Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Hallo


Chaotically Gardening

Aanbevolen berichten

Hallo en goeden dag, heb al langer het forum bekeken en nu een account gemaakt.

 

Ik huur een moestuintje van een privé eigenaar, deze is 200 vierkante meter.

 

Heb deze tuin dit jaar officieel overgenomen en stevig aangepakt zodat ik minder werk hoef te verrichten, dit omdat mijn gezondheid niet al te best is.

Heb ook eigenhandig een tunnelkas neergezet, het duurde wel 1,5 jaar maar hij staat er.

 

Ik ben geen geleerde houtwerker maar ben blij met het eindresultaat.

 

Heb een aantal verhoogde bakken om minder te bukken.

 

Had de planten voor de tunnelkas te lang in een stekbak en pas midden juni in de tunnelkas gezet.

 

Foto's zeggen meer dan woorden.

 

Met vriendelijke groet,

Chaotically Gardening 

20210618_185449.jpg

20210627_163606.jpg

20210627_163601.jpg

20210630_213502.jpg

20210630_213514.jpg

aangepast door Chaotically Gardening
Leesbaarheid
  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eh, chaotically? Ik vind het erg geordend. Maar je bedoelt misschien dat je geen strakke planning hebt. Dan hou je er vast ook plezier in want het onverwachte dient zich vaak aan bij tuinieren. 

 

Wat zijn dat voor hoge bakken buiten? Ik wil ook wel zoiets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@fre3ke

 

Dit is de plantenbak verhoogd van vidaxl.nl, ik kan je aanraden om deze in de veiling te bemachtigen(is anders duur).

 

De bak heeft geen bodem, ik heb mijn bakken goed gevuld met oud hout, bladeren, kippenmest met zaagsel en stro met konijnen mest.

Daarna met 3 zakken 70 liter potgrond tot de rand gevuld, dit zakt nog dus nog 3 zakken voor het geval dat.

 

Hoop dat dit helpt.

 

Foto 1: bezig met vullen, moest het nog meer vullen anders moeten er nog meer zakken aarde in.

 

Foto 2: het vull hout wat het liefst de bak tot de helft of hoger vult en muizen en ratten hopelijk uit de bak houd.

Dit was oud verrot acacia hout.

 

Foto 3: is van een redelijk nieuwe vierkante bak(100 × 100× 70cm hoog) 700 liter, dus heel wat dode takken onderin.

Had ook gaas gebruikt op de bodem tegen muizen en ratten.

 

Potgrond is al tot de richel gezakt, dus als het weer geheel vol moet zijn het 2 zakken van 70 liter.

Als het regent loopt water en grond ook uit de hoeken van de bak.

Heb er voor gekozen om de bak niet meer volledig te vullen, zo kun je planten beschermen tegen harde wind.

 

Slakken zijn ook dol op verhoogde bakken, aardbeien zijn dus niet geschikt(had die er eerst in, meeste was aangevreten).

20200803_223720.jpg

20200913_144511.jpg

20210415_203017.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Chaotically Gardening said:

Slakken zijn ook dol op verhoogde bakken,

Oeps, slakken was wel een reden dat ik zulke bakken wilde. Naast het gemak van niet door de knieën moeten, uiteraard. Ik dacht dat het slakken wat zou tegenhouden. Maar de slakken verschuilen zich misschien juist in de hoeken.

 

In ieder geval veel dank voor alle informatie. Ik wilde het ook zo gaan opbouwen, als Hügelkultur. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...