Ruderalis Posted May 11, 2021 Share Posted May 11, 2021 (edited) Bij deze de aftrap van het nieuwe Pompoenen seizoen in een nieuw topic, dat het een mooi en leerzaam topic met veel foto’s mag worden!🤙 Mijn eerste Atlantic Giant staat nu 36 uur na opkomst voor het eerst buiten, voorlopig gaat ie in de namiddag weer naar binnen lekker warm op de warmte mat, zodra die goed geworteld is wordt ie eerst nog overgepot. Edited May 12, 2021 by Ruderalis Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annem@rie Posted May 11, 2021 Share Posted May 11, 2021 De eerste @Ruderalis? Hoeveel ga je er zetten? Ik zou willen dat ik hier een plekje voor had, wat een joekels worden dat! Lukt het je om ze van een groot formaat te kweken? Vanwege het plaatsgebrek worden het wat kleinere bij mij. Dit jaar alleen de Jaradale en de 898 squash. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruderalis Posted May 11, 2021 Author Share Posted May 11, 2021 @Annem@rie, ik ga er maar 1tje kweken op een micro stukje grond maar ik wil wel graag wat backup hebben mocht er ergens wat mis gaan, verder had ik gehoopt iets meer keus te hebben, maar voorlopig zet ik alles op deze aangezien ie erg potent lijkt!👍 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liesje Posted May 11, 2021 Share Posted May 11, 2021 Bij mij is de moestuin (2 percelen van 20x5) afgelopen weekend omgespit en klaar gemaakt. Het hele linkerperceel heb ik gereserveerd voor pompoenen. Ik heb 8 reuzenpompoenen voorgezaaid, 20 flespompoenen en 40 gewone eetbare. Ik heb geen idee of ik ze allemaal kwijt ga kunnen binnen de plantafstand, maar plantjes weg geven kan natuurlijk altijd. Ik ben vooral heel benieuwd naar de reuzenpompoenen! Dit gaat mijn eerste keer worden dat ik ze teel. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruderalis Posted May 11, 2021 Author Share Posted May 11, 2021 @ Liesje , leuk dat je ook reuzen pompoenen gaat kweken, ben er zeer benieuwd naar, Je hebt een stuk meer ruimte dan ik dus daar kan een flinke jongen uitkomen.🤞 Mijn 36 uur oude Atlantic Giant staat inmiddels weer warm binnen, Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted May 11, 2021 Share Posted May 11, 2021 Ik ben nog maar net begonnen met zaaien, vind het er nog steeds het weer niet naar. Ik heb nu 4 butternuts, een marina di Chioggia een flat white boer en een jumbo banana boven. Maar moet de andere zaden eens tevoorschijn halen, ik ben lui maar vindt het ook nog niet het weer op aan de pompoenen te beginnen. Ik ga wel voor een plant of twaalf. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruderalis Posted May 12, 2021 Author Share Posted May 12, 2021 Er bestaan nu 2 topics pompoenen 2021 naast elkaar dus kan deze wel weg lijkt mij!😆 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts