AartVV Geplaatst: 25 april 2021 Geplaatst: 25 april 2021 Wij willen bij Dave Storm een kas aanschaffen. 2,50 breed, 3,00 lang. Dat is de maximale maat die ik met goed fatsoen kwijt kan. Ligging NO/ZW De vragen: - Hoeveel luchtramen moet ik laten plaatsen? - Welke mix automatisch/manueel? Ik heb me inmiddels al suf gelezen op o.a. dit forum maar kom er toch niet echt uit.... Quote
AshaiRey Geplaatst: 26 april 2021 Geplaatst: 26 april 2021 1 of 2 ramen is genoeg. De deur kan ook open gezet worden. Automatisch kost iets meer maar je wordt er zoveel blijer van in de toekomst. Je heb er geen omkijken meer naar. Quote Groetjes,Bram
Jorieke123 Geplaatst: 26 april 2021 Geplaatst: 26 april 2021 Automatisch vond ik niet handig, we hadden zo'n ding op ons kleinere kasje. Het ding stond dan regelmatig nog open omdat het best warm was, maar er al wel zo'n grote onweersbui op komst was. Met veel wind. En dan gaat ie dus mooi niet dicht Ik heb ze voor onze nieuwe kas dus niet genomen. Nou moet ik wel zeggen dat wij altijd bij huis zijn (waar de kas ook staat) en we het dan dus elke dag zelf zouden kunnen doen. Al staat alles de hele zomer gewoon open, tenzij het stormt. Ik denk dat ik 2 ramen zou nemen, dan kan je ook nog wisselen met waar de wind vandaan komt. Dat je dan die aan de andere zijde open zet. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
tuinLB Geplaatst: 26 april 2021 Geplaatst: 26 april 2021 Ik heb 2 ramen in de kas van 4 bij 2, ik heb de automatische openers hier nog ergens liggen maar ik gebruik ze niet, beetje met de zelfde redenen als Jorieke. Vooral het feit dat ze vaak langer open blijven dan gewenst is zeker in het voor en najaar een probleempje. Quote
simonvb Geplaatst: 26 april 2021 Geplaatst: 26 april 2021 Ik vind de automatische openers zeer goed werken en zeer gemakkelijk. Heb de problemen tijdens een storm nog niet meegemaakt. Ze blijven hier ook niet langer open dan gewenst, dit stel je zelf ruw in wanneer je ze hangt. Enkel bij voorspelling van zeer zware storm durf ik ze eruit klikken zodat de ramen zeker niet openen. Ik zou ook twee ramen nemen, betere winddoorstroming en koelt dus beter. Denk ook dat dit helpt moest de wind tijdens een storm toch de kas inslaan, gaat ie wss langs andere raam eruit. Quote
Jane Doe Geplaatst: 26 april 2021 Geplaatst: 26 april 2021 2 ramen die aan weers zijde tegenover gesteld open kunnen. Van de kleine kas zijn de ramen met de hand, ochtend open en avond dicht. Van de grote gaan automatisch, maar bedienenn we met de hand. Met slecht weer blijven ze of gaan ze dicht, een beetje werk maar wel zo veilig. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.