Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Waar plastic voor tunnelkas halen


ehutink

Aanbevolen berichten

Ik heb 5 jaar geleden 4 overkappingen gemaakt boven mijn tomaten met extra dikke plastik van de boerenbond. Hardstikke duurzaam.

Je moet alleen uitkijken met vastzetten daar scheurt het het snelst.

Ik heb het op de wijze van mijn schoonvader gedaan, de plastik aan de uiteinden tussen twee dunne planken gevouwen, dat pakketje vastgezet met schroeven op de staanders of liggers.

Dikke plastik is natuurlijk duurder maar elk jaar vernieuwen is veel werk en uiteindelijk duurder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later ...

Hoi Jos

 

Wij hebben vanavond van een buurman in de tuin een tunnelframe gehad van 4x3 wij willen daar ook nieuw plastic over spannen maar hoe, dus kwam ik hier!!!

 

We gaan hier bij de boerenbont kijken voor het plastic.

 

Bedankt voor het delen!!

Succes gaat van mislukking naar mislukking, zonder verlies van enthousiasme

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
Ik heb 5 jaar geleden 4 overkappingen gemaakt boven mijn tomaten met extra dikke plastik van de boerenbond. Hardstikke duurzaam.

Je moet alleen uitkijken met vastzetten daar scheurt het het snelst.

Ik heb het op de wijze van mijn schoonvader gedaan, de plastik aan de uiteinden tussen twee dunne planken gevouwen, dat pakketje vastgezet met schroeven op de staanders of liggers.

Dikke plastik is natuurlijk duurder maar elk jaar vernieuwen is veel werk en uiteindelijk duurder.

 

Jos, heb jij misschien een foto van je overkappingen? Ben ik echt nieuwsgierig naar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Transpirante Folie van 0,5 mm tot 2,0mm kan je bij menig doehetzelf groothandel verkrijgen enkeld wel per ROL!!

Wij hebben een rol liggen die gesponsord is door mijn huidige werkgever (in de bouw) meende dat 100m1 (3mbreed dus 300m2) 49,99 koste ex btw

 

ik weet niet of ik links mag plaatsen zo ff uitzoeken maar weet groothandels zat die door heel nl zitten en dan wel (gratis) leveren boven de 50 euro bestelkosten.

 

rollen heb je van 1 m breed tot zeil wat 6x opgevouwen zit op een rol van 1m breed (dus 6m)

ook leveren zij vaak de zwarte folie (gebruiken wij over een braak liggen stuk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je bv voor een kas (die ik in een andere topic gevonden heb en evt wil gaan proberen te maken) deze gaat gebruiken is het denk ik intresanter om het per rol te kopen , anders meschien met wat mede tuinders ik heb al menig ex buren aan de folie geholpen en dus van het glas afgeholpen (glas in in mijn ogen niet geschikt op een tuin daar sommige breuk glas deponeren waar dit niet hoort)

 

http://www.gerritse.nl

http://www.bouwmaat.nl

http://www.leeuwbouw.nl

 

1ste 2 links kan je als particulier ook spullen kopen , houd wel rekening mee dat hun alles aanduiden EX BTW

 

tip 1:

men kan ook altijd even natuurlijk met een doosje sausijze broodjes naar een bouw put gaan en daar een uitvoerder "omkopen"

 

Aanvulling tip 1:

Breng deze wel voor 11:00 want dan doen de meeste een bakkie koffie (zo krijg je dubbele punten of dubbel zoveel folie?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

Je moet alleen uitkijken met vastzetten daar scheurt het het snelst.

I

Waarom of wanneer scheurt een folie tijdens vastzetten? Waar maakte je fout?

Ik ga ook een tunnelserre bouwen, ben aan het informatie verzamelen?

Ik wil 180 micron dikte plastic kopen, is dat goed genoeg stevig voor jaren lange serre plezier?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later ...

Je moet er wel rekening mee houden dat de bouwfolie eigenlijk niet is bedoeld om tunnelkassen mee te maken.

Het kan natuurlijk wel maar is iets minder duurzaam. Daan in tegen wel veel goedkoper.

Tunnelkasfolie is beter bestand tegen UV straling. De plastic verouderd minder snel en blijft langer soepel.

Mn ouders hadden een tunnel van 12x4,5 die was 2e hands incl. de folie. DIe heeft nog ruim 15 jaar gestaan voor de 1e scheur er in kwam.

Geen idee hoe lang hij bij de vorrige eigenaar al had gestaan.

Zat wel een net over en bij elke boog een spanband. Naast de tunnel stonden wilgen die de wind breken dat scheelt ook een hoop.

 

Tunnelkasfolie haal je bij een fouragehandel of de welkoop op bestellen via internet. Bij ons in de buurt betaal je ongeveer 1 euro incl. btw per m2 bij de fouragehandel.

Mvg, Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...