Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Kruiden aan de schutting


Rantje

Aanbevolen berichten

Veel reacties voor een op zich simpele oplossing.

En Bit, Marinus Ros en Rantje de planten zijn in de plantenzak opgekweekt dus geen perciflage of photoshopping hier. Puur en werkelijkheid.

 

Er is nog heel wat onbekendheid over het gebruik van verticale tuinen en zeker over het verticaal moestuinieren. Ik krijg wel vaker de reactie dat men denkt dat het niet echt is maar de buurman heeft het hele proces dan ook nauwlettend gevolgd en was stom verbaasd toen hij de boerenkool boven de schutting zag uitkomen.

 

Kijk mensen, ik ben al lang bezig om mij zelf te voorzien, om de voedselketen zo kort mogelijk te houden en om de kilometers die ik afleg voor voedsel kort te houden. Door een actieve bijdrage te leveren aan de voedselketen denk ik dat dat gaat lukken.

 

tnauta: het materiaal is een nonwoven doek wat ik aan elkaar heb genaaid, maar ik merk dat dat niet stevig is na een jaar.

Ik heb op een beurs die eetbarewand gezien en dat ziet er echt professioneel uit.

Ik heb met de bedenker / producent een uitvoerig gesprek gehad. Natuurlijk ook de trickie vragen gesteld over water en lucht huishouding, maar echt aan alles hebben ze gedacht.

Ik denk dat we met zijn allen dus beter ff kunnen wachten totdat de eetbarewand in de winkel ligt of, net als ik , bestellen op hun website.

 

Ik heb mijn planten gewoon met een gieter water gegeven. mijn materiaal laat gewoon al het water door dus dat is niet optimaal . Die eetbare wand mensen hebben daar ook over nagedacht, er zit een beregeningsysteem in de wand en het vocht voor de plant blijft in het vakje tenzij de druk te groot wordt dan schijnt het er uit te zweten .

 

Maar om nog even terug te komen op degene die denken dat ik de kat iets wijs maak: in landen om ons heen is verticaal tuinieren bijna normaal, doordat wij op zo'n platte polder wonen denken wij dat zulke dingen niet mogelijk zijn. Maar als je het nooit probeert, zul je het ook nooit weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha okok. Ik geloof je direct ( howel.. Met ff wat moeite )

 

Het is niet dat ik niet open sta voor onconventionele oplossingen, zeker niet. Maar geef toe, het is wat vreemd de boerenkool boven de pepers te zien staan. Ik vind het eerlijk geen gezicht, maar ik geef ook toe, voor diegene die echt ZOOO moeten worstelen met de ruimte, is het wellicht een uitkomst.

 

Wordt vervolgd denk ik ?? Laat maar horen hoor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, hoor.

 

Op de foto lijkt het net of de zak in een holte in de muur is gepropt.

Het is me niet helemaal duidelijk maar klopt het dat de "zak" een aan de muur opgehangen doek/zeil is met daarop een aantal naast en onder elkaar bevestigde tassen waarin het plantgoed komt te zitten?

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die zak is wel een grappig idee, maar hoe houd hij zich als hij zwaar wordt van alle groenten?

Zelf kwam ik ooit dit eens tegen...

 

032511pallet-completed-430x30032561328734942.jpg

 

Vaak is een pallet gratis te krijgen..en ipv in de houtkachel te proppen, is er ook ander leuks mee te maken.

Wat dacht je van ipv tegen een muur met de pallets een muurtje te maken om je moeders terrasje? zo hebben jullie beide vol gebruik van de zon.

 

Hoe je dit in elkaar zet...kun je zien op deze link, wel in het engels, maar ook voor diegene wiens Engels beperkt is, met alleen de plaatjes kom je er ook wel uit.

http://lifeonthebalcony.com/how-to-turn-a-pallet-into-a-garden/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een leuk idee Astrid!

 

Zoiets is wel leuk met kruiden of bosaardbeitjes ofzo

Ik vraag me wel af of het niet erg snel uitdroogd en hoe je zoiets handig water geeft. Ze schrijft, als ik 't goed begrepen heb dat je de pallet eerst even een tijdje plat moet laten liggen zodat de planten goed wortelen.

 

Zou zaaien erin lukken? Vind het echt wel grappig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat je de capucientjes zeker in zoiets moet kunnen zaaien, die zijn echt heel makkelijk.

Tijm en bonenkruid (liefst de kruipende vorm) moet ook lukken.

Zoals het er nu uitziet oogt het wat teveel "pallet" naar mijn zin. Ik zou daar tegen de bovenste plank nog wat vierkante plastic potjes op nieten. Of wat schilderen in het wit of zo....

Kwestie van het een beetje aan te kleden.

 

Best leuk idee. Zijn we gelijk van die lompe palletten af.... Frugaal tuinieren.

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die had ik ook gezien maar volgens mij is het een absolute ramp met uitdrogen van de grond en kan je 3 keer per dag water gaan geven.

 

Kleine potjes staan ook in de zomer al na 3 uur weer kurkdroog.

 

Ik vermoed dat je de capucientjes zeker in zoiets moet kunnen zaaien, die zijn echt heel makkelijk.

 

Nooit van gehoord

 

Tijm en bonenkruid (liefst de kruipende vorm) moet ook lukken.

Zoals het er nu uitziet oogt het wat teveel "pallet" naar mijn zin. Ik zou daar tegen de bovenste plank nog wat vierkante plastic potjes op nieten. Of wat schilderen in het wit of zo....

Kwestie van het een beetje aan te kleden.

 

Ik heb eenjarig bonenkruid, kruipt dat ook?

 

Ja het moet ook een beetje gepimpt worden natuurlijk, een hoop leuke dingen op te verzinnen en dan laat ik het mams doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Capucientjes dat zijn die plantjes met ronde bladeren in de hoogste "verdieping" van het pallet, ook wel oost-indische kers genoemd in het betere nederlansk.

 

Eenjarig bonenkruid groeit rechtopgaand maar da's ook goed hoor. Bieslook staat er vast ook niet mis in en zo zijn er nog wel meer.

De rest is een kwestie van combineren wat bij wat past, he.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...