Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik word al een beetje hyper van dit topic. Echt zo'n last minute gevoel. Zo van "oh ja, ik sta al met mn jas aan maar ik denk er nu ineens aan ..." Heerlijk.

Ik kom helemaal in de stemming voor zondag

Ik wil Jet, Thessa en Marieke alvast even waarschuwen dat mijn anijsplantjes nog heel klein zijn. Ik hoop dat ze het gaan redden. Ik zal ze hoe dan ook meebrengen en hoop dat ze bij jullie harder groeien dan bij mij.

Geplaatst:

@Jim, je kunt waarschijnlijk wel met ons meerijden omdat Gee nu niet met ons mee rijdt maar zelf... Ik heb nog tomaten genoeg, hoeveel kleintjes moet ik nog even checken....

@Thessa glazen flessen zou ik graag willen hebben! Zeg maar wat je ervoor terug wilt...

Geplaatst:

Thessa die roma tomaten dat zijn die super roma VF?Want ik zie net dat er daar wel al 4 van zijn opgekomen maar is niet erg als ik daar meer van heb.

Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.

Geplaatst:
Ik heb hier nog veel zaad van een bloemenmix liggen. Hier staat op:

Zomerbloemen

Bonte mix, zonder grasachtigen.

Deze koker bevat een geselecteerde mix van een- en tweejarige, gedeeltelijkuit het wild verzamelde zomerbloemen. Deze mix is zeer geschikt voor het uitzaaien in bloemperken en plantsoenen waardoor u een resultaat krijgt zoals de authentieke bloemenweides. Wij raden u aan om in maart te zaaien. Deze mix is dusdanig samengesteld dat er een opmerkelijk wisselende flora van juni tot in de herfst bloeit.

Zaai periode: Half april tot eind mei

Zaaihoeveelheid: 1 gram per m²

Samenstelling:

Korenbloem - Bolderik - Kattenstaart - Witte Dille - Chrysant - Leeuwenbek - Goudsbloem - Chinese Aster - Muurbloem - Woekerbloem - Fuchsia - Koreander - Meisjesogen - Hazelaar - Hondstong - Ridderspoor - Satijnbloem - Slangenkruid - Vogelogen - Zomerazalea - Gipskruid - Zonnebloem - Strobloem - Scheefbloem - Grote margriet - Zilverkruid - Blauwe vlas - Rode vlas - Koekoeksbloem - reukloze kamille - Wilde Malve - nigeile - Juffertje-in-t-groen - klaproos - beijenwijde - praal winde - zonnen hoed - Anjer Silene en andere soorten.

Ik weet niet of er mensen zijn die naar de MoestuinForumDag gaan? Dan kan ik het een en ander richting Jorieke sturen zodat die het weer kan geven aan de liefhebbers. Zelf kom ik niet i.v.m. examens.

Het zaad is nog houdbaar, maar staat geen houdbaarheids datum op... Denk dat het wel dit jaar of volgend jaar gezaaid moet worden

De zaden voor Thea & Jasmin zijn onderweg naar Zelhem Ik zelf ben er zondag niet

En als er nog meer liefhebbers zijn.. Ik heb er ook nog 9 extra zakjes bij gedaan. Die zakjes zijn ongeveer genoeg voor 3 á 4m².

Geplaatst:

Brutale vraag misschien:

Is er nog iemand die misschien wat walnoten over /teveel heeft en die voor mij mee zou willen nemen naar de moestuindag? Uiteraard tegen betaling! Mail als je wilt maar even prive de hoeveelheid en het te betalen bedrag!

Geplaatst:

Even nog een vraagje en misschien een rare.Ik moet een herbarium maken voor school en daar moeten 20 verschillende soorten bomen in zitten en 10 verschillende soorten (on)kruiden.De bomen heb ik zo goed als allemaal al alleen die onkruiden vind ik niet zo makkelijk(herken ik niet goed).Nu wil ik vragen zouden mensen vandaag willen kijken of ze 1 van de 8(ik heb er al 2 gevonden)vinden.Dit zijn :melganzevoet,hanepoot,kleefkruid,kamille,varkensgras,perzikkruid,herderstasje,muur.Ze hoeven nog niet gedroogd dit doe ik zelf wel.Maar ze moeten wel op een A3 passen.Alvast bedankt en tot morgen.

Geplaatst:

Zolang dat het op een A3 pas(onderaan staat wel nog informatie geschreven)is het goed.Nam jij dan ook nog die paarse plant mee of niet?

Geplaatst:
Tessa je staat op mijn lijstje voor de ruil =Pioen/helleborus

Mag ook braam/helleborus

Heb je het gelezen Tessa???????

jeb en al notitie van gezet komt mee morgen

kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl

Geplaatst:
@Jim, je kunt waarschijnlijk wel met ons meerijden omdat Gee nu niet met ons mee rijdt maar zelf... Ik heb nog tomaten genoeg, hoeveel kleintjes moet ik nog even checken....

@Thessa glazen flessen zou ik graag willen hebben! Zeg maar wat je ervoor terug wilt...

ik zal er wat voor je apart houden,

ik heb net even gekeken op je ruil pagina als je nog broccolie nine star hebt graag anders misschien een palmkool, paarse koolrabi of pompoentje ?

ik zie het wel anders...verras me maar

tot morgen

Geplaatst:
Thessa die roma tomaten dat zijn die super roma VF?Want ik zie net dat er daar wel al 4 van zijn opgekomen maar is niet erg als ik daar meer van heb.

geen idee wat het is, ....ik heb ze gekregen van de buurman omdat ik 2 weken op zijn kas pas en hij is er dus nu niet om het te vragen

ik neem ze mee zie wel wie wat wil

Geplaatst:

Jorieke, was jij nou al voorzien van wortels van zevenblad??

Het is enorm tegen mijn principe om iemand met zevenblad op te zadelen, maar ik schijn ooit in een oud tijdperk jou iets beloofd te hebben... dus hoeveel kilo wou je?? Een week geleden heb ik een berg wortels gemaakt... ik kan ze meenemen, want het kenmerk van die wortels is dat ze onverwoestbaar zijn...

Geplaatst:

Neee hanepoten/zevenblad lijkt niet op gras.... heel ander onkruikdontkiemingsgebeuren...

Als gewenst dan duikel ik wel vergelijkende fotooz op..

• Nieuwe aanmaken...