Jump to content

Gezocht oerprei en oliefantenknoflook

Recommended Posts

Geen punt ik kan je eind vd zomer na de oogst van beide enkele tenen sturen. De verzendkosten van Frankrijk naar t buitenland zijn niet mis, als je een aanbod uit de buurt krijgt zou ik die aannemen. Zo niet help me herinneren zo tegen eind juli..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Ik heb ook wel olifantenknoflook en woon in Dld. Moet wel even afwachten hoe de bollen straks eruitzien, maar tot nu toe (even afkloppen) groeien ze goed. Ik hoop dus op veel grote bollen. Nog niet oogstrijp, het loof is nog veel te groen.

Lief dat jullie al aanbieden, is er iets waar jullie nog naar op zoek zijn Appelvrouw en Flup? 

Trouwens Appelvrouw wat ik me bij jou steeds af vraag is off topic, maar stel die toch vergeef het me. Frankrijk heeft zulke prachtige kippenrassen, maar juist die rassen mis ik bij jou? De Poule de Bresse en Barbezieux die hier scharrelen zijn speciaal uit Frankrijk gebracht en hebben Nederlandse/Duitse rassen meegenomen, ja de nlers en de-ers zijn het niet met elkaar eens van welk land ze nu echt zijn. Is zo een grens gevalletje.

21 uren geleden, Jane Doe zei:

maar juist die rassen

Maar wij hebben ook hele speciale Franse rassen Jane, die zijn van hier van de Pays Hautes: Rode Siffletsfermiers en de zwarten zijn variétés de poubelles 😅. Super Frans! Voor de witte kleur hebben we nog een Sussex erbij, niet Frans maar wel lekkere eitjes.

Nee ik zoek ook niks, help me wel herinneren tegen dat de tenen geoogst zijn.

• Like 1

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Ik heb wel wat broedbolletjes van de oerprei over. Als ik oogst, bewaar ik de bolletjes en eet ik de rest. Er zitten tot nu toe aan elke preistengel minstens twee bolletjes, dus dat komt goed. 

Mijn olifantenknoflook is helaas minder goed, van de vijf tenen die ik kocht en plantte, zijn er maar twee opgekomen, dus die heb ik niet over.

Appelvrouw ook al geen wensen, wie weet later. Zijn dat oude (land)rassen of hybriden, ze komen me niet bekend voor niet dat ik ze alle ken.

Met oerprei ben ik al heel blij, jammer van je oliefantenknoflook wie weet kun je ook wat krijgen.

Zoneman is gek op vers uit te tuin snoepen, uigroen knabbeld hij zo weg. Egyptische ui is wat scherp al smaakt dat hem goed. Snijkool samen met de kips snoepen, aardbeien bijna rood plukken. 

@Arja Ik had ook veel broedbollen gezaaid, maar daarvan is niks opgekomen, gek genoeg. Gelukkig  deden de tenen het een stuk beter, die zijn wel allemaal opgekomen, al zijn het geen snelle kiemers en groeiers in het begin.

• 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Appelvrouw zijn dat moderne rassen, zoveel mooie rassen hebben jullie daar. 

Wanneer is eigelijk de oogsttijd van de oliefantenknoflook, van de tenen denk dat we niet zoveel geluk zullen hebben met broedbollen. Niet zo makkelijk als ik dat alles zo gelezen heb, denk dat tenen een zekerder begin is.

Op 23-6-2021 om 20:36, appelvrouw zei:

variétés de poubelles 😅.

Heet dat echt zo of is dat potjes-frans?  🤣

• Like 1

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

• 4 weeks later...
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...