Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dag allemaal, ik heb me net geregistreerd op dit forum. Voordat ik in alle topics ga neuzen zal ik mij (en mijn tuin) even voorstellen.

Vorig seizoen (2011) was mijn eerste seizoen waarin ik een moestuin bijhield. M'n vriendin woont nog bij haar ouders en zij hadden nog een redelijk stuk braakliggend grond in hun tuin. Dat werd vroeger als moestuin gebruikt, maar lag al een paar jaar braak. Het leek mij altijd al leuk en interessant om een moestuin bij te houden, dus heb ik toen gevraagd of ik me mocht ontfermen over dat stuk grond. Dat vonden ze goed (leuk zelfs) dus vorig jaar ben ik aan de slag gegaan.

Het was een voordeel dat het stuk grond vroeger al als moestuin werd gebruikt, want er stond een kas met daarin o.a. veel tuingereedschap, een kleine frees/ploeg en er zat een waterput+pomp in de grond die te gebruiken is voor irrigatie.

Ik zal het vorig seizoen niet uitgebreid gaan beschrijven maar wel even kort aangeven wat de successen waren en wat de tegenvallers waren van dat seizoen.

Successen:

+ Peulen

+ Aardbeien

+ Wortelen

Mindere successen:

- Ijsberssla

- Bloemkool

- Watermeloen

Hetgeen misschien wel de grootste les voor me was is dat ik veel te weinig gezaaid/geplant heb in vergelijking met hoeveel ruimte er is. Daarom dat een van de (vele) voornemens voor het seizoen van 2012 is om meer te zaaien/planten, en ook wat andere groentesoorten te gaan kweken, aangezien de ruimte er is.

Aangezien ik van de netwerkgeneratie ben (24 jaar) is het internet de belangrijkste plek voor mij om informatie te verzamelen. Vandaar dat ik me heb aangemeld voor dit forum. Ik hoop hier met mijn vragen terecht te kunnen, en wellicht vragen van anderen te beantwoorden.

Ik zal tenslotte wat foto's toevoegen van de tuin. Opmerkingen of vragen zijn welkom.

cyptH.jpg

Dit was hoe de tuin erbij lag toen ik besloot daar te gaan tuinieren in het najaar van 2010. Ik heb toen het voorste stuk vrij gemaakt om nog voor de winter wat dingen te planten (aardbeien en knoflook).

qx9H2.jpg

In het voorjaar van 2011 de rest vrij gemaakte n begonnen met zaaien, planten e.d.

cpOvb.jpg

Zo ligt de tuin er nu bij. Het achterste rommelstuk heb ik opgeruimd om daar ook gebruik van te kunnen maken vanaf dit jaar.

3tJj0.jpg

Nog een foto van hoe de tuin er nu bij ligt, vanuit de andere kant genomen.

YfIgk.jpg

Dit is het kasje (wat je op de eerste foto's linksachter ziet staan. Hier stonden toen paprika's, tomaten en canteloupe in.

xxloZ.jpg

Het opkweken van allerlei spul.

Geplaatst:

Welkom en wat heb je al veel luxe zeg als beginnende moestuinierder.

Ben al best jaloers. hoop dat mijn tuin er over een paar jaar er ook zo mooi uitziet

Gisteren werd er paniek gezaaid, vandaag stond het al een meter hoog.

Geplaatst:

Lekker plekje Tim. Welkom!

Mindere successen:

- Ijsberssla

- Bloemkool

- Watermeloen

Zijn ook niet de meest makkelijke gewassen dus geen schande in je eerste jaar
Geplaatst:

Bedankt allemaal!

Welkom Tim Mooie plek heb jij daar zeg (in de mooiste provincie van NL )

Zeker de mooiste provincie (al zal iedereen dat over zijn eigen provincie zeggen)

Welkom en wat heb je al veel luxe zeg als beginnende moestuinierder.

Ben al best jaloers. hoop dat mijn tuin er over een paar jaar er ook zo mooi uitziet

Ja ik besef me ook wel dat ik met mijn neus in de boter ben gevallen met dit stukje grond + materieel.

Geplaatst:

Hallo Tim en welkom op dit forum. Mooi stukje land heb je voor je gewassen. En heerlijk zo'n ruime kas. Daar is menigeen (waaronder ik) jaloers op.

Good things come in small packages

Geplaatst:

Welkom en veel plezier hier en met je tuin.

Je hebt je tuin tegen de gebouwen aanliggen, levert dat geen problemen op als je bij je gebouwen wilt voor onderhoud?

Geplaatst:
'Mijn' provincie is niet de mooiste hoor

Nou, de mijne wel hoor

Welkom, mooie fotos, heb je dat geploegd met een tractor?

Nee dat nog net niet, maar op de laatste foto staat rechts de handploeg/frees

Welkom en veel plezier hier en met je tuin.

Je hebt je tuin tegen de gebouwen aanliggen, levert dat geen problemen op als je bij je gebouwen wilt voor onderhoud?

Jij bedoelt de loods die op de eerste 3 foto's achteraan ligt? Er ligt nog een stoep van ruim een meter breed tussen de tuin en die loods (de 4e foto is genomen vanaf die stoep)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...