LucV Geplaatst: 20 december 2010 Geplaatst: 20 december 2010 Het kan handig en leuk zijn om zelf zaden te oogsten van planten die het goed doen. Zo zijn sommige soorten niet makkelijk (meer) verkrijgbaar in de winkel. En wat is er nu leuker om zaden te oogsten van onze eigen planten om ze vervolgens te ruilen met andere forumleden. Zo kunt u samen nieuwe en onbekende zaden (soorten) ontdekken en uw collectie compleet maken. Daarom dit speciale doe het zelf zaadzakje wat u thuis kunt uitprinten. Het zaadzakje heeft een aantal digitale invoervelden (in PDF) waar u o.a. de (zaai) eigenschappen kunt vermelden en een persoonlijke boodschap aan de ontvanger kunt typen.Deze eigenschappen kunt u dan netjes mee printen.Klik hier voor het zaadzakje Instructies (printer, papier, schaar, lijm, zaadjes)1. Download en open onderstaande de pdfTwee zaadzakje op 1 A4 (rechtermuisknop > opslaan als)2. Vul de gegevens naar wens in (u kunt ook alles of enkele vakken leeg laten)3. Print de ingevulde pdf uit op A4(4. knip de twee zakjes van elkaar)5.Knip het zaadzakje netjes uit6. Vouw het zaadzakje zo precies mogelijk langs de stippel lijntjes7. Breng lijm aan op de zij- en onderkant en plak het zakje dicht8. Even drogen en het zakje vullen met de zaadjes.(9. Plak eventueel het zakje aan de bovenkant dicht) Tips:- print de zakjes op papier wat al aan een kant bedrukt is, zo is het zakje een leuke en praktische manier om papier te recyclen!- Zorg dat de vouwen op de stippelijn scherp zijn- print de zakjes op wat zwaarder (gewicht) papier voor stevige zakjes- gebruik dubbelzijdig plakband in plaats van lijm Quote
freggel Geplaatst: 20 december 2010 Geplaatst: 20 december 2010 Wat een ontzettend leuk idee! Quote blog/freggel/
Addie Geplaatst: 21 december 2010 Geplaatst: 21 december 2010 Ik heb er eentje uitgeprint, wat een mooi en stevig zakje. Super! Quote
aardbeijim Geplaatst: 31 december 2010 Geplaatst: 31 december 2010 Zou je voor mij z`n zakje willen maken voor afrikaantjes zaad(tagetes)? Alvast bedankt Quote Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
LucV Geplaatst: 31 december 2010 Auteur Geplaatst: 31 december 2010 Als je op de link klikt (of beter nog: rechtermuisknop > opslaan als) opent er een pdf bestand met de zaadzakjes, daar kun je de gegevens invoeren die je wenst en daarna klik je op afdrukken. Quote
aardbeijim Geplaatst: 31 december 2010 Geplaatst: 31 december 2010 weet ik maar er staan groentes op het zakje en dan wil ik graag afrikaantjes erop. Quote Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
aardbeijim Geplaatst: 2 januari 2011 Geplaatst: 2 januari 2011 Met dan bv deze foto`s er op: en alvast bedankt Quote Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
LucV Geplaatst: 3 januari 2011 Auteur Geplaatst: 3 januari 2011 @aardbeijim, bij deze: Zaadzakje met afbeelding Tagetes / Afrikaantjes. Bron afbeelding: Quote
aardbeijim Geplaatst: 3 januari 2011 Geplaatst: 3 januari 2011 Bedankt Gaat het om 2 zakjes op 1 papier te maken.Want heb er toch veel nodig. Echt bedankt Quote Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
aardbeijim Geplaatst: 3 januari 2011 Geplaatst: 3 januari 2011 bedankt,kan ik goed gebruiken.Heb rond de 12 zakjes zaad klaar liggen met in elk zakje 100 zaadjes.Maar het zijn nog niet alle zaden. Quote Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
Ronnie Geplaatst: 4 januari 2011 Geplaatst: 4 januari 2011 Heee leuk idee.... ik gaat eens even wat uitprinten Greetz Ronnie Quote Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW! http://ronniesmoestuin.jimdo.com/
aardbeijim Geplaatst: 4 januari 2011 Geplaatst: 4 januari 2011 Het kan ook aan mij liggen,maar aan de achterkant lopen ze niet helemaal gelijk. Quote Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
LucV Geplaatst: 4 januari 2011 Auteur Geplaatst: 4 januari 2011 Klopt, dat hoort zo Zo is het zakje steviger en als je het openvouwt kan hij ook niet per ongeluk open gaan aan de zijkant. Quote
RickT Geplaatst: 11 maart 2011 Geplaatst: 11 maart 2011 Handig! Dank je wel Quote Rick`s Steigerhouten Meubelen
Theo Post Geplaatst: 5 september 2011 Geplaatst: 5 september 2011 Echt heel handig!! Quote Hallo. ook zo'n groentetuin fan?
Nicolette Geplaatst: 17 december 2011 Geplaatst: 17 december 2011 Bedankt! Heb er een aantal uitgeprint. Allebei de soorten. Heb bedacht voor bloemen de ene en voor groenten de andere. Quote
greetje11 Geplaatst: 18 december 2011 Geplaatst: 18 december 2011 Leuk leuk, zag dat iemand gepost had en een kijkje genomen. En geprint en het bestand opgeslagen. Quote
Berry Geplaatst: 22 januari 2013 Geplaatst: 22 januari 2013 Wat ontzettend leuk dit, ga ik zeker bewaren! Quote http://www.hetnieuwemoestuinieren.nl
Heleen1963 Geplaatst: 25 oktober 2020 Geplaatst: 25 oktober 2020 superhandig leuk om te maken! ik gebruik ook wel stof om zaadzakjes te maken (oude vitrage of wit katoen van lakens of theedoeken ) Quote
donaldk Geplaatst: 8 november 2020 Geplaatst: 8 november 2020 Mooi ontwerp, beter dan wat we begin van het afgelopen decennium hadden op chillipeper.nl, die PDF moet ik ook nog ergens hebben. Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.