Ga naar inhoud

Teeltwedstrijd Aubergine Fengyuan Purple 2012

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

het gekke is dat ik via google ook niets erover kan vinden.

Het blad ziet er verder goed uit (dus niet krullend etc.) en de nieuwe blaadjes vertonen ook die kleur.

ik zal ze voorlopig weer binnen houden en de vitrage weer dicht en misschien even in een ander potje.

wie weet herstelt ie zich weer. ik wacht het rustig af

Geplaatst:

De paarse verkleuring is een symptoom van een fosfaat gebrek veroorzaakt door de kou. Gewoon nog wat warmer zetten en het trekt wel weer weg. Je kan voor de zekerheid een beetje voeding meegeven met wat meer P erin, maar is niet noodzakelijk. Ik zou ze eerder een wat groter potje geven, hebben ze ook weer een grotere buffer voor eventuele temperatuurschommelingen.

Geplaatst:

Die link had ik van de week ook al bekeken, met die nieuwsbrief waar altijd veeeeel te veeeel info te vinden is

Dat snoeien snap ik niet helemaal, maar die bladeren die in die oksels groeien moet ik dus dieven net als stamtomaten?

Snoeien snap ik nog niet helemaal. Heel stom misschien, maar ik vind het echt zo moeilijk iets weg te knippen of te halen. Bloempjes lijken me beter te verwijderen, daar nog aardig wat over gelezen. Ook over andere vruchtgewassen en dan ga je toch steeds beter snappen hoe een plant groeit en wat hij doet. Dan is het makkelijker om een beslissing te nemen wat goed is en wat niet.

Maar ben nog steeds apentrots op mijn plant!!!

Ik heb er nu 3, die andere houd ik bewust wat klein nu, dit is gewoon dé plant en dan heb ik er 2 reserve.

Ik wil wel weer eens een update zien van iedereen hoor

Geplaatst:

Nee nee Randje. Van mij even geen update meer. Het is een wedstrijd he ? De mijne zit bekant tegen het plafond. Ik verwijder inderdaad alle bloemen, die sowieso. Beide planten ga ik 2 aubergine's laten maken verderop in het seizoen. Ik ben nu met een uitvinding bezig om de vrucht tot een ongebogen ( = langere ) vorm te dwingen. Met speciale mestmixen ben ik bezig om om de week een aanpassing van concentraten te kunnen gaan geven. Ook door de oppasser tijdens mijn vakantie.. De Plek op de tuin is inmiddels geprepareerd ( geheim ), met voldoende bescherming tegen mogelijk ongedierte en mede - wedstrijd - concurrenten.

Nee. van mij geen update ....

Geplaatst:
De Plek op de tuin is inmiddels geprepareerd ( geheim ), met voldoende bescherming tegen mogelijk ongedierte en mede - wedstrijd - concurrenten.

Nee. van mij geen update ....

Ook van mij geen update . Net als bij Bit heeft ook bij mij momenteel de beveiliging een hoge prioriteit. U bent gewaarschuwd !

fengyuanbewaker69101335204990.jpg

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Ik doe ook geen update voorlopig....de plant groeit gewoon niet, geen bloemen, dus niks weg te knippen....is nog net zo groot als de laatste update

echt waar hoor!!

Heb de kat z'n pistool maar weer afgepakt....heeft ie voorlopig niet nodig.....ook de planken, waartussen de aubergines recht moeten groeien, weer even in de schuur opgeborgen....anders trekken ze nog krom

Geplaatst:

Nou bij mij doen ze het ook niet zo hoor Geedee, ik heb er 2, mochten er bij de een bloemetjes komen die zou ik dan verwijderen, en bij de andere laat ik ze zitten, ik heb er een in een grotere pot gezet, maar nou die groeit net zoals die ander die ik niet verpoot heb. Persoonlijk denk ik dat je mij kan afschrijven voor de wedstrijd, maar mijn schoondochter is gek op aubergine, dus alles wat er eventueel mag komen is voor haar. Ben toch wel zeer benieuwd wie de langste aubergine krijgt. succes allemaal

Geplaatst:

Ik zeg altijd maar: Wat niet in de groei van de plant gaat zitten zal er wel in de lengtegroei van de vrucht uit gaan komen! Je weet het niet!

Geplaatst:
Ik doe ook geen update voorlopig....de plant groeit gewoon niet, ...is nog net zo groot als de laatste update echt waar hoor!!
He is het nou serieus of niet De plant binnen achter het raam bij 18-20 graden groeit geweldig, de twee planten in de kas groeien traag/niet maar het is ook zo k k k k koud nu ('s nachts sowieso) Komt helemaal goed
Geplaatst:

Ja hij staat ook inderdaad al een tijdje in de kas....heeft alleen rode nerfjes gekregen en wat krommere blaadjes.....groei zit er niet in.....eind van de week is er heel mooi en warm weer voorspeld.....als ik een bloemetje zie, doe ik weer een update

Geplaatst:

Hier dan even een update vanuit het Fengyuan-oerwoud!!

En ik dacht nog wel dat die planten erg moeilijk zouden zijn om zelf op te kweken vanuit zaad. Tja, ... dan zaai je gewoon wat meer zaadjes. Met het gevolg dat ik nu een klein oerwoudje op een dienblad in de vensterbank heb staan. En wat zie ik afgelopen week...... in het potje waar ik 3 zaadjes in gedaan had, en er maar 2 opgekomen waren, komt nu in enen nog een plantje. Zal dan die 3e toch ook nog opkomen??? Hieronder een fotootje ervan.

Hoe groot/klein worden deze plantjes eigenlijk?

imag175431421335477461.jpg

Geplaatst:

Haha ik moet wel lachen hoor jullie durven gewoon geen foto's meer te laten zien

Vandaag heeft de mijne voor het eerst even buitengestaan, geen wind, lekker warm in gezelschap van de peper en paprika plantjes heeft 'ie genoten op het randje van de vijver

Hij is toch ook weer flink gegroeid en ik vind hem er echt geweldig mooi uitzien

img9004-b-wedstrijd-aubergine-29-423961335731748.jpg

Geplaatst:

Wow, die ziet er idd mooi uit zeg. Ik verheug me er al op om de mijne straks ook zo te zien.

Ik vraag me trouwens wel af of jullie maar 1 of toch meerdere planten hebben. Ik kan altijd moeilijk dingen wegdoen, met het gevolg dat ik nu dus 9 plantjes heb staan. Inclusief die kleine nakomeling. Want ja. Stel je eens voor dat er eens 1 knalt. En ik heb zelfs nog zaden over!

Geplaatst:

Dank je wel!

Ze worden vanzelf groter hoor!

Ik heb 2 zaden de eerste ronde gezaaid en 2 iets later.

Dit is gewoon mijn plant, z'n broertje is iets kleiner, staat in een kleinere pot ook want 2 joekels kan ik niet kwijt.

En van de 2e zaaironde is 'ie nog iets kleiner en die probeer ik ook klein te houden. Het 2e plantje daarvan heb ik weg gegeven.

Heb te veel leuks om en te weinig ruimte om meer dan 1 plant te hebben

Maar ze mogen nog heel even blijven als reserve en dan zouden ze echt weg moeten.

Maar tot nu vind ik hem geweldig dus volgend jaar zou ik hem weer kunnen zaaien!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...