Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi allemaal,

Als nieuwe deelnemer van het forum kom ik me graag even voorstellen.

Ik ben Muggenstift, 30 jaar en nog een echte rookie op het gebied van tuinieren.

De weinige ervaring die ik op heb gedaan heb ik opgedaan door het tuinieren op mijn terras in potten.

Vanaf deze week ben ik de trotse nieuwe eigenaar van een volkstuin. 

De tuin is erg netjes onderhouden en er staat veel lekkers in. 

Omdat ik pas net kom kijken wil ik hem voor dit seizoen nog zo bijhouden en volgend seizoen wil ik hem toch iets kleiner opzetten.

Ik denk dat ik hier nog heel veel van jullie allemaal kan leren.

Tot snel!

Groeten Muggenstift

• Like 2
Geplaatst:

Ben ook benieuwd naar je tuin. Wat fijn dat je hem zo goed verzorgd aangeleverd krijgt. Op ons complex is dat helaas niet altijd het geval.... welkom in ieder geval!

Geplaatst:

Bij het huisje staan veel vaste sierplanten en aan de voorkant is de moestuin. Ik wil wat van de sierplanten gaan weggeven en daar gras gaan zaaien zodat onze dochter er kan spelen. We willen ook een picknicktafel en wellicht iets van een firepit. Maar dat is voor de toekomst. 

Aan de voorkant is dus de moestuin. Met een tomatenkas, meerdere rijen van verschillende soorten aardbeien, er zijn aardappelen, rabarber, meloen, druiven, een appelboom, courgette, sperziebonen, bloemkool, spitskool, prei, aalbessen, 2 kersenbomen, een notenboom en een pruimenboom. Ongetwijfeld vergeet ik nu nog wat. 

Voor dit jaar is het dus vooral een uitdaging om zoveel bij te houden en te gaan bedenken wat we hier volgend jaar willen oogsten. 

Geplaatst:

Zo, je valt dus zo een een goed gevulde voorraadkast met groenten?👍

Het ziet er uit als een mooi plekje, leuk om opnieuw in te delen.

Neem je tijd.

Je kan hier op dit forum een Blog bijhouden. Ik vind het zelf erg fijn om de seizoenen en jaren terug te kunnen lezen.

Geplaatst:

Variatie is leuk, maar je moet wel van iedere soort leren hoe het werkt. Ik loop daar heel erg tegenaan met het fruit, alles moet weer anders bemest en gesnoeid worden, en is weer gevoelig voor andere plagen. Het is inderdaad een uitdaging. Hou vol, en hou plezier erin.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...