Nedlets Geplaatst: 10 augustus 2016 Geplaatst: 10 augustus 2016 Ik heb deze munt, staat in een kleine border waarbij bandjes 20 centimeter diep zitten, hier woekert hij niet uit. Uitlopers binnen de border hou ik binnen de perken en gaat goed dusver. Hij staat sinds eind vorig jaar en geeft nu al meer groen dan dat wij consumeren. Is dit Marrokaanse munt? Quote
Erny Geplaatst: 10 augustus 2016 Geplaatst: 10 augustus 2016 Doet me meer aan een spearmint denken vanwege de puntige blaadjes... hoe "pepermunterig scherp" ruikt ie? Quote
Nedlets Geplaatst: 10 augustus 2016 Geplaatst: 10 augustus 2016 Ik heb geen vergelijkingsmateriaal maar ik vind hem veel ruiken naar pepermunt, eigenlijk komt de smaak in thee bij lange na niet in de buurt van de geur. Mijn vriendin heeft hem vorig jaar op een markt gekocht in België. Zonder naam. Ik ging er eigenlijk altijd vanuit dat het Marokkaanse munt was. Quote
paddestoelengek Geplaatst: 6 september 2016 Geplaatst: 6 september 2016 welk soort "wilde" munt deze munt groeit hier langs de waterkant op natte kleigrondik dacht zelf aan watermunt (Mentha aquatica) gr Adriaan Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Marinus Ros Geplaatst: 24 september 2016 Geplaatst: 24 september 2016 Hoi, deze munt groeit hier langs de waterkant op natte kleigrondik dacht zelf aan watermunt (Mentha aquatica) Dat lijkt me inderdaad watermunt te zijn. Doei, Quote
Nedlets Geplaatst: 20 oktober 2016 Geplaatst: 20 oktober 2016 Ondertussen heb ik bij de intratuin marrokaanse munt gekocht, ik wil deze in pot gaan opkweken en niet in de volle grond. Welke grond samenstelling kan ik het beste pakken? Ik dacht zelf aan potgrond, cocopeat en compost. Welke verhouding? 1/3 van ieder of een betere verhouding? Quote
timvk2000 Geplaatst: 31 januari 2017 Geplaatst: 31 januari 2017 hoi allemaal, ik dacht ik deel mijn muntsoorten hier ook even foto's volgen! ik was benieuwd welke van deze soorten jullie erg lekker vinden.ik heb namelijk nog niet alles kunnen proeven dit zijn mijn soorten: Ananas variegata muntHillarys sweet lemonBerries en cream muntChinese muntEdel variegata muntBlack mitcham muntGrapefruit muntRode muntThaise muntMarokkaanse munt AardbeienmuntGembermuntAppelmuntZwitserse muntAkkermuntWatermuntPepermuntBasilicum muntZwarte munt groetjes tim Quote
appelvrouw Geplaatst: 1 februari 2017 Auteur Geplaatst: 1 februari 2017 Mooie lijst Tim.Watermunt is in ieder geval niet lekker Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
timvk2000 Geplaatst: 1 februari 2017 Geplaatst: 1 februari 2017 O oke. Die heb ik zelf ook al kunnen proeven. Is heel anders maar vind m wel lekker. Smaken verschillen Groetjes tim Quote
paddestoelengek Geplaatst: 1 februari 2017 Geplaatst: 1 februari 2017 Watermunt is bij mij juist de favoriet laat het voorjaar maar komen dan valt er hier veel te plukkenvooral de steeltjes met de jonge blaadjes... gr Adriaan Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Jizkaha Geplaatst: 1 februari 2017 Geplaatst: 1 februari 2017 Jonnie Boer loopt ook altijd watermunt op te hemelen en die schijnt er verstand van te hebben Ik heb wel eens thee gemaakt met watermunt maar vond dat echt vies. Quote Zelluf doen
Claudia69 Geplaatst: 1 februari 2017 Geplaatst: 1 februari 2017 Heb een stekje staan dat ik ergens in een berm gevonden heb. Bedoeld om uit te planten naast een waterbak waar het het jaar rond behoorlijk vochtig is. Denk dat die daar wel zal gedijen. Quote
boomknuffelaar Geplaatst: 5 mei 2017 Geplaatst: 5 mei 2017 Ik heb pepermunt. Heerlijk fris. Lijkt wel alsof ik sportlife zit te kauwen. Quote
StevenW Geplaatst: 14 september 2018 Geplaatst: 14 september 2018 In noordwest-Slovenie zag ik deze plant staan, bij het fijnwrijven van de blaadjes ruikt het duidelijk naar munt, echter werd mij verteld dat het mogelijk bergsteentijm is, is het mogelijk toch een muntplant? Groetjes Steven Quote
Ciska Geplaatst: 14 september 2018 Geplaatst: 14 september 2018 Het lijkt erg veel op bergsteentijm ja..... koekel maar eens.... Quote
Marinus Ros Geplaatst: 14 september 2018 Geplaatst: 14 september 2018 (aangepast) Hallo, Het lijkt erg veel op bergsteentijm ja..... koekel maar eens.... Yep, ziet er uit als Calamintha Nepeta. Schitterend in grote groepen. Doei, 14 september 2018 aangepast door Gast Quote
StevenW Geplaatst: 14 september 2018 Geplaatst: 14 september 2018 Oke, dan weet ik het nu zeker. Hartelijk dank! Quote
Kruidenwereld Geplaatst: 17 januari 2019 Geplaatst: 17 januari 2019 (aangepast) Favoriete munt soort is indische munt niet helemaal winterhard maar binnenoverleefd die het wel. Ook als hanger is die heel mooi. Groet,Danny Hummel 17 januari 2019 aangepast door Gast Quote
Betty Geplaatst: 7 mei 2020 Geplaatst: 7 mei 2020 hallo, graag zou ik willen weten of gewone munt samen met chocolade munt in 1 pot kan ?? al vast bedankt. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.