Rantje Geplaatst: 1 mei 2012 Geplaatst: 1 mei 2012 Volgens mij ben je dik op tijd met de Lathyrus hoor!Ik heb hem van de week in de bloemenronde gezaaid voor opa's tuin! Vandaag de courgettes, pompoen, augurken, komkommers en snackkomkommers van een groter potje voorzien. En een paar tomatenplantjes stonden wat krap dus die ook maar meteen gedaan De bloemenzaaisels kiemen goed, op een paar na is er van alles al wat te zien.1 Plant is best grappig, de blaadjes zien eruit alsof ze half dood zin, bruinig en het zijn 2 takjes met ieder 2 blaadjes. En dat bij alle kiempjes...nu kleuren ze iets bij maar ik had eerst zoiets van Ipo nog wat heet het, zo zo eens kijken. Echt heel apart http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Bit Geplaatst: 1 mei 2012 Geplaatst: 1 mei 2012 @Dennis. Ja hoor, Lathyrus kan nog best, heel best zelfs. Ik heb net m'n 2e ronde gezaaid. 1e ronde staat al op de tuin ( 10cm hoog ) Je kan nu ook wel ter plekke proberen. Mja. wordt wel nat de komende week , en koud. Met een week of 2 ter plekke kan ook nog best.
dennislp Geplaatst: 1 mei 2012 Geplaatst: 1 mei 2012 20 zaden nu binnen gezaaid. Heeft iemand enig idee hoeveel plantjes je per meter nodig hebt? > Planten kopen? Doe het bewust!
Bit Geplaatst: 2 mei 2012 Geplaatst: 2 mei 2012 Per strekkende meter ? Aan gaas , langs stokken ? Ik zet een 'wigwam' van tonkinstokken ong. 80 x 80cm. 4 zijden, 8 stokken dus , leeg centrum. = 8 planten. Maar moet ik wel zeggen dat ik de grond zorgvuldig voorbereid heb van tevoren en ook vloeibare mest geef als straks de 1e knoppen gevormd worden. Lathyrus zijn vreters. Ik zet 3 wigwams dit jaar. Als je gaas zet zou ik 3 a 4 planten per strekkende meter doen. 5 gaat ook net, maar moet het grondje meer mest op diepte hebben. Zal kijken of ik vanmiddag een foto kan plaatsen.
helena Geplaatst: 2 mei 2012 Geplaatst: 2 mei 2012 Hier de lathyrus geplant op 10 cm, aan weerszijden van de gaas.
Rantje Geplaatst: 2 mei 2012 Geplaatst: 2 mei 2012 Onderlinge afstand 10 tot 15 cm. Saat het niet op je zakje Dennis? http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
dennislp Geplaatst: 2 mei 2012 Geplaatst: 2 mei 2012 Onderlinge afstand 5cm staat er op.. lijkt me nogal erg krapjes Ga vooral gaas doen, maar ook sowieso een 'wigwam' > Planten kopen? Doe het bewust!
Rantje Geplaatst: 2 mei 2012 Geplaatst: 2 mei 2012 Ligt misschien aan het soort? Ze lijken natuurlijk een beetje op stokbonen, kan je er ook 3 tot 5 bij een stok van planten... http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Erwin1964 Geplaatst: 2 mei 2012 Geplaatst: 2 mei 2012 Ik heb gisteren krulandijvie in de platte bak uitgezet. Ik heb de platte bak wel vervolgens maar even witgekalkt, want als de zon een paar uur gaat schijnen, dan zou het veel te warm in de bak worden. In die platte bak staan ook raapstelen, maar die zijn al groot genoeg voor de oogst, ik heb er al 3 keer van gegeten.En gisteren heb ik thuis in de vensterbankt pompoenen, gele- en groene courgettes gezaaid, die kunnen dan over een week of 3 de grond in; eerder is bij mij tot nog toe meestal op een teleurstelling uitgedraaid.Overigens, ik ben nog maar net op dit forum; eerder heb ik al winterpenen, twee soorten bieten, snijbiet, blauwschokkers, aardappelen, spinazie, rode- en gele uien en sla uitgezet. In de broeikas staan de tomaten en de komkommers er nu een week in. In de broeikas heb ik ook nog koolplanten (rode, witte en spitskool) in potjes staan en ook zomerprei en knolselderij in plastic bakjes.
Yentl Geplaatst: 2 mei 2012 Geplaatst: 2 mei 2012 Gisteren en eergisteren heb ik snijbiet (Bright Lights) en zonnebloemen (Red Sun & Giganteus) gezaaid. Die zonnebloemen zijn afwisselend in de grond gegaan om zo een mix te krijgen, ben benieuwd hoe ze eruit gaan zien binnen een paar maand . Eigenlijk heb ik die puur gezet voor de vogels die er na het afsterven van kunnen eten.
Eefje78 Geplaatst: 2 mei 2012 Geplaatst: 2 mei 2012 Ik heb nog wat nieuwe courgettes gezaaid, nadat ik vandaag ontdekte waarom diegene die ik een paar weken geleden had gezaaid er niet lekker bij stonden: luis! Ook op de pompoenplantjes die dichtbij stonden zaten er een aantal, ik hoop dat ik ze nog kan redden.
Bit Geplaatst: 2 mei 2012 Geplaatst: 2 mei 2012 anijvie en sla gepoot. onder de dahlia's die net boven komen, net an. tomaten en pepers en paprika van 9cm potje omgepot naar 17cm. Waren er hard aan toe.
Gast Geplaatst: 4 mei 2012 Geplaatst: 4 mei 2012 Suikermaïs,bonen gezaaid. Nog wat pepers uitgeplant in de kas.
Erny Geplaatst: 4 mei 2012 Geplaatst: 4 mei 2012 Aubergines en ananaskers verpoot.Basilicums gezaaid (Groene fijne, rode, gemengde en groene).Stevia gezaaid.
Bubbels Geplaatst: 6 mei 2012 Geplaatst: 6 mei 2012 Boomspinazie uit de zadenenveloppe geplant. Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
wilma Geplaatst: 6 mei 2012 Geplaatst: 6 mei 2012 24 prinsesboontjes in 9cm potjes verspeent en in de koude kas gezet.staan te trappelen om buiten te mogen spelen. Wilma
dian2024 Geplaatst: 6 mei 2012 Geplaatst: 6 mei 2012 Ik heb ook zonnebloemen gezaaid, grote sierpompoen, basilicum,peterselie,oregano, tiny tom en aardbeien.
Bit Geplaatst: 6 mei 2012 Geplaatst: 6 mei 2012 Pompoenen uit de Enveloppe II , van Geedee geloof ik. Nog wat tomaten van de buurman gekregen ( zaad uit Georgië ), naam verstond ik niet. ik zie wel.Verder nog wat Delphinium-stekken op een bed gezet.
meekje Geplaatst: 6 mei 2012 Geplaatst: 6 mei 2012 Chineese boontjes in de grond gestopt.Snijbiet uitgezet en tomaatjes in grotere pot gezet.Deze week ook wat bloemzaden gezaaid en Afrikaantjes (Aldi 10 voor 1,19)geplant. Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje
Yola Geplaatst: 6 mei 2012 Geplaatst: 6 mei 2012 al een tijdje niet gepost, maar het moestuinieren gaat ook hier vrolijk door, aardappels zitten nu een anderhalve week in de grond, heb 5 soorten, 2 soorten uien, waarvan er 1 de rode ui al bovenkomt piepen.Vandaag andijvie, rode en witte koolplantjes naar buiten gedaan.Bloemkool uit zaad doet het geweldig, en zelfs mijn sneue slaplantjes hebben het na een aanval van mijn kippen nog niet opgegeven, er is hoop.Wil ook graag mais uitplanten maar durf het nog niet aan.Er staan nu 10 suikermaisplanten een dikke week in de volle grond en die zien er niet heel florisant uit, weet niet zo goed wat ik verkeerd heb gedaan, maar kan ook wel weer de schuld geven van de eierleggende monsters.
meekje Geplaatst: 7 mei 2012 Geplaatst: 7 mei 2012 Gourgettes geplant en paarse koolrabi. morgen de stokbonen erin zetten! Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje
geedee Geplaatst: 7 mei 2012 Auteur Geplaatst: 7 mei 2012 Spruitjes uitgeplant en ook de bloemkool. De dieven van de tomaten die ik opgepot had, heb ik vandaag in een eigen pot geplant...waren flink geworteld. Spaghettipompoen en augurk bij rozenprieel geplant....daar mogen ze een helft van begroeien.
Aanbevolen berichten