Ruderalis Geplaatst: 4 maart 2022 Geplaatst: 4 maart 2022 Inmiddels staan de pepers buiten de tent, ze moeten het de aankomende 3 weken even met de ene lamp uit de tent doen waarna we er nog zo’n lamp bij hangen, hopen dat het niet een te grote achterstand oplevert!😆 De mooiste plantjes op de foto, 3x Carolina Reaper, Buena Mulata een peper die paars begint en rood geoogst wordt, Grt en groei ze!😎 Quote
rorror Geplaatst: 4 maart 2022 Geplaatst: 4 maart 2022 Ja mooi! Wat voor lamp gebruik jij eigenlijk? 1 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Ruderalis Geplaatst: 4 maart 2022 Geplaatst: 4 maart 2022 Ik gebruik T neon 2x 55W met groei licht buizen in 9500 kelvin dus vooral in het blauwe spectrum. Het is dus wel 110W waardoor ik de lamp nu wat hoger kan houden voor wat meer spreiding! Je hebt deze lampen ook in bijv. 2x 24W als je wat zuiniger wilt omgaan met je stroom verbruik. Dit soort lampen zijn misschien wat minder modern maar hebben zich wel reeds bewezen in kweek land maar ook in de aquarium of reptielen hobby bijv!👍 2 Quote
Lsjr33 Geplaatst: 4 maart 2022 Geplaatst: 4 maart 2022 Ohh dubio... Er staan ongeveer 12 soorten pepers al gezaaid en (de meeste) al opgekomen in verwarmde kweekbak. Ligt er een pakketje van Vreeken op me te wachten als ik thuis kom met, jawel... meer pepers! To sow, or not to sow? Voornamelijk de vraag of het tijdtechnisch nog zin heeft, niet of ik nog meer soorten nodig heb natuurlijk 😂 1 Quote
rorror Geplaatst: 4 maart 2022 Geplaatst: 4 maart 2022 Geen punt gewoon zaaien, wellicht wat kleinere planten, maar ze zullen heus wel dragen. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Lsjr33 Geplaatst: 4 maart 2022 Geplaatst: 4 maart 2022 Zojuist, rorror zei: Geen punt gewoon zaaien Ik ben overtuigd! Peper zaai ronde nummer 4 3 Quote
Mellie Geplaatst: 5 maart 2022 Geplaatst: 5 maart 2022 Op 4-3-2022 om 16:41, Ruderalis zei: Buena Mulata een peper die paars begint en rood geoogst wordt, Ahahah vorig jaar dus ‘verkeerd’ gegeten. Vind buena mulatta een lekker pittig pepertje die ik alleen maar paars heb gegeten. Hij smaakte prima. Soms heb je zo’n nare onrijpe smaak waar ik echt buikpijn van krijgen. Heb je bij deze niet. Heb de rode variant dan ook absoluut niet gemist. 2 Quote
Mellie Geplaatst: 5 maart 2022 Geplaatst: 5 maart 2022 Ow carliston zijn mijn kinderen gek op. Heel knapperig, maar meer kruidig dan een zoete paprika. Leuke pepers hoor! 1 Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 5 maart 2022 Auteur Geplaatst: 5 maart 2022 Morgen ga ik de pepers verspenen,hoop dat ze dan lekker verder groeien. Quote
Mai Pensato Geplaatst: 6 maart 2022 Geplaatst: 6 maart 2022 De pepers en paprika's staan hier goed te groeien. Helaas zijn de Shamira Shiny, Corno di Toro Yellow en Jimmy Nardello niet gekiemd... De 6 soorten pepers en 6 soorten paprika's die ik dit jaar in mijn kas ga kweken heb ik inmiddels overgeplant in steenwolblokken van 10x10x6,5 cm. De overige staan nog in pluggen van 5x5x4 cm en ga ik later verkopen voor een zacht prijsje. 1 Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
Mellie Geplaatst: 8 maart 2022 Geplaatst: 8 maart 2022 Ik heb gisteren een nieuwe moestuinbak binnen gezet en capsicum verpot. Niet genoeg plek uiteraard, dus sommigen zitten nog in hun oorspronkelijke kweekbak. Maar daar is inmiddels wel meer plek, met alles wat eruit is. Zo troost uit mezelf dat het ok is.Ik heb per ongeluk 2 pepers onthoofd… heb ze gewoon teruggezet alsof er niks aan de hand is. Neem wel eens knipsels om te vermeerderen en dat werkt ook. Dus ik vind dat ze het gewoon moeten doen. Heb ook wat mierenpoeder in de bakken gestrooid. Weet niet meer van wie die tip kwam, maar werkt echt super. Sindsdien slechts 1 rouwvarenmug gespot. Scheelt toch aanzienlijk! Ik had een aantal planten vorig jaar binnen gezet. Op 2 na hebben ze het helaas niet overleeft. Numex suave en adjuma. Die koester ik uiteraard. De adjuma heeft wat baby’s gekregen. Had daar wat zaden uitgestrooid die zijn opgekomen. 1 plant heeft zelfs al bloemen, terwijl het voor een koud raam staat. Hier in het kasje vol op het zuiden weigerden ze zonder verwarming te ontkiemen en deze gaat er helemaal voor. Daar doe ik dus nul moeite voor en vergeet hem regelmatig Zo’n groot verschil.(Dat witte is mierenpoeder) 4 Quote
Ruderalis Geplaatst: 8 maart 2022 Geplaatst: 8 maart 2022 Maar weer even een overzichtje hoe het hier gaat, de planten zijn inmiddels goed gewent aan de nieuwe omstandigheden en doen het goed! Volgende week woensdag hangen we er een extra lamp bij waardoor de planten nog iets meer uit elkaar kunnen staan en ze allemaal weer wat meer licht op het bolletje krijgen, er zijn dan nog 2 maanden binnen te gaan dus het is de moeite waard. Als eerste 2 overzicht foto’s, de planten hebben vanmorgen water 🚿 gehad, Dan m’n trots 3x Carolina Reaper 2x rood en 1x chocolate, Volgende 1x Dragon Breath later gezaaid en een moeilijke om aan de gang te krijgen, Als laatste 3x Big Bomb een hybride peper 🌶 gelijk gezaaid met de Dragon Breath, Wat informatie over de Big Bomb, De Big Bomb krijgt iets vroeger pepers dan de Cherry Bomb. Het is een goed producerende, hybride chilipeper. De pepers worden zo’n 5 bij 5 cm en zijn medium heet. Lekker om vers te eten of te vullen met kaas voor in de oven. Deze chilipeper is ook perfect om in zuur in te maken. De stevige plant doet het goed onder wisselende weersomstandigheden en is ook geschikt om in potten te kweken. Soort: Capsicum Annuum Naam: Big Bomb Grt en groei ze!😎 2 Quote
rorror Geplaatst: 8 maart 2022 Geplaatst: 8 maart 2022 Wat worden die groot! 1 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Mellie Geplaatst: 8 maart 2022 Geplaatst: 8 maart 2022 @Ruderalis Hoe eet jij die nog bomb peper? Die ronde pepers hebben zo’n nare concentratie pitten. Vind dat helemaal niet plezierig eten. Ontpitten vind ik ook lastig bij die kleine bolletjes. Heb je een gouden tip en eet je hem compleet op? 1 Quote
Ruderalis Geplaatst: 8 maart 2022 Geplaatst: 8 maart 2022 @Mellie, ik heb geen tip, heb ze nu voor t eerst, je zou ze inderdaad gewoon kunnen plukken en uit de hand kunnen eten met zo’n 2500 tot 5000 scoville, ik verwacht dat we hier het hoedje eraf halen en dan uithollen en vullen. Als we zover zijn laat ik het wel weten heb best hoge verwachtingen van deze soort, we gaan t zien!👍 1 Quote
MSDG Geplaatst: 8 maart 2022 Geplaatst: 8 maart 2022 Als ik de updates in dit topic zo zie dan blijven mijn plantjes die nu circa 5 weken geleden gezaaid zijn nog wel wat achter. De temperatuur op zolder zal de boosdoener zijn, die is slechts 16 graden. Morgen toch maar even m'n tweede setje lampen in orde maken zodat alle pepers op het warmtematje kunnen. Alle zaailingen die kou nodig hebben kunnen dan op de onderste verdieping staan zonder matje. Alleen de shishito heeft nu langzaam z'n eerste echte bladpaar... 1 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
KleineTuinGroteDroom Geplaatst: 9 maart 2022 Geplaatst: 9 maart 2022 Hier komen ook pas net de eerste blaadjes. Bij mij komt het omdat ik pas een week of twee lampen heb om er boven te hangen. Ik denk dat vooral licht de reden is dat het wat langzamer gaat. Vorig jaar heb ik het gewoon op de vensterbank gedaan en toen duurde de beginfase ook erg lang. Het trok uiteindelijk wel helemaal bij, maar de eerste vruchten waren denk ik pas rond juli. Wanneer hebben jullie met die pro-opstellingen de eerste oogst? Ik lees trouwens dat er hier ook moeite hebben met de hungarian hot wax. Dat is bij mij ook de enige die niet echt wil ontkiemen. Zou die misschien beter niet op een warmte matje moeten? of juist warmer? Vind het wel heel toevallig dat meerdere van jullie dit ook hebben. Zal toch niet alleen aan de zaadjes liggen misschien? 1 Quote
Ruderalis Geplaatst: 9 maart 2022 Geplaatst: 9 maart 2022 @KleineTuinGroteDroom, ik weet nog niet wanneer m’n eerste oogsten zullen beginnen aangezien dit m’n eerste peper 🌶 seizoen is, de eerste bloemen verschijnen al wel ( ik laat ze toch maar zitten om de groei wat te drukken! ), ben dus zelf ook wel benieuwd.😆 foto van onze Buene Mulata die al behoorlijk in de knop zit, 2 Quote
KleineTuinGroteDroom Geplaatst: 9 maart 2022 Geplaatst: 9 maart 2022 @Ruderalis Ja dat vind ik ook altijd moeilijk, die eerste bloemen eraf halen, helpt wel enorm voor de groei maar zo te zien gaan die van jouw erg hard. Dan wil je misschien om ruimte te besparen dat ze nog wat compacter blijven 🙈 Kun je wel vast wat uitproberen 😋 1 Quote
donaldk Geplaatst: 9 maart 2022 Geplaatst: 9 maart 2022 Wow @Ruderalisgeweldige FAF! Gewoon een grow room, nu nog de muren met Mylar behangen;-). 1 Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
donaldk Geplaatst: 9 maart 2022 Geplaatst: 9 maart 2022 (aangepast) Een nitraatboost om deze te vroege bloeifase te doorbreken? je kunt ook snoeien. Maar verwijder bloemetjes, ze zullen toch een keer afvallen. 9 maart 2022 aangepast door donaldk 1 Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
donaldk Geplaatst: 9 maart 2022 Geplaatst: 9 maart 2022 8 uren geleden, KleineTuinGroteDroom zei: Hier komen ook pas net de eerste blaadjes. Bij mij komt het omdat ik pas een week of twee lampen heb om er boven te hangen. Ik denk dat vooral licht de reden is dat het wat langzamer gaat. Vorig jaar heb ik het gewoon op de vensterbank gedaan en toen duurde de beginfase ook erg lang. Het trok uiteindelijk wel helemaal bij, maar de eerste vruchten waren denk ik pas rond juli. Wanneer hebben jullie met die pro-opstellingen de eerste oogst? Ik lees trouwens dat er hier ook moeite hebben met de hungarian hot wax. Dat is bij mij ook de enige die niet echt wil ontkiemen. Zou die misschien beter niet op een warmte matje moeten? of juist warmer? Vind het wel heel toevallig dat meerdere van jullie dit ook hebben. Zal toch niet alleen aan de zaadjes liggen misschien? Commerciele paprikakwekers stoken door de winter, nieuwe planten gaan er in november of tot en met januar in, bij verplanten in de glaswol in november kun je in maart of april de eerste oogst hebben. Moet je dus wel stoken en in grote kas heb je 360 graden licht, dus zelfs in de donkere dagen groeien de planten iets, op daglicht Hier altijd zo'n koude val dat vensterbank op het zuiden altijd veel verlies gaf. Ik heb nu voor het eerst warmtematjes. Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
donaldk Geplaatst: 9 maart 2022 Geplaatst: 9 maart 2022 Ik ben dus ook eindelijk onderweg: https://gratisforums.com/chillipepers/viewtopic.php?t=76. Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Ruderalis Geplaatst: 10 maart 2022 Geplaatst: 10 maart 2022 20 uren geleden, donaldk zei: Wow @Ruderalisgeweldige FAF! Gewoon een grow room, nu nog de muren met Mylar behangen;-). lol 😂, het is meer uit nood geboren, volgend jaar begin ik wel wat later, voor nu doe ik gewoon m’n best om de planten zo mooi mogelijk te houden tot ze naar buiten kunnen, ik verwacht dat ze als struiken naar buiten gaan!😎👍 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.