Helly Geplaatst: 24 februari 2012 Geplaatst: 24 februari 2012 Wie heeft dan de tube handcrème t hardst nodig? Good things come in small packages
Eva Geplaatst: 25 februari 2012 Auteur Geplaatst: 25 februari 2012 een deel van mijn pepers... één van mijn overwinteraars...de Black Scorpion tongue.volop in bloei ik laat ze dit keer zitten. eens zien wat er gebeurt! Mijn peterselie!vorig jaar ook gezaaid maar toen kwam er niets boven. nu hetzelfde zaad gebruikt en ze waren al binnen een week zo groot!ze staan in mijn Serre. de Eddo begint al lekker uit te lopen.na gelezen te hebben waar de plant in de natuur groeit heb ik besloten ze heel nat te houden. en dat werkt
Helly Geplaatst: 25 februari 2012 Geplaatst: 25 februari 2012 Die overgebleven plant is mooi zeg! Die kleur is schitterend. Good things come in small packages
geedee Geplaatst: 25 februari 2012 Geplaatst: 25 februari 2012 Zo dat worden heel wat planten!!! Mooie foto's ook en ik ben benieuwd naar het vervolg van je eddo!
heidike_21 Geplaatst: 25 februari 2012 Geplaatst: 25 februari 2012 Eva hoe doe jij dat met jou pepers ? Ik wil graag snackpaprika's planten maar het gaat steeds verkeerd .Ik krijg steeds te lange steeltjes .Vandaag heb ik opnieuw geplant in een plastieke vissenbak .Ik hoop dat het ditmaal wel lukt http://axelsmoestuin.weebly.com/
dennislp Geplaatst: 25 februari 2012 Geplaatst: 25 februari 2012 Veel pepers zeg! Laat je die ook allemaal door groeien tot volwassen plant? > Planten kopen? Doe het bewust!
Eva Geplaatst: 26 februari 2012 Auteur Geplaatst: 26 februari 2012 Eva hoe doe jij dat met jou pepers ? Ik wil graag snackpaprika's planten maar het gaat steeds verkeerd .Ik krijg steeds te lange steeltjes .Vandaag heb ik opnieuw geplant in een plastieke vissenbak .Ik hoop dat het ditmaal wel lukt dan staan ze te warm en te donker Heidi...zodra ze gekiemd zijn moeten ze voor het raam of onder een tl lamp.wat je ook (erbij!)kunt doen is je potjes half vullen met aarde.zodra de kiemen boven het potje uitkomt bijvullen met aarde zodat de kiem tot de blaadjes aan toe in de aarde staat. en zo krijgt hij ook nog eens worteltjes aan het steeltje! Veel pepers zeg! Laat je die ook allemaal door groeien tot volwassen plant?ja?! wat dacht je wat ik er anders mee zou doen dan? de buren, vrienden en hele familie helpen me de pepers groot te brengen het gaat me niet alleen om de pepers maar ook om de zaden.pepers zijn mijn echte 'Tic'
Eefje78 Geplaatst: 26 februari 2012 Geplaatst: 26 februari 2012 Mooie plant zeg, die overwinterde peper!Die andere pepers zien er trouwens ook goed uit. Staan die ook in de serre? Of is dat nog te koud? Gebruik je extra lampen?
Eva Geplaatst: 27 februari 2012 Auteur Geplaatst: 27 februari 2012 alle peper en paprika planten staan op zolder in een kweekkast onder tl lampen. vandaag alle andesknollen in potten gepoot. ook meteen twee stukken gember geplant twee kiwistekken in een pot gezet. dat staat nu wel allemaal in de serre. de lage erwten zijn alvast naar de tuin gebracht. ze staan nu verder te kiemen voor het raam in mijn tuinhuisje. zaterdag 3 mandjes en 3 kleine ladenkastjes voor schroeven etc gekocht, vandaag in mijn huisje gezet. het lijkt meteen een stuk opgeruimder!het begint al echt leuk te worden in mijn huisje...
heidike_21 Geplaatst: 27 februari 2012 Geplaatst: 27 februari 2012 alle peper en paprika planten staan op zolder in een kweekkast onder tl lampen. vandaag alle andesknollen in potten gepoot. ook meteen twee stukken gember geplant twee kiwistekken in een pot gezet. dat staat nu wel allemaal in de serre. de lage erwten zijn alvast naar de tuin gebracht. ze staan nu verder te kiemen voor het raam in mijn tuinhuisje. zaterdag 3 mandjes en 3 kleine ladenkastjes voor schroeven etc gekocht, vandaag in mijn huisje gezet. het lijkt meteen een stuk opgeruimder!het begint al echt leuk te worden in mijn huisje... komt er terug al wat groen aan je kiwiplantjes eva ?Of heb ik die naar iemand anders gestuurd ? Ik ben het even vergeten !Als dat zo is hebben ze uiteindelijk de reis overleefd http://axelsmoestuin.weebly.com/
Adrie Geplaatst: 27 februari 2012 Geplaatst: 27 februari 2012 Hoi Eva,ik zie dat je de paprika's etc. op zolder onder een Tl-lamp hebt staan.Zit daar een speciale daglichtlamp in?En is die lamp 24 uur per dag aan?
Jorg Geplaatst: 27 februari 2012 Geplaatst: 27 februari 2012 Adrie, welkom. Zie hierhttps://www.moestuinforum.nl/groeilampenkastje-t4151.htmlen hierhttps://www.moestuinforum.nl/kweekkastje-voor-zaailingen-t497.html
Eva Geplaatst: 27 februari 2012 Auteur Geplaatst: 27 februari 2012 komt er terug al wat groen aan je kiwiplantjes eva ?Als dat zo is hebben ze uiteindelijk de reis overleefd de kiwi en de vijg hebben nog geen uitgroeiers. ze staan in de serre waar het steeds boven de 10 graden is dus ik ben niet helemaal positief... @Adrie;nee hoor, niet te moelijk gewone tl lampen(cool-white)ik heb ze nu 18 uur per dag aan.
Eva Geplaatst: 4 maart 2012 Auteur Geplaatst: 4 maart 2012 zo, even een tuinbreak. deze week druk bezig geweest. ik ben alleen steeds moe en wat duizelig dus het gaat met horten en stoten gespit, compost geschept, wortelonkruid gepluisd, rabarber geplant en mest gegeven, opgeruimd, st. janskruid in potjes gezet, houtsnippers gehaald, etc etc.. vandaag thuis aan de slag,zaailingen oppotten...en dat zijn er heel veel.... ladenkast voor mijn tuinhuis maken,plantjes verhuizen naar de serre.alles water geven.
heidike_21 Geplaatst: 4 maart 2012 Geplaatst: 4 maart 2012 komt er terug al wat groen aan je kiwiplantjes eva ?Als dat zo is hebben ze uiteindelijk de reis overleefd de kiwi en de vijg hebben nog geen uitgroeiers. ze staan in de serre waar het steeds boven de 10 graden is dus ik ben niet helemaal positief... @Adrie;nee hoor, niet te moelijk gewone tl lampen(cool-white)ik heb ze nu 18 uur per dag aan. o jee , het zou een ramp zijn als ze het niet overleefd zouden hebben .Bij mij stond er toch werkelijk groen aan toen ze nog in de grond stonden hoor .Je laat maar weten wat je er anders voor in de plaats wil http://axelsmoestuin.weebly.com/
appelvrouw Geplaatst: 5 maart 2012 Geplaatst: 5 maart 2012 zo, even een tuinbreak. deze week druk bezig geweest. ik ben alleen steeds moe en wat duizelig dus het gaat met horten en stoten gespit, compost geschept, wortelonkruid gepluisd, rabarber geplant en mest gegeven, opgeruimd, st. janskruid in potjes gezet, houtsnippers gehaald, etc etc..vandaag thuis aan de slag,zaailingen oppotten...en dat zijn er heel veel.... ladenkast voor mijn tuinhuis maken,plantjes verhuizen naar de serre.alles water geven. Druk baasje! Easy aan af en toe..pak boek..zit. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Eva Geplaatst: 12 maart 2012 Auteur Geplaatst: 12 maart 2012 hé, wat heb ik heerlijk in de tuin gewerkt vandaag! ik ben erdoor gewoon in een opperbeste stemming geraakt het laatste stuk gespit (vermoeide spieren!) framboos verplant en nog wat gesnoeid, de takjes in de grond gezet, misschien slaan ze aan... de 3 laatste losse rabarberplanten in het rabarberbed gezet, koeienmest erover... bulten aarde uitgeharkt, mijn verhoogde wortelbed in orde gemaakt.zaaiklaar geharkt, stro eraf, onkruid eruit, wilg geknot én de takken geplaatst in de randen van het wortelbed. morgen ga ik in de volle grond zaaien!dat is voor mij het eerste teken dat het seizoen begonnen is...waarschijnlijk knikker ik er nog wel even wat doorzichtig plastic overheen.dan komen ze sneller op! maar eerst het bietenbed gereed maken...harken, onkruid eruit. morgen even alles rechtharken bij de blauwe bosbes en daar schors strooien.en er ook nog de daslook en longkruid uit planten. misschien kom ik er nog aan toe om even een sier randje te straten bij het algemene tuinpad...maar dan moet het hele pad waarschijnlijk ook... ach, stukje bij beetje hoor
Eva Geplaatst: 23 april 2012 Auteur Geplaatst: 23 april 2012 oh wat is het lang geleden dat ik hier wat gemeld heb... vandaag de pergola gemaakt.Sape (tuin-buurman)is mijn paadjes aan het straten dus dan kan hij maar beter weten waar de palen van de pergola komen!het werk was zó gedaan. waarom ik daar toch zo tegenop zag?ik hoef alleen nog van die dwarstukjes te zagen. dat doe ik lekker thuis met de decoupeerzaag...aan de pergola komt de aarbeienmuur. ik heb al 5 bakken die ik over twee palen kan verdelen. ik heb evie2 aardbeien in de bakken...ik ben benieuwd hoe ze het gaan doen!er komt alweer aardig wat onkruid op...vooral de heermoes steekt de kop op. iedere keer als ik het zie dan trek ik het uit.uiteindelijk komt het er op neer wie de langste aden heeft, de heermoes of ik... woensdag de aardappels poten. het is de enige dag dat ik kan deze week.zal ik er doorzichtig plastic overheen doen om ze sneller te laten bovenkomen? binnenkort ook maar weer eens een foto maken. de tuin ziet er zó anders uit nu!
appelvrouw Geplaatst: 23 april 2012 Geplaatst: 23 april 2012 Opeten dat heermoes!! (kan niet maar je kunt er wel versterkende gier mee maken..en vooor jezelf als thee geloof ik)Wat komt er verder aan/.over de pergola? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Eva Geplaatst: 23 april 2012 Auteur Geplaatst: 23 april 2012 ik ga versterkende gier maken met de heermoes....waarom weggooien als je er ook wat nuttigs mee kunt doen? ik heb nog 2 soorten kiwi die ik over de pergola wil laten klimmen.en als ik stekjes van de kamperfoelie krijg komt die er ook overheen..kamperfoelie ruikt zóoo lekker...de pergola zit aan het huisje vast en aan de achterkant van het huisje komen bloemen en een wingerd. die mag wat mij betreft over het huisje heen groeien ik wil ook nog graag wat hanging baskets aan de pergola en het huisje hangen...maar dat kan pas zodra alles gebeitst is.
jeanne-heijmans Geplaatst: 26 april 2012 Geplaatst: 26 april 2012 Hoi Eva, zoals je weet ben ik bezig met je adoptie komkommer, Nu zag ik vanmorgen dat er heel heel kleine vruchtjes aankomen,bloemetje is zelfs nog niet open,moet ik die nu verwijderen? Of gewoon door laten groeien? Het is de eerste maal dat ik ze zelf gezaaid heb,vorig seizoen had ik er een gekocht,en zo groot is het plantje nog niet. ik denk zo'n 15/18 cm. Misschien dat jij of iemand anders het wel weet.
thea Geplaatst: 26 april 2012 Geplaatst: 26 april 2012 ik ga versterkende gier maken met de heermoes....waarom weggooien als je er ook wat nuttigs mee kunt doen? ik heb nog 2 soorten kiwi die ik over de pergola wil laten klimmen.en als ik stekjes van de kamperfoelie krijg komt die er ook overheen..kamperfoelie ruikt zóoo lekker...En goed voor de nachtvlinders.Heb een stek van de rode kamperfoelie. http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Eva Geplaatst: 26 april 2012 Auteur Geplaatst: 26 april 2012 Hoi Eva, zoals je weet ben ik bezig met je adoptie komkommer, Nu zag ik vanmorgen dat er heel heel kleine vruchtjes aankomen,bloemetje is zelfs nog niet open,moet ik die nu verwijderen? Of gewoon door laten groeien? Het is de eerste maal dat ik ze zelf gezaaid heb,vorig seizoen had ik er een gekocht,en zo groot is het plantje nog niet. ik denk zo'n 15/18 cm. Misschien dat jij of iemand anders het wel weet.o haal die er maar vanaf!pas als ze zo'n 4-6 bladparen aan een kommerplant heb laat ik de bloemetjes misschien zitten...nu zijn ze nog niet groot en sterk genoeg... kamperfoelie ruikt zóoo lekker...En goed voor de nachtvlinders.Heb een stek van de rode kamperfoelie.zou ik die mogen hebben Thea? trouwens, zou jij me misschien kunnen vertellen hoe breed de yacon wordt? ik weet de lengte maar niet de breedte! die ene die ik (nog over) van jou heb leeft nog steeds!blijkbaar ben ik een ramp met die dingen...van drie mensen gekocht en van alle drie zijn er meerdere dood.ik heb pas laatst begrepen dat ze absoluut geen vorst verdragen.en ze stonden thuis in de koude serre...tja... af en toe ben ik een ...
thea Geplaatst: 27 april 2012 Geplaatst: 27 april 2012 Om planten te krijgen gaat er ook wel wat sneuvelen.De hoogte 150 tot 200 mtr.Goed jaar met zon krijg je bloemen,niet elke jaar.Daarom begin ik al vroeg om planten te krijgen ,om zoo ook bloemen te krijgen. De breedte is 0,50 cm .Je moet ze wel beschut neer zetten.De rode kamperfoelie stek kan je wel krijgen .Heb vorig jaar div gestekt en er is één aangeslagen en heeft er alweer twee blaadjes erbij. http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
jeanne-heijmans Geplaatst: 27 april 2012 Geplaatst: 27 april 2012 Hoi Eva, ik heb ze er afgehaald,wel 7. Maar het wil in ieder geval wel.
Aanbevolen berichten