig in, ik zie het allemaal wel. Ook veel teveel sla gezaaid, maar daar is mijn over buurman weer blij mee. Maar ben best blij met de folie ombouw, zeker nu dat er weer vorst komt. Zou ik het weg moeten halen als het super goed weer wordt? Dat weet ik dus echt niet. dus wie dit leest goede raad is welkom!!!!! O ja nog gevraagd naar grote potten[plastic] die ze eventueel toch weggooien maar nee, jammer genoeg niet. Ik heb er 9 nodig en dan per echte pot een euro of 4 te moeten betalen,dat vond ik toch wat te duur worden. nu maar ergens anders schooien ha ha, dit was mijn up-date weer.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.