Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb deze munt, staat in een kleine border waarbij bandjes 20 centimeter diep zitten, hier woekert hij niet uit. Uitlopers binnen de border hou ik binnen de perken en gaat goed dusver. Hij staat sinds eind vorig jaar en geeft nu al meer groen dan dat wij consumeren.

Is dit Marrokaanse munt?

Munt21541470827238.jpg

Geplaatst:

Ik heb geen vergelijkingsmateriaal maar ik vind hem veel ruiken naar pepermunt, eigenlijk komt de smaak in thee bij lange na niet in de buurt van de geur.

Mijn vriendin heeft hem vorig jaar op een markt gekocht in België. Zonder naam. Ik ging er eigenlijk altijd vanuit dat het Marokkaanse munt was.

• 4 weeks later...
Geplaatst:

welk soort "wilde" munt

deze munt groeit hier langs de waterkant op natte kleigrond

ik dacht zelf aan watermunt (Mentha aquatica)

munt-170621473174246.jpg

munt-293861473174252.jpg

gr Adriaan

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

• 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
Geplaatst:

Ondertussen heb ik bij de intratuin marrokaanse munt gekocht, ik wil deze in pot gaan opkweken en niet in de volle grond. Welke grond samenstelling kan ik het beste pakken? Ik dacht zelf aan potgrond, cocopeat en compost. Welke verhouding? 1/3 van ieder of een betere verhouding?

• 3 maanden later ...
Geplaatst:

hoi allemaal,

ik dacht ik deel mijn muntsoorten hier ook even

foto's volgen! ik was benieuwd welke van deze soorten jullie erg lekker vinden.

ik heb namelijk nog niet alles kunnen proeven

dit zijn mijn soorten:

Ananas variegata munt

Hillarys sweet lemon

Berries en cream munt

Chinese munt

Edel variegata munt

Black mitcham munt

Grapefruit munt

Rode munt

Thaise munt

Marokkaanse munt

Aardbeienmunt

Gembermunt

Appelmunt

Zwitserse munt

Akkermunt

Watermunt

Pepermunt

Basilicum munt

Zwarte munt

groetjes tim

Geplaatst:

Watermunt is bij mij juist de favoriet

laat het voorjaar maar komen dan valt er hier veel te plukken

vooral de steeltjes met de jonge blaadjes...

gr Adriaan

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:

Heb een stekje staan dat ik ergens in een berm gevonden heb. Bedoeld om uit te planten naast een waterbak waar het het jaar rond behoorlijk vochtig is. Denk dat die daar wel zal gedijen.

• 3 maanden later ...
  • 1 year later...
Geplaatst:

In noordwest-Slovenie zag ik deze plant staan, bij het fijnwrijven van de blaadjes ruikt het duidelijk naar munt, echter werd mij verteld dat het mogelijk bergsteentijm is, is het mogelijk toch een muntplant? Groetjes Steven

WhatsApp-Image-2018-09-13-at-2247251536874241.49WhatsApp-Image-2018-09-13-at-2296161536874216.49

Geplaatst: (aangepast)

Hallo,

Het lijkt erg veel op bergsteentijm ja..... koekel maar eens....

Yep, ziet er uit als Calamintha Nepeta. Schitterend in grote groepen.

Doei,

aangepast door Gast
  • 4 maanden later ...
Geplaatst: (aangepast)

Favoriete munt soort is indische munt niet helemaal winterhard maar binnenoverleefd die het wel. Ook als hanger is die heel mooi.

Groet,

Danny Hummel

aangepast door Gast
  • 1 year later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...