Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag gezaaid of geplant? 2022

Aanbevolen berichten

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Olifantsknoflook! 18 tenen, 3 solos en een rits broedbolletjes. De andere, al uitgelopen knoflook, was ik vergeten mee te nemen, dus dat wordt niet eerder dan volgend weekend. Nog vroeg genoeg.

• Like 1
Geplaatst:

Andijvie castelfranco was overal opgekomen. Een beter plekje gegeven. Rest moet ik nog even zien wat de plek wordt. De doorbloed braam van @prettiggestoord heeft ook eindelijk zijn forever plekje gekregen. Ik denk dat het wel een goede plek is uiteindelijk. Pas 3 maanden geleden gehad, dus kon wel nu

• Like 1
Geplaatst:

Klopt inderdaad dat zaailingen pas na 3-4 jaar bloeien.

Gemakkelijker is het om bolletjes te kopen en die hun gang te laten gaan. Op een gegeven moment gaan ze zich zelf goed uitzaaien. Ik ben ooit begonnen met een 3 knolletjes en nu een heel plakkaat. Ook die witte zijn zaailingen van de paarse variant.

Frittilaria meleagris  2021.JPG

• Like 3
Geplaatst:

Jij hebt echt een prachtig veldje met kivietsbloemen! @Inloggevens kwijt Bolletjes van de kivietsbloem heb ik ook gekregen, samen met de zaadjes. Maar de bolletjes zagen er niet al te best uit dus ik heb niet echt goede hoop dat het iets wordt. 

Geplaatst: (aangepast)

Vandaag is het 10-10- dus 10 cm diep de eerste knoflook gepoot. Eindelijk eens volgens het boekje....

Wel op 15 in de rij en de rijen op 30 cm. 

De  eerste 60 zitten er in .

aangepast door Patrijs
  • Like 1
Geplaatst:

Pepers geplukt, 3 x hibiscus xxl geplant die mijn broer bijna dood had laten gaan… ow, moeten die zo veel water dan? 1 glaasje per plant dus…
Paar aardbeien nog gestekt en geschoffeld.

• Like 2
  • 3 weeks later...
Geplaatst:

Een piepklein pepertje in een eigen potje gezet. Deze was spontaan opgekomen in de plantenbak onder de overkapping., Ik vermoed een madamme Janet peper.

• Like 1
Geplaatst:

De gele framboos netjes verdeeld voor het hek, daarvoor een rijtje knoflook. Binnen de vijg uit de zadendoos opgepot, 5x palmzaden (van proberen kun je leren) en olifantenknoflookbolletjes in een potje. Kijken of het wat wil doen allemaal. En de verdroogde amaryllisbollen weer in potten gezet. Inmiddels al 6 waarvan 2 moederbollen. Altijd weer spannend welke gaan bloeien.

• Like 1
Geplaatst:

Ok zit nu eindelijk allemaal in de grond en een paar in diepe pot voor mijn moeder.
Ook een polletje blauwe druifjes verplant want ze zaten in de weg.

Edit:
Heel veel little gem dat was opgekomen en castelfranco andijvie verplaatst. Leuk, dol op beide!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...