Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Ruilen op de moestuindag

Featured Replies

Geplaatst:
Frank, als je genoeg hebt, zou ik ook graag een stekje willen. (kan het gewoon buiten groeien, trouwens?)

Laat maar weten wat je als ruil wilt hebben (mijn lijstje staat op blz 10)

Ik kan altijd nog wel een paar dille plantjes gebruiken, ik probeer nog een stekje te maken, maar kan het niet garanderen

In de winter zul je het overigens wel binnen moeten halen of in de kas zetten, want het is niet winterhard

Frank, ik zaai wat dille extra voor je, maar het is het eerste jaar dus ik kan het niet garanderen

Geplaatst:

Alsem werkt overigens vlieg-en mugwerend (blaadjes drogen en in schaal neerzetten in kamer)

Geplaatst:

volgens mij heeft die ene die ik van jou (Jorieke) gekregen heb de winter overleefd...ik zal nog eens checken!

Geplaatst:

M'n ananas-salie is dood... dat kleine stekje dat ik van Dennis had gehad vorig jaar op de moestuindag... was een enorme struik geworden...

Ik heb er meer naar gekeken dan van gegeten. Maar op een dag heb ik de bladeren gebruikt om kip in te marineren, volgens mij een tip/suggestie van Bonnie, en meegenomen naar de bbq van de dahliavereniging ... ha, ha... iedereen had zijn bijdrages anoniem neergelegd (voor de broederlijkheid) maar omdat het enorm regende (sneu op de bbq) bleef ik onder het afdakje bij de kip hangen... en hoorde mensen elkaar de gemarineerde kip aanraden... toch stiekem weer leuk om te horen... dat ondefinieerbare van de ananas-salie gaf iets extra's zonder direct te overheersen...

Geplaatst:

Jorieke, ik zou wel graag een Alsempje willen

★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。​°*★*˚°。°*。°*★

Geplaatst:
  • Auteur

@Jasmin: staat genoteerd. Ik heb die van mij eindelijk levend de winter door gekregen, dus kan er lekker van stekken straks.

@Marieke: staat genoteerd! Ik hoop dat ik alles uit de tuin heb gekregen Wat een rotspul

Geplaatst:
Welke is de mildste van de 2 pepers? Ik heb er wel interesse in. Ze houden hier ineens allemaal van pittig eten... en ik heb alleen maar paprika gezaaid.

De cayenne is iets minder pittig, van de habanero heb je maar een kwart pepertje nodig of een hele kleine om een gerecht mee te spicen...

Geplaatst:
Ik ben zelf nog op zoek naar een meloen (liefst zo'n groene met oranje vruchtvlees) - meloenplantje natuurlijk. Heeft iemand die?

ik heb meloen sweatheart en meloen oranje ananas... en ik geloof ik charentais...

Geplaatst:

Ik heb ergens ooit eens gelezen dat wanneer je Valeriaan bij de composthoop zet dat dat wormen aantrekt. Weet iemand of dat zo is en Heeft iemand daar een stekje of plantje van?

Geplaatst:
Welke is de mildste van de 2 pepers? Ik heb er wel interesse in. Ze houden hier ineens allemaal van pittig eten... en ik heb alleen maar paprika gezaaid.

De cayenne is iets minder pittig, van de habanero heb je maar een kwart pepertje nodig of een hele kleine om een gerecht mee te spicen...

Ik krijg nu wat pepers van Eva. Geregeld via PB.

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Geplaatst:

<< renate ,ik heb wel valeriaan voor je,maar weet niet of het zo is dat hij wormen trekt????? Is het zo dan zet ik ook valeriaan bij de compostbak!

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Je kunt er eens onder kijken Thea...Bij mij staat Valeriaan aan de beek samen met reine de pré..(latijnse naam Filipendula ulmaria) Nl naam ken ik niet.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
M'n ananas-salie is dood... dat kleine stekje dat ik van Dennis had gehad vorig jaar op de moestuindag... was een enorme struik geworden...

Ik heb er meer naar gekeken dan van gegeten. Maar op een dag heb ik de bladeren gebruikt om kip in te marineren, volgens mij een tip/suggestie van Bonnie, en meegenomen naar de bbq van de dahliavereniging ... ha, ha... iedereen had zijn bijdrages anoniem neergelegd (voor de broederlijkheid) maar omdat het enorm regende (sneu op de bbq) bleef ik onder het afdakje bij de kip hangen... en hoorde mensen elkaar de gemarineerde kip aanraden... toch stiekem weer leuk om te horen... dat ondefinieerbare van de ananas-salie gaf iets extra's zonder direct te overheersen...

Mijnes is volgensmij ook dood Wij zetten er alleen thee van, geen kip want we eten geen vlees. Maar het ruikt heerlijk ananas-achtig.

Geplaatst:

Heeft er iemand een paar komkommer zaden over? Geen hybride zaden. Liefst een ras waarmee goede ervaring zijn in de buitenlucht of zelfs zelf geoogst zaad?

Vorig jaar had ik witte komkommers maar die vond ik te bitter van smaak.

Geplaatst:

Ik wil wel kijken of ik nog heb Frank, maar dat gaat duren, ik ben voorlopig in NL!

Jorieke mijn snijbietzaad van de bloeiende plant van vorig jaar is mooi kiemkrachtig 100% opkomst ( gewone groene snijbiet) zal ik voor je meenemen?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
@Jasmin: staat genoteerd. Ik heb die van mij eindelijk levend de winter door gekregen, dus kan er lekker van stekken straks.

@Marieke: staat genoteerd! Ik hoop dat ik alles uit de tuin heb gekregen Wat een rotspul

Kan ik ook een stekje krijgen (of had ik dat al gevraagd)? Kip met ananassalie is inderdaad heerlijk. Ik krijg alleen al 3 jaar die p*kkeplant niet door de winter...

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

wil iemand groot hoefblad?

Geplaatst:
@Jasmin: Zal ik een stekje (geworteld) voor je reserveren?

Ananassalie??

Joppie... lijkt me lekker...

als er nog een stekkie is....mag ik er ook een bietsen ??

ik heb nog citroen mellisse is de ruil...kwam het tegen in de sier tuin

kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.