Jane Doe Posted June 22, 2021 Share Posted June 22, 2021 Kan ik van iemand oerprei en/of oliefanten "krijgen", graag per pb voor kosten en adres wisseling. Of mocht je zelf nog wat zoeken wat ik heb ruilen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted June 22, 2021 Share Posted June 22, 2021 Geen punt ik kan je eind vd zomer na de oogst van beide enkele tenen sturen. De verzendkosten van Frankrijk naar t buitenland zijn niet mis, als je een aanbod uit de buurt krijgt zou ik die aannemen. Zo niet help me herinneren zo tegen eind juli.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted June 22, 2021 Share Posted June 22, 2021 Ik heb ook wel olifantenknoflook en woon in Dld. Moet wel even afwachten hoe de bollen straks eruitzien, maar tot nu toe (even afkloppen) groeien ze goed. Ik hoop dus op veel grote bollen. Nog niet oogstrijp, het loof is nog veel te groen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted June 22, 2021 Author Share Posted June 22, 2021 Lief dat jullie al aanbieden, is er iets waar jullie nog naar op zoek zijn Appelvrouw en Flup? Trouwens Appelvrouw wat ik me bij jou steeds af vraag is off topic, maar stel die toch vergeef het me. Frankrijk heeft zulke prachtige kippenrassen, maar juist die rassen mis ik bij jou? De Poule de Bresse en Barbezieux die hier scharrelen zijn speciaal uit Frankrijk gebracht en hebben Nederlandse/Duitse rassen meegenomen, ja de nlers en de-ers zijn het niet met elkaar eens van welk land ze nu echt zijn. Is zo een grens gevalletje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted June 23, 2021 Share Posted June 23, 2021 Ben niet specifiek naar iets op zoek eigenlijk, er schiet mij niks te binnen. Heb nu al veel te veel eigenlijk. Wel lief van je aanbod, maar weet echt niks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted June 23, 2021 Author Share Posted June 23, 2021 Wie weet later, je weet me te vinden op het forum 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted June 23, 2021 Share Posted June 23, 2021 21 uren geleden, Jane Doe zei: maar juist die rassen Maar wij hebben ook hele speciale Franse rassen Jane, die zijn van hier van de Pays Hautes: Rode Siffletsfermiers en de zwarten zijn variétés de poubelles 😅. Super Frans! Voor de witte kleur hebben we nog een Sussex erbij, niet Frans maar wel lekkere eitjes. Nee ik zoek ook niks, help me wel herinneren tegen dat de tenen geoogst zijn. 1 We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moonsparkle Posted June 23, 2021 Share Posted June 23, 2021 Hier nog iemand die wel interesse heeft😄 als iemand overheeft, ik wil er uiteraard ook voor betalen. Heb geen mega tuin dus ik heb niet veel nodig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arja Posted June 23, 2021 Share Posted June 23, 2021 Ik heb wel wat broedbolletjes van de oerprei over. Als ik oogst, bewaar ik de bolletjes en eet ik de rest. Er zitten tot nu toe aan elke preistengel minstens twee bolletjes, dus dat komt goed. Mijn olifantenknoflook is helaas minder goed, van de vijf tenen die ik kocht en plantte, zijn er maar twee opgekomen, dus die heb ik niet over. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted June 23, 2021 Author Share Posted June 23, 2021 Appelvrouw ook al geen wensen, wie weet later. Zijn dat oude (land)rassen of hybriden, ze komen me niet bekend voor niet dat ik ze alle ken. Met oerprei ben ik al heel blij, jammer van je oliefantenknoflook wie weet kun je ook wat krijgen. Zoneman is gek op vers uit te tuin snoepen, uigroen knabbeld hij zo weg. Egyptische ui is wat scherp al smaakt dat hem goed. Snijkool samen met de kips snoepen, aardbeien bijna rood plukken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted June 23, 2021 Share Posted June 23, 2021 @Arja Ik had ook veel broedbollen gezaaid, maar daarvan is niks opgekomen, gek genoeg. Gelukkig deden de tenen het een stuk beter, die zijn wel allemaal opgekomen, al zijn het geen snelle kiemers en groeiers in het begin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ellen1 Posted June 30, 2021 Share Posted June 30, 2021 Hier ook broedbolletjes van oerprei over. Laat maar weten als je belangstelling hebt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted July 2, 2021 Author Share Posted July 2, 2021 Ow ja zekers, maar heb nog wel geduld hoor. Geen idee wanneer die te oogsten en versturen zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ellen1 Posted July 2, 2021 Share Posted July 2, 2021 Ben ze nu aan het oogsten, dus kan ze nu ook al versturen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted July 20, 2021 Author Share Posted July 20, 2021 Ellen alvast bedankt voor de oerprei, de egyptische uitjes komen jouw kant op. Wat een pret met al dat ruilen, prachtige manier al dat moois in stand te houden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted August 7, 2021 Author Share Posted August 7, 2021 Appelvrouw zijn dat moderne rassen, zoveel mooie rassen hebben jullie daar. Wanneer is eigelijk de oogsttijd van de oliefantenknoflook, van de tenen denk dat we niet zoveel geluk zullen hebben met broedbollen. Niet zo makkelijk als ik dat alles zo gelezen heb, denk dat tenen een zekerder begin is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted August 13, 2021 Share Posted August 13, 2021 Jane ik heb dit voor je liggen en pak een doosje in die iemand n Nederland op de bus kan doen. Wil je me een adres sturen? 1 We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
speets Posted August 13, 2021 Share Posted August 13, 2021 Op 23-6-2021 om 20:36, appelvrouw zei: variétés de poubelles 😅. Heet dat echt zo of is dat potjes-frans? 🤣 1 "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted August 13, 2021 Author Share Posted August 13, 2021 Wat lief van je Appelvrouw, stuur je vanavond pbtje met adres. Wat een prachtige tenen en broedbollen, moet ik de broedpollen nu wel of niet pellen wat is het beste die te poten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted September 7, 2021 Author Share Posted September 7, 2021 De olifanten en oerprei laten zich al zien, ben zo blij dansje. wat mij betreft mag dit topic gesloten worden, zou een moderator zo vriendelijk willen zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts