Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Teeltwedstrijd Aubergine Fengyuan Purple 2012


LucV

Aanbevolen berichten

Dank je wel!

 

Ze worden vanzelf groter hoor!

 

Ik heb 2 zaden de eerste ronde gezaaid en 2 iets later.

Dit is gewoon mijn plant, z'n broertje is iets kleiner, staat in een kleinere pot ook want 2 joekels kan ik niet kwijt.

En van de 2e zaaironde is 'ie nog iets kleiner en die probeer ik ook klein te houden. Het 2e plantje daarvan heb ik weg gegeven.

Heb te veel leuks om en te weinig ruimte om meer dan 1 plant te hebben

Maar ze mogen nog heel even blijven als reserve en dan zouden ze echt weg moeten.

Maar tot nu vind ik hem geweldig dus volgend jaar zou ik hem weer kunnen zaaien!

niet zomaar wegdoen hoor!

ik zit nog steeds zonder...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de wedstrijd aubergine voor de 4e x verpot, was wel een beetje hard nodig. Staat nu even in het koude kasje, en gaat na volgende week ( de laatste kou ) de tuin op. Van de week voor het eerst mest gehad ( een klein beetje ) en de 1e bloemen zijn te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan best! Je zet hem op een tafeltje en de vrucht mag dan langs de tafel naar beneden groeien.

Mijn auberginetjes hebben de molsaarde overleeft (Er is een oud Frans spreekwoord: wat goed is voor God is nog niet goed voor de boer..dat gaat in dit geval op voor de radijs en de aubergine) en worden zowaar verpoot

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag even foto's wezen maken, dit is mijn grootste:

fengyuan00160931336937664.jpgfengyuan00290421336937674.jpg

 

De nerven zijn wel ietsje paarser geworden inmiddels maar nog steeds erg groen. Maar hij is dan ook nog niet zoveel buiten geweest.

 

Inmiddels de eerste bloemen verwijderd.

Maybe Slowpoke is pretty slow downstairs in the feet, but he's pretty fast upstairs in the cabeza.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit stiekem met veel leedvermaak dit topic te volgen. Vorig jaar had ik ook aubergine. Veel gekregen plantjes. Bijna allemaal aan Jasmin gegeven. Mijn eigen plantjes gingen al snel naar de aubergine-hemel. 2 plantjes van Jasmin teruggekregen. Naar-binnen-naar-buiten-naar-binnen-vol-beestjes-omgewaaid-wel-bloemen-maar-geen-vruchten-en-nog-veel-mee-rellende. Ik heb uiteindelijk 1 heul lullig auberginetje gekweekt. Op de bbq, hap-slik-weg. Er zat zeker voor 250 euro arbeidsloon in dat ene vruchtje.

Ik wil nooooooit meer aubergine.

 

Grijns.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha, wat een drama. hoor wel meer van zulke verhalen. Ik ben vorig jaar begonnen met kweken en in het tuincentrum zag ik een aubergine plantje, beetje ielig ding wel maar dat vond ik een groot succes, heb hem verpot in een iets groter potje en later nog een keer. hoewel hij uiteindelijk in een nog veel te kleine pot stond heb ik er toch twee dikke aubergines vanaf kunnen halen. dus ik vond het een groot succes, dit jaar heb ik verschillende soorten, kermit, baby belle, antares (die van vorig jaar) en dan de fengyuan. ik ben benieuwd wat het gaat worden dit jaar.

Maybe Slowpoke is pretty slow downstairs in the feet, but he's pretty fast upstairs in the cabeza.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn wedstrijdaubergines doen ook niet wat ik ervan verwacht had. Wel aardige planten maar echt de hoogte in willen ze niet en zoiets is toch echt noodzakelijk willen er ooit kampioenvruchten aan gaan groeien. Het is zelfs zo erg dat ik me schaam om er foto's van op dit forum te zetten. De door de forumbeheerder gestelde verwachtingen worden bij lange na niet waargemaakt en vanwege de daardoor ernstig gederfde tuinvreugde waar ik psychisch steeds meer onder lijd denk ik er aan om je aan te klagen Luc . Via een amerikaanse advokaat moet voor zoiets toch minstens 2.000.000 dollar binnen te halen zijn . Maar misschien valt er onderling wat te schikken zodat die stap niet nodig is ? 200 dollar misschien ?

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow Frans ? Vreemd. Bij mij gaan ze als een tierelier. De laatste x verpot nu. Was al bijna niet meer te hanteren dat ding ( met z'n tweeën gedaan ) Geef al wel beetje mest. 3 bloemen per plant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaaaajaaaa Frans

 

Hier groeit de winnaar nog gewoon prima. Binnenkort uitplanten in de kas en de eerste bloem tot ontwikkeling laten komen. Wat komen er trouwens veel bloemetjes per tros, ik heb de eerste 2 trosjes aan elke stengel maar verwijderd omdat ik hem toch nog niet uit kon planten.

dscf009880231337450311.JPG

 

Overigens zijn de andere 2 plantjes nog wel klein, waarvan 1 erg klein (staan ook in de kas waar het de afgelopen maand natuurlijk niet erg warm was).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Jorg changed the title to Teeltwedstrijd Aubergine Fengyuan Purple 2012
  • Jorg unpinned this topic

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...