EvaB65 Geplaatst: 7 juli 2021 Geplaatst: 7 juli 2021 We hebben een vrij plekje in onze moestuin. Wat kan je nu nog zaaien dat eind september/ begin oktober geoogst kan worden? Quote
acpronk Geplaatst: 7 juli 2021 Geplaatst: 7 juli 2021 Sla, spinazie, sommige koolsoorten zoals paksoi en Chinese kool.Onder andere Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Patrijs Geplaatst: 7 juli 2021 Geplaatst: 7 juli 2021 De zoekfunctie hier geeft antwoord: Wat zaaien / planten in juli - Huiskamer - Moestuin Forum Ik denk dat je ook nog wel wat kan zaaien uit de lijst: wat zaaien in juni. Quote De moestuin van Patrijs
rorror Geplaatst: 7 juli 2021 Geplaatst: 7 juli 2021 Heb zelf gister nog 20snijbonen gelegd. Wel wat laat, maar vorig jaar lukte het ook, weer was wel beter toen. Dus we zien het vanzelf wel. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
redzebra Geplaatst: 7 juli 2021 Geplaatst: 7 juli 2021 boontjes worden hier dit weekend ook nog gezaaid, knolvenkel kan ook nog 😀 je kan zelfs nog meedoen met de wedstrijd info 1 Quote
HuubvG Geplaatst: 7 juli 2021 Geplaatst: 7 juli 2021 Het is frappant @redzebra. Ik had een paar weken voor de langste dag - 21 juni - eigenlijk een hoop aanmeldingen verwacht. Het schijnt dat de meeste tuiniers de zaden eind van het jaar bestellen, hooguit in het vroege voorjaar. Ikzelf koop elk seizoen, elke maand zaden bij die dan gezaaid kunnen worden. Maar er zijn geen nieuwe aanmeldingen meer. Of het is onbekendheid, onwetendheid, of gebrek aan animo voor de knolvenkel. Vandaar dat er veel zaden overgebleven zijn. @EvaB65, op verpakkingen van zaden staat altijd vermeld: zaaien van ... tot... Vaak zaai je zodra het al kan, maar vergeet je te letten op wanneer het nog kan. Dat geeft mogelijkheden. Zie ook de lijst die Patrijs hierboven heeft gelinkt. 2 Quote
Moonsparkle Geplaatst: 8 juli 2021 Geplaatst: 8 juli 2021 Je kunt ook voor volgend jaar beginnen met boerenkool en bloemkool Of sperziebonen kan nu ook nog wel Quote
Swa Geplaatst: 9 juli 2021 Geplaatst: 9 juli 2021 Ook nog dit: Bieslook Radijs (zet eens een andere soort dan de gewone rode bolletjes) Raapjes Wortelen Peterselie Ajuin Biet Selder Tijm Vroege aardappel Alles hoeft niet super groot uitgegroeid te zijn als je oogst. Een klein ajuintje of aardappeltje is ook lekker. Misschien ook nog wat bloemen, daar ben ik niet zo in thuis. En zeker ook groenbemester zoals blauwe lupine en voederwikke, ook boekweit is net op tijd. Quote
Moonsparkle Geplaatst: 9 juli 2021 Geplaatst: 9 juli 2021 (aangepast) Wortel kan nu nog? Ik heb het idee dat die echt wel veel tijd nodig hebben, natuurlijk is het koud geweest maar ik heb ze er vanaf februari/maart in en kan nu af en toe oogsten. Misschien Parijse wortels wel die worden ook niet groot. 9 juli 2021 aangepast door Moonsparkle Quote
Mellie Geplaatst: 11 juli 2021 Geplaatst: 11 juli 2021 Wortel kan wel hoor. Ik zaai die nog wel eens in augustus, omdat mijn kinderen die zo lekker vinden en al helemaal als het baby worteltjes zijn. Verwacht dus geen joekels van wortel. Mini worteltjes. Ook heel lekker 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.