Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het is frappant @redzebra. Ik had een paar weken voor de langste dag - 21 juni - eigenlijk een hoop aanmeldingen verwacht. Het schijnt dat de meeste tuiniers de zaden eind van het jaar bestellen, hooguit in het vroege voorjaar. Ikzelf koop elk seizoen, elke maand zaden bij die dan gezaaid kunnen worden. Maar er zijn geen nieuwe aanmeldingen meer. Of het is onbekendheid, onwetendheid, of gebrek aan animo voor de knolvenkel.  Vandaar dat er veel zaden overgebleven zijn.

@EvaB65, op verpakkingen van zaden staat altijd vermeld: zaaien van ... tot... Vaak zaai je zodra het al kan, maar vergeet je te letten op wanneer het nog kan. Dat geeft mogelijkheden. Zie ook de lijst die Patrijs hierboven heeft gelinkt.

• Like 2
Geplaatst:

Ook nog dit:

Bieslook

Radijs (zet eens een andere soort dan de gewone rode bolletjes)

Raapjes

Wortelen

Peterselie

Ajuin

Biet

Selder

Tijm

Vroege aardappel

Alles hoeft niet super groot uitgegroeid te zijn als je oogst. Een klein ajuintje of aardappeltje is ook lekker.

Misschien ook nog wat bloemen, daar ben ik niet zo in thuis.

En zeker ook groenbemester zoals blauwe lupine en voederwikke, ook boekweit is net op tijd.

Geplaatst: (aangepast)

Wortel kan nu nog? Ik heb het idee dat die echt wel veel tijd nodig hebben, natuurlijk is het koud geweest maar ik heb ze er vanaf februari/maart in en kan nu af en toe oogsten. Misschien Parijse wortels wel die worden ook niet groot. 

aangepast door Moonsparkle
Geplaatst:

Wortel kan wel hoor. Ik zaai die nog wel eens in augustus, omdat mijn kinderen die zo lekker vinden en al helemaal als het baby worteltjes zijn. Verwacht dus geen joekels van wortel. Mini worteltjes. Ook heel lekker

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...