Jump to content

oude boerderij

ehutink

Recommended Posts

Ik ben een oude boerderij aan het opknappen ( http://www.groningen.tk) nu hoort daar ook een moes en kruidentuin bij.

Afgelopen jar heb ik eea geëxperimenteerd met een kleine moestuin en heb daarvan genoten. Voor het komend jaar heb ik twee stukken grond bewerkt van elk 15 bij 15 meter. Ik ga er een moestuin van maken, mijn vrouw richt de kruidentuin in.

We komen beide uit de stad... moeten nog veel leren.. ik zal hier komend seizoen wel meerdere vragen gaan stellen.

Ik ga een 6- vaks wisselteelt voeren met daarnaast 12 ruiters. ( +- 6 bij 3 meter plat glas)

Ik zit op zanderige grond en heb hier afgelopen seizoen compost op gedaan en het geheel geploegd. De twee vakken zijn afgezet door 800 beukenboompjes.

tot zo ver groet erik

Edited by Guest

Welkom!

Wij zijn 1,5 jaar geleden ook verhuisd van de stad naar een boerderij. We leren dagelijks over planten, groenten, beesten, het weer, verbouwen (en nog eens verbouwen) en bijvoorbeeld ouderwetse conserveer methoden. Leuk!

Kom 15 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem!

www.moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/

Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook

Dit wordt de indeling.

6 vlakken van 5x5 meter.

12 eenruiters en een paar losse stuken voor meerjarige groenten.

De composthoop is wat aan de grote kant... ik heb 3 schapen en 2 geiten, welke af en toe uitgemest moeten worden. Dit jaar kreeg ik hem toch 1 m hoog gevuld.

( ik denk eraan om ergens een kleine koude kas 2x3m neer te zetten voor tomaten, komkommers etc. maar twijfel of dit echt handig is)

2lx82dg84431371229526.jpg

Mooi perceel Erik, en een prima indeling om de wisselteelt toe te passen lijkt me zo (al weet ik natuurlijk nog niet wat je er in gaat zetten voor groente en fruit).