Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag gezaaid/geplant? (seizoen 2012)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Gister al druk bezig geweest, ik lig gigantisch achter. Maar o.a. alle stokbonen gezaaid, stambonen voor een dil, wortelen en bietjes zijn er weer ingegaan, nieuwe sla en andijvie, aarbeipofmaïs, herfstbloemkool, broccoli, chinese broccoli, white sprouting broccoli, Romanesco, koolrabi...dat was het geloof ik wel.

Ga zo nog even verder

Geplaatst:

Gewone boerenkool ( reflex ) uitgeplant. ( rode variant stond er al in; Redbor )

Rode spruit geplant, groene variant stond er al in.

Verder gele stokboon gezaaid en ben volop aardbei aan het stekken.

Zowel de ostara`s als de ananasaardbei hebben veel uitlopers die goed wortelen.

http://www.buitenthuis.blogspot.com

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:

Sjalotten gerooid en op die plek gezaaid:

Chioggia Bietjes, Spinazie Bazaroet, Wortel, Rettich Münchner Bier, Radijs Yskegel, Rettich Mantanghong, Radijs rood.

Elders nog rucola bijgezaaid en nog een arme Koolrabi geplant evenals nog wat kleine Purple Sprouting Broccoli plantjes en nog wat grotere Kailan planten.

Oja... en in de bloembakslavoorzaaibak was een deel alweer afgegraasd dus daar maar wat rode kropsla gezaaid.

Ook nog in volle grond geplant: de Sofiekruid-plantjes en nog 1 dragon en 1 Perilla/Shiso.

Geplaatst:

Gezaaid; een paar pompoenen om de verregende te vervangen, bloemkool dalton, purple broccoli sprouting, spinazie bonbini, wortelen nantes, radijs riessen en saxa, italiaanse snijsla en rucola.

Geplaatst:

Ik heb nog wat pluksla gezaaid in de bak waar al wat pluksla staat.

~I believe in God, only I spell it Nature~

Geplaatst:

ronde wortelbolletjes (dank Wendy), courgette om diegene die de slakken hebben opgegeten te vervangen, rode bietjes want de andere zijn niet allemaal boven gekomen en gisteren nog wat sla.

Geplaatst:

Ik mocht vandaag de boerenkool plantjes poten

en nog wat spinazie zaaien op wat vrij gekomen plekken

De meeste woorden worden in stilte gesproken ..... @Nique

Geplaatst:

Romanesco en Klein Duimpje sla.

Paarse koolrabi uitgeplant.

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen...

Groetjes! Meekje

Geplaatst:

Druk bezig geweest de afgelopen dagen!

De andere kant van de voortuin is bijna af en de tomaten staan er eindelijk in.

De lemon komkommers en muizenmeloentjes geplant, alle paprika en peperplanten in een bloempot gezet, bonen kiemen goed dus die kunnen ook de tuin in. Eerst morgen grond erbij halen en nog een paar potjes vullen...pfff wel een hoop werk ineens maar het gaat er op lijken

Nu ffies verzinnen waar we de potten ner gaan zetten

Geplaatst:

Sla Eva en klein duimpje, maar de sla eva is wel gevoelig voor bladluis hoor, die zou ik volgend jaar niet meer bestellen, daar in tegen, is klein duimpje er niet vatbaar voor. maar het zijn toch te kleine kropjes voor ons groente eters. Dus die ook niet meer, hij is wel lekker knapperig. Verder heb ik de witlof zaadjes weer eens geprobeerd, om te zaaien, eerdere pogingen mislukt, oud zaad denk ik, ook rantje had hetzelfde zaad en ook niets. Toen bedacht ik, Rubo, schreef ooit kiemen 24.00 uur in melk, nu dat heb ik gedaan baat het niet dan schaadt het niet. Laatste kans voor de witlof,ja over een 10 dagen of zo zal ik het weten.

Geplaatst:

Net nog even naar de Plus geweest en ik kon het niet laten...courgette en stamslabonen ( Record ) gekocht..de zaadmolen zal eerdaags weggehaald worden dus was me laatste kans.

Die gaan dus beiden zo nog even de grond in onder het motto...niet geschoten is altijd mis

~I believe in God, only I spell it Nature~

Geplaatst:

Bloemkool, boerenkool, ijssla, koolraap en andijvie gezaaid, hopelijk regent het vannacht niet allemaal weg

Ook nog een clematis gekocht bij Lidl, die planten we zaterdag. Hopelijk gaat ie mooi klimmen

Geplaatst:

Een 'witte eier pruim' geplant (een 3e pruim).

Gewaagt gezien het gevorderde voorjaar, maar goed, wie niet waagt die niet wint.

De bodem is nog behoorlijk vochtig en koel voor de tijd van het jaar.

En mocht het opeens toch nog heel warm worden, zullen we dagelijks even met de tuinslang op pad moeten

De meeste woorden worden in stilte gesproken ..... @Nique

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...